רן בן שמעון, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, יונתן בלום)
רן בן שמעון, משה חוגג (צילומים: ניר קידר, יונתן בלום)

דעה | קבוצת גביע טיפוסית? בשביל לחזק את התיאוריה בית"ר צריכה לעבור קודם את אשדוד

בראי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי בית"ר נחשבת לקבוצה מצליחה במפעל גביע המדינה -  ברביעי היא תפגוש את האקס רן בן שמעון ומ.ס אשדוד הלוהטת בשלב שמינית הגמר. קל זה לא יהיה

פורסם בתאריך: 10.3.21 21:56

לבית"ר ירושלים דבק התואר "קבוצת גביע טיפוסית", האמנם? או שמדובר במיתוס שצריך לבדוק?

בשנת 1922 החל המסע של "גביע ארץ ישראל" שנוסד במקור על ידי הבריטים, אם ניקח בחשבון שהקבוצה נוסדה בשנת 1936, מאז ועד היום זכתה בית"ר ירושלים 7 פעמים בגביע הנכסף ו-4 פעמים סיימה כסגנית ב-86 שנות קיומה של בית"ר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אז למה בעצם נדבק לקבוצה המיתוס? הכל מתחיל ונגמר ב-DNA. מפעל גביע המדינה פשוט מתאים מאוד להלך הרוח הבית"רי. מאז ומעולם, המתח, הממלכתיות, הסמלים, כל מה שהופך את הקבוצה הזאת למיוחדת הולך יד ביד עם כל מה שהמפעל הזה מייצג ומייצר: משהו בריגוש של שלבי הנוק אאוט, בתחושה של להיות או לחדול, ההבנה שהכל מתרכז לרגע אחד חשוב כבר מהשלב הראשון. הוא זה שגורם לאוהדי הקבוצה לחכות למשחקים ולנדוד אחרי הקבוצה למגרשים שאף אחד לא שמע עליהם לפני.

אם תשאלו כל אוהד בית"ר מעל גיל 40 הוא בוודאי יספר לכם שאת הרגעים המרגשים והמסעירים ביותר הוא חווה עם בית"ר באצטדיון רמת גן. עוד יספרו לכם שפסגת הריגוש הייתה דווקא בשלב חצי הגמר – "הצגה כפולה" קראו לזה. זה קרה בימים שהיו מגיעים קהלים של ארבע קבוצות שישחקו שני משחקים בזה אחר זה, משהו בערבוב בין הקהלים, ההקפה של האצטדיון הגדול עד להגעה ליציע הנכון, התחושה של החג באוויר ומשם הכניסה ליציעי המגרש שחולק לארבעה חלקים לפי גודל הקבוצה והקהל של בית"ר ירושלים היה צובע בצהוב שחור גם יציעים של קבוצות אחרות, את הרגעים האלו ינצרו אוהדי הקבוצה לעד.

בסיבוב הבא של גביע המדינה (שמינית הגמר) תפגוש בית"ר ירושלים את מ.ס אשדוד של רן בן שמעון למפגש שיש בו הרבה מעבר לריגוש של משחק גביע. בעונה שהכל הולך לקבוצה הפוך, מדובר על לא פחות מעוד משחק על עונה שלמה – משחק שניצחון בו ישאיר עוד קצת תקווה לקהל הקבוצה שמשווע לרגעי אושר.

אשדוד של בן שמעון היא קבוצה מפתיעה ולא צפויה וקל זה בטוח לא יהיה בייחוד במצב הלא יציב שמגיעה בית"ר למשחק, ולצד משחקים טובים היא גם מגלה יכולת לא מרשימה בלשון המעטה על כר הדשא. כפי הנראה דראפיץ' וברדה לא יעשו הנחות לשחקנים כפי שעשו במשחק נגד בני סכנין וההרכב החזק ביותר של הקבוצה יפתח במשחק החשוב. הצוות המקצועי יצטרך להתמודד עם המתחים כך על פי השמועות (לכאורה) שיש בתוך חדר ההלבשה בבית וגן ולהכין את השחקנים לקראת המשחק הקריטי בלי שזה ישפיע. שוב, אם יש אמת כלשהי בשמועות אלה.

בעונה שבה נדמה שכבר ראינו ושמענו הכל, ניצחון ועלייה לשלב רבע גמר גביע המדינה, יחד עם הציפייה לחזרה של קהל למגרשים יכול לסמן נקודת מפנה חיובית ואולי ביום שיפתחו את שערי טדי יקבלו האוהדים ובעלי הקבוצה משה חוגג שמשווע כל כך להצלחה קבוצה שמסיימת תקופה רעה עם מסע לגביע מיוחל וכך אולי לחזק את המיתוס של "קבוצת גביע טיפוסית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר