משה חוגג (צילום: דודו בכר)
משה חוגג (צילום: דודו בכר)

דעה | רכש יקר אאוט, סקאוטינג איכותי אין: המתווה של חוגג לשרידות כלכלית

משבר הקורונה רק העצים את הרצון של בעלי בית"ר לבנות עתיד איכותי אפילו על חשבון ההווה. איך זה יעבוד? | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.5.20 11:26

בעונה הבאה בית״ר הולכת לשנה של מיתון, כמו, ככל הנראה, כל קבוצות הליגה (ואולי גם אירופה). בבית וגן יערכו אומדן נזקים וינסו במקביל להתייצב כלכלית ולתכנן את הבאות.

תשכחו מזרים נוצצים ושחקני רכש יקרים בגזרה הישראלית. משה חוגג הצהיר שבכוונתו להשקיע במחלקת הסקאוטינג, אבל זה היה טרם הגעת הקורונה, והשבוע פורסם בתקשורת שבמועדון ייפרדו מאחד מעובדי המחלקה, כך שצריך לחכות ולראות לאן הולכים הדברים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לקראת חידוש הליגה בשבוע הבא, לבית״ר משימה לא פשוטה – לשמור על המקום השלישי ולדאוג שהפועל באר שבע לא תיכנס לפתע למומנטום שיגרום לכרטיס לאירופה לחמוק. המשחק הראשון של בית״ר אחרי פגרת הקורונה המייגעת יהיה בשבת הבאה בטוטו טרנר. בתחושתי זה יהיה המשחק שיקבע את המשך הדרך. הפסד עלול להביא לסחף. תיקו יהיה תוצאה מצוינת, וניצחון ישחרר הרבה אוויר בחדרי ההנהלה.

אם וכאשר בית״ר תצליח להעפיל לליגה האירופית, היא תצטרך להתעלות, מכיוון שלא תהיה מדורגת ותתמודד נגד קבוצות עדיפות ממנה. גם ההיסטוריה לא עושה עמה חסד – בית״ר לא אוחזת בהישגים מהעברה וצריכה לבנות את המסורת והמוניטין שלה באירופה במו ידיה. קבוצות ישראליות אחרות כמו הפועל תל אביב ומכבי חיפה הוכיחו בעבר שאפשר לחפות על פערי איכות עם לחימה, חכמה וקצת מזל.

יהיה מעניין לראות את היענות הקהל, ולפני כן – מה יעשו בבית״ד כדי לפתות את הקהל שקצת התאכזב העונה מרמת הכדורגל וחלקו הגדול מאס ברוני לוי.
בכל מקרה משקל רב מונח על היכולת והתוצאות של הקבוצה עד סיום העונה. אחרי ההדחה מהגביע, נראה שאין מנוס מפרידה, אבל רוני לוי מבחינתו יעשה הכל כדי לקבל עוד זמן אוויר בטדי.


מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)

מעוז צור (צילום: מיכל ציפורי)


זו העת לתת את ההזדמנות לשחקנים צעירים ומוכשרים כמו רוי דוגה ואביאל זרגרי, שמעוררים סקרנות בקרב חובבי הכדורגל, לשחק. אבל באמת, לא דקה פה ודקה שם. לראות אותם חלק בלתי נפרד מהרוטציה. אלי אוחנה, וסליחה שאני נתלה באילנות גבוהים, היה רק בן 16 כשעשה את הבכורה שלו. זה לא אומר שאחד מהילדים האלה יהיה אוחנה או יצחקי (הלוואי), אבל תחשבו מה היה קורה אם אלי היה משתלב בקבוצה הבוגרת רק בגיל 21?

האוהדים משוועים לדמות מבית, מישהו שאפשר יהיה להזדהות איתו. ישנם כמה כאלה בבית״ר – דן אייבינדר הוא ״אחד משלנו״, אופיר קריאף כבר מזמן הפך לסמל, ועידן ורד, שמוסיף הרבה מנהיגות והוכיח במשחקיו האחרונים שעדיין יש לו את זה. אבל זה לא מספיק, אוהדי בית״ר מפנטזים על נציגות גדולה יותר, גרעין אמיתי של שחקני בית. במובן הזה אני שב ומאוכזב מעזיבתו המיותרת של טל כחילה, לטעמי בלם מצוין וגם אהוב הקהל.

בעונה הבאה הייתי רוצה לראות את שחקן הכנף הצעיר עוזיאל פרדו משתלב בסגל הרחב. פרדו מציג העונה יכולת טובה במדי הפועל אשקלון, אליה הושאל מבית״ר, וגם מספק מספרים לא רעים, כשבאמתחתו 8 שערים. זו גם קפיצת מדרגה עבורו מהשנה שעברה בקבוצת הנוער של בית״ר, בה הוא כבש שישה שערים בלבד.
פרדו בן ה-20 הספיק להשתלב בכמה משחקים בקבוצה הבוגרת, ויכול לעשות כאב ראש רציני גם להגנות של ליגת העל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר