שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (צילום: שרון בוקוב)
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | למען העונה הבאה: החזרה למגרשים כבר עכשיו חשובה בעיקר בגלל השנה הבאה

כדורגל גדול לא יהיה, גם לא אווירה ביציעים - אבל מספיק לראות את האושר בקרב האוהדים כדי להבין כמה עד כמה הם התגעגעו | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.5.20 18:33

משבר הקורונה הארור הוביל אותי למחוזות שתמיד חשבתי שהם בלתי אפשריים, ביניהם גם לשמוח לקראת חזרה אפשרית של משחקי כדורגל וכדורסל גם אם הם יתקיימו בלי קהל. כן, אני אפילו אשב מול המרקע ואקפוץ בגולים ובשלשות אדירות של ג'ייקובן בראון.

בתוך תוכי אני יודע שהסיטואציה שבה נמצאים מועדוני הספורט בארץ – כדורגל וכדורסל – היא הזויה, וזה אולי קצת אנוכי לרצות לראות משחקים עם תנאי פתיחה ללא קהל, אבל עדיף כנראה לקחת את מה שיש מאשר שום דבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמעט מיותר לציין שאני לא לבד, ומספיק היה לראות את עשרות האוהדים שהגיעו לתמוך בשחקני בית"ר באימון הקבוצה בבית וגן. אבל יש גם את הצד השני – אני בטוח שרבים מקרב האוהדים הירושלמים מאוד רוצים להגיע לטדי ולארנה, ודי בטוח שלא מעט גם מאוכזבים או אדישים לסיטואציה שבה הקבוצות שלהן יקיימו משחקי ללא קהל ועם סגלים מוחלשים – מה שיוביל לירידה באיכות המשחקים – בטח אם לוקחים בחשבון את הפגרה הארוכה שנכפתה על השחקנים.

ועדיין – עדיף שכולנו נשלם עכשיו את המחיר מאשר בעונה הבאה. והנה ההסבר – הממשלה פותחת את המשק, ובכלל זה גם את הספורט בצורה איטית ומבוקרת, ואפשר להבין את השיקולים שלה, המלחמה על חזרת הכדורגל והכדורסל לא היתה לשווא.

בתקופה הביניים (עד לסיום עונת המשחקים הנוכחית) נראה ספורט ללא קהל, ואם הכל יעבור חלק, אני די בטוח שלקראת העונה הבאה – המגרשים והאולמות יפתחו עם קהל – חלקי או מלא תחת מגבלות – וזו תהיה בשורה משמחת עבור האוהדים ולא פחות עבור בעלי הקבוצות, בוודאי הירושלמיות ברמה הכלכלית.

הקהל של בית"ר מתרגש מאוד מהחזרה אחרי חנק ארוך וזו בשורה טובה. אבל אני לא חושב שיש צורך ליצור ציפיות גבוהות מדי, ויש לראות את סיום "עונת הקורונה" כלא יותר מתקופה ארוכה יותר של הכנה לקראת העונה הבאה, ואת המשחקים שיערכו כמשחקי אימון על מנת להכניס את השחקנים לכושר משחק. על הדרך מומלץ לשתף יותר צעירים, לשפשף אותם כדי לראות מי יכול לעשות את הקפיצה ולהיות חלק מהקבוצה גם בשנה הבאה.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


***

על הפרקט העניינים נראים סבוכים יותר זאת בשל ההודעה (המרגיזה והמקוממת) של מכבי ת"א שהם מעדיפים את היורוליג על פני הליגה. על פניו, טיעון הגיוני של הצהובים, רק שהוא נאמר בצורה שהצליחה להרגיז ובצדק את שאר הקבוצות, ובמיוחד את הפועל שהיתה מובילת המאבק להחזרת הליגה. מכבי במקביל דורשת פיצויים מהמדינה, גם כן בצדק, אך שמה את הליגה במקום נמוך מבחינת סדר העדיפויות שלה, ועדיף היה לצהובים לנסות ולעלות את הנושא כבעיה שיש לפתור אותה ולא לצאת בהצהרות חד צדדיות.

הכעס של האדומים הוא עמוק מאוד גם כי הצהובים, כפי שאמר בעבר הבעלים איל חומסקי, טרפדו את כניסתה של הפועל ליורוליג.

כך או כך ובדומה לכדורגל, גם בכדורסל תקופת הביניים תהיה נמוכה מהרגיל ולא יותר מליגת קיץ משודרגת, אבל נקבל אותה גם כך ובתקווה שהשנה הבאה תהיה עם קהל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר