אוראל דגני (צילום: ניר קידר)
אוראל דגני (צילום: ניר קידר)

דעה | בינוני מינוס: ב-400 אלף דולר אפשר למצוא בלם איכותי יותר מדגני

לא מספיק מהיר, לא מספיק חזק ולא מספיק עוצמתי - אוראל דגני הוא לא הבלם שבית"ר צריכה וגם לא זה שישדרג את חוליית ההגנה | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:14

ביום שני האחרון, שעות ספורות לפני גמר גביע המדינה בכדורגל, צעקו כותרות הספורט שאוראל דגני בדרך לבית"ר. היתה זו הודעה של הפועל תל אביב שבישרה כי בשקט-בשקט, בית"ר מימשה את סעיף היציאה בחוזהו של דגני על סך 400,000 דולר.

יש לציין כי הדרך עד להגעתו של דגני לבית וגן היא ארוכה. בית"ר עדיין צריכה להגיע לסיכום כספי עם הבלם, והיא כבר הודיעה שזה לא יהיה בסכומים שהוא קיבל אצל האדומים מתל אביב – למעלה מ-200,000 דולר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אם תשאלו אותי – עדיף מאוד לבית"ר, בעיקר למשה חוגג, שלא להגיע עם דגני להבנות על גובה שכרו, או שדגני יטיל וטו על המעבר. למה? כי כפי שכבר כתבתי בקיץ שעבר – דגני לא שווה יותר מ-150,000 דולר – כולל הכל. מעבר לכך, מבחינה מקצועית דגני הוא לא הבלם שאוהדי בית"ר משוועים אליו.

ואם זה לא מספיק – זמן קצר לאחר ההודעה הדרמטית של הפועל תל אביב, אוהדי מכבי תל אביב הבהירו מה הם חושבים על המעבר האפשרי ועל דגני בכלל, כשהוציאו הודעה (מטעם עצמם כמובן) שבה נכתב "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מודה לאוראל דגני על תרומתו הרבה במשחקי הדרבי, ומאחל לו הצלחה באתגר החדש".

ההודעה, כאמור, לא יצאה ממכבי תל אביב, אבל היא כמו גם הממים האחרים שפורסמו, מעידים על חולשתו.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


מבחינה מקצועית, כאמור, אני לא רואה איך דגני ישדרג את ההגנה הצהובה. מדובר במקרה הטוב על בלם בינוני עם סט כישורים שאפשר לסכם ב'לא במיוחד' – לא חזק במיוחד בכדורי גובה, לא מהיר במיוחד, לא סטופר אמיתי במיוחד ועוד. מספיק להסתכל על מספר הספיגות של הפועל תל אביב כדי להבין שלא מדובר בעוגן אמיתי – 55 שערים ספגו האדומים מתל אביב, הרבה יותר מדי.

אני לא יודע עד כמה משה חוגג מעורב במהלך הזה. הבעלים אמנם ציין באחרונה שבכוונתו להיות יותר מעורב ולהשמיע את קולו, אבל אם זה החיזוק שהצליח להביא לו המנהל המקצועי יוסי בניון – אז יש לבית"ר בהחלט בעיה.

דיוגו ורדאסקה צפוי להמשיך בבית"ר בעונה הבאה, וכשאני חושב על שיתוף הפעולה של שניהם אני כבר רואה איך שחקן עם מהירות סבירה פלוס משאיר להם אבק.

מה שעוד יותר קשה לי להבין זו האפשרות שעלתה לטרייד עם הפועל תל אביב, במסגרתו חנן ממן ו/או דן איינבינדר יעברו לשחק באדום תמורת הפחתה בסכום שישולם על הכרטיס של דגני. אני חושב שאיינבינדר הוא שחקן שאסור לוותר עליו – זאת למרות שהוא גילה יכולת לא מזהירה העונה. לקראת העונה הבאה אני משוכנע שאיינבינדר, שהוא סמל בית"רי, יגיע מוכן יותר ועם רעב גדול יותר להצליח.

ואם כבר טעויות – אנתוני וארן, ששוחרר כזכור מבית"ר באמצע העונה האחרונה (ככל הנראה בשל עודף החלוצים שהיו בסגל הצהוב-שחור), זכה השבוע בתואר ראשון בישראל (גביע הטוטו לא באמת נחשב תואר). אומנם בהפועל באר שבע הוא לא קיבל מספיק קרדיט (ולהבדיל מחוסר הקרדיט בבית"ר הפעם זה מובן כי בבאר שבע משחקים בן סהר, קייס גאנם, תומר יוספי ואלטון אקולטסה) – אבל כנראה שהיום הוא מודה לגאון הדור רוני לוי (וגם ליוסי בניון) על שהחליטו לשלוח אותו להפועל באר שבע. הרי אם כבר לחמם את הספסל – לפחות לעשות את זה בסטייל ועם תואר ברזומה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר