אוהדי בית"ר ירושלים, רוני לוי, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב, אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר ירושלים, רוני לוי, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב, אורן בן חקון)

דעה | בטיפול: אוהדי בית"ר, רוני לוי ומשה חוגג יצטרכו לעבוד בקיץ על הזוגיות

המאמן, כך מסתמן, יישאר אבל יהיה חייב לעשות חשבון נפש ולהבין את הטעויות שעשה, האוהדים מצידם יאלצו לקבל את רוע הגזרה והבעלים חייב להפסיק לזגזג | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:13

ביום שישי שעבר האזנתי דרוך ומתוח לרדיו ירושלים כדי לשמוע את מוצא פיו של משה חוגג. זה היה משה חוגג במיטבו. רהוט, ענייני, לא מתחמק משאלות קשות. על פי ההתייחסות שלו לסוגיית רוני לוי – התרשמתי מנימת דבריו ומתוכנם כי סיכוייו של רוני לוי להמשיך אינם גבוהים – למרות החוזה שיש לו.

אלא שמאז אותו הראיון התחושה שלי השתנתה. משה חוגג עדיין מעריך את רוני לוי כאיש מקצוע (באמת) אך עדיין חושב בינו לבין עצמו שהוא לא מתאים לקבוצה. יוסי בניון המנהל המקצועי, אתרי האינטרנט השונים שנזעקו כאחד להגן על הקואץ' (מרקו בלבול לא זכה לרבע מהאמפתיה הזו) והשיקול הכלכלי הם מה שכנראה בסופו של דבר הכריעו את הכף – אם לא יקרה דבר בלתי צפוי ועל אף מחאות הקהל, חוזהו של רוני לוי יכובד.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את דעתי על כך כתבתי בעבר. אני חושב שרוני לוי לא מתאים לבית"ר, אני חושב שמאמן אחר, גם אם לא היה מסיים במקום גבוה יותר, היה מוציא יותר מהסגל הקיים מבחינת רמת הכדורגל.

כמובן שיש עוד שאלות שדורשות התייחסות – האם היחסים של רוני לוי וחלק גדול מהקהל של בית"ר נמצאים בנקודת אל-חזור? האם להחלטה להשאיר את רוני לוי תהיה השפעה על היחסים בין הקהל לחוגג?

לצערי התשובה לשתי השאלות היא כן. האם אין מה לעשות בעניין? בוודאי שיש מה לעשות.

נתחיל מרוני לוי, אם וכאשר יוחלט סופית שהוא נשאר, יצטרך המאמן לעשות חשבון נפש אמיתי לגבי העונה שחלפה. הרי ברור שאף אחד בקהל לא מתנכל לו באופן אישי. מה בסגנון המשחק שלו מרתיע את הקהל? איך ניתן לשנות זאת? כן ממש כמו במערכת יחסים זוגית יצטרכו שני הצדדים להחליט שהם באמת רוצים לעבוד על זה. הקהל של בית"ר רוצה כדורגל התקפי (כן, גם מול מכבי תל אביב בחוץ), הקהל של בית"ר רוצה לראות את שחקני הבית הצעירים של המועדון מקבלים דקות משחק משמעותיות ולא פירורים, הקהל רוצה מאמן שחי את המשחק, שלא מחכה לחילופים עד הדקות האחרונות והקהל של בית"ר רוצה בעיקר מאמן שבסיום משחק לא טוב יודה שהקבוצה לא נראתה טוב, ייקח אחריות, זה רק מוסיף נקודות זכות. אוהדי בית"ר שונאים שמורחים אותם.


משה ארזי (צילום: פרטי)

משה ארזי (צילום: איציק ארזי)


הקהל של בית"ר מצדו צריך להבין שאם זו ההחלטה של בעל הבית צריך לכבד אותה. דיבורים על חרם מנויים (אם בכלל תהיה אפשרות לכניסת קהל), ביטול כרטיס בית"ריסט ועוד צעדי מחאה כאלה ואחרים יפגעו בקבוצה, יפגעו ברצונו של בעל הבית להשקיע.

לגבי משה חוגג, גם אם יחליט לקבל החלטה לא פופולרית זו זכותו המלאה, יחד עם זאת יש דרכים יצירתיות לרכך את דעת הקהל ומעל הכל שקיפות.

קיצוצים רוחביים בקבוצה מחד, אך פתאום הצעה על קניית כרטיס שחקן ב-400,000 דולר מאידך, משדרים משהו בעייתי. הדרך בה מנסים להראות לדן איינבינדר וחנן ממן את הדרך החוצה היא לא מכובדת ואינה מוסיפה נקודות זכות.

נכון שהקהל של בית"ר לא מכניס כסף כמו בקבוצות הגדולות, ועדיין חוגג צריך לשמר את הקהל שכן מכניס כסף, ודאי בעידן הקורונה שלא בטוח מה רשת הביטחון שיעניק משרד האוצר לקבוצות.

המשולש חוגג-רוני לוי- קהל, אליו ניתן גם להוסיף את בניון (אתם תבחרו לצד איזה קודקוד) עוד יספק הקיץ הזה לא מעט עניין.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר