ליווי גארסיה, אנטואן קונטה (צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)
ליווי גארסיה, אנטואן קונטה (צילומים: אורן בן-חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)

דעה | לחשוב כחול לבן: חוסר הוודאות הכלכלי צריך להוביל לשחרור הזרים

עוד לפני משבר הקורונה משה חוגג הצהיר שהתקציב של בית"ר יקטן. כעת, לאחר הפגיעה הקשה בכלכלה - רצוי למכור את הזרים ולבסס את הסגל על ישראלים צעירים | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.5.20 17:51

"יום אחד זה יקרה, בלי שנרגיש משהו ישתנה, משהו יירגע בנו, משהו יגע בנו ולא יהיה ממה לחשוש" – השיר הזה של ריטה אמנם לא מדבר על כדורגל, אבל הוא נראה לי מתאים לעת הזו. אז כן, על פי המסתמן השבוע – נראה שהאהבה הגדולה של חיינו חוזרת, שהכדורגל הישראלי בדרך לקאמבק שכה חיכינו לו. כחודשיים חלפו מאז המשחק האחרון של בית"ר, חודשיים שבהם חיכינו וקיווינו שהנגיף הארור ייעלם ושהכדורגל ישוב לחיינו.

הסרת המגבלות ההדרגתית גורמת לנו, אוהדי הכדורגל (והספורט בכלל) לתהות מה יקרה בעונה הנוכחית? האם הכדורגל ישוב? איך הוא ישוב? עם קהל? בלי קהל? הרבה שאלות, מעט תשובות ברורות ובעיקר הרגשה שהווה ואולי גם העתיד לא מבטיחים הרבה, במיוחד עבור בית"ר ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוד לפני משבר הקורונה, בעלי בית"ר משה חוגג הכריז שבעונה הבאה הוא מתכוון להוריד מתקציב הקבוצה, במיוחד בסעיף שכר השחקנים שעומד למעלה מ-20 מיליון שקלים. כעת, אחרי הקורונה, לא נראה שיש מנוס מהליכה לעונה פיננסית.

אנטואן קונטה, ליוואי גארסיה ועלי מוחמד יהיו, לעניות דעתי, הראשונים להימכר. אמנם לקונטה יוארך החוזה, אך זה רק בשביל שניתן יהיה להרוויח משהו מעזיבתו. גארסיה הוא שחקן עם פוטנציאל גבוה, וכבר במהלך העונה הנוכחית הוא חוזר על ידי מספר מועדונים. גם עלי מוחמד יכול להכניס לקופת המועדון למעלה ממיליון וחצי יורו ובכך לחסוך גם את עלות שכרו. בית"ר, אם תשאלו אותי, תעשה בחוכמה אם תמכור אותם, כשבנוסף רצוי לשחרר את פרדי פלומיין ודיוגו ורדאסקה ששניהם לא מספיק טובים.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


ונחזור למשה חוגג – כשהוא רכש את בית"ר מידי אלי טביב הוא הכריז מול כל מיקרופון (והיו הרבה) שבית"ר לא תהיה תחנת מעבר עבור שחקנים. עושה רושם שדיבורים כמו חול ואין מה לאכול. בשנתיים הקרובות בית"ר תתנהל פחות או יותר כמו בתקופת טביב – היא תשביח שחקנים ותמכור אותם לכל המרבה במחיר.

מצד אחד, אמנם עדיף להשקיע בשחקני בית כפי שאני תמיד טוען, אך יחד עם זאת אפשר לשלב זאת ביחד, כפי שהיה בתקופתו של אלי אוחנה כמאמן – אז עלו מהנוער אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, עמית בן שושן ואחרים והם הצטרפו לשמות גדולים כמו אבי נמני, טל בנין ואיציק קורנפיין.

אוהדי בית"ר יצטרכו לקבל את העובדה שבעל הבית מתכוון להשקיע סכום מינימלי בשנה הקרובה. הוא לא הולך להשתגע והוא בוודאי שלא ינסה בכלל להתמודד עם הכסף הגדול של מיץ' גולדהאר ויעקב שחר – וכנראה שגם בשנים הקרובות בית"ר תרדוף אחרי המובילות ותנסה לגנוב איזה תואר.

במידה ובית"ר אכן תלך לעונה פיננסית, זה הזמן לתת לצעירים את הבמה ולוותר בכלל על שחקנים זרים. בשביל לסיים בחלק העליון של הטבלה אפשר להסתפק בסגל הישראלי הקיים בתוספת צעירים תוצרת בית כמו רועי פדידה (מושאל לקטמון), עוזיאל פרדו (מושאל לאשקלון) אביאל זרגרי המוכשר ורוי דוגה, כשבין היתר אפשר לצרף שחקנים ישראלים חופשיים כמו רז שטיין המצוין שעושה עונה נהדרת בנס ציונה, גידי קאניוק מהפועל חיפה, סער פדידה המוכשר וכמובן הפייבוריט עליי שלומי אזולאי ממ.ס. אשדוד. הייתי מציע גם לחוגג ללכת בכל הכוח על דין דוד, כשהיחסים של חוגג עם ג'קי בן זקן יכולים כמובן לסייע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירון

    הכתבה הזו גזענית!!
    ישר מציעים למכירה את השחקנים הזרים!!
    אני כל פעם מופתע מחדש מלשלשת הפה שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר