אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | לא כל חורבן הוא שלילי: לבית"ר יש הזדמנות לבנות את עצמה מחדש

בימים אלה, שגורלה של בית"ר אמור להיקבע על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל אני אומר לאוהדיה: קחו את עצמכם בידיים ובנו קבוצה לתפארת מתוך ההריסות, בדיוק כפי שעשתה היריבה העירונית באדום

פורסם בתאריך: 7.8.22 18:49

לא כל חורבן הוא שלילי. לעיתים יש בו דברים חיוביים. חורבן בית המקדש השני הביא את פריחת יהדות יוחנן בן זכאי, של "תן לי יבנה וחכמיה". יהדות פרטית וקהילתית שבלעדיה ייתכן ולא הייתה לנו תרבות יהודית היום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אנחנו חיים קונפליקטים בכל תחומי החיים שלנו. בהיבט המקומי שלנו יש קונפליקט שהוא לא רק ספורטיבי – המתח שבין בית"ר להפועל ירושלים. גם כאוהד הפועל וגם כתושב העיר שבליבה חומה, אני אומר לאוהדי בית"ר: הגיע זמן חורבן.

לא בגלל שאשמח לאיד שזה יקרה, אלא כדי לבנות קבוצה חדשה מהיסוד. נטולת אלימות, שחיתות וגזענות. אני לא יודע מה ההחלטה  שתתקבל בית המשפט, אבל כבר בתלמוד נכתב: "אִם יֹאמְרוּ לָךְ זְקֵנִים ״סְתוֹר״ (הרוס) וִילָדִים ״בְּנֵה״ — סְתוֹר וְאַל תִּבְנֶה, מִפְּנֵי שֶׁסְּתִירַת זְקֵנִים בִּנְיָן, וּבִנְיַן נְעָרִים סְתִירָה".

האזינו לדבר החוכמה של הזקנים. קחו דוגמא מהפועל ירושלים שבנתה את עצמה כקבוצה אוהדים ולאחר 14 שנה הצליחה להגיע מליגה ג' לליגת העל, כפרויקט ערכי וקהילתי, ללא ויתור על מקצועיות והצטיינות. קבוצה אחרת של אוהדי בית"ר כבר הבינה את הרמז מזמן והקימה את בית"ר נורדיה. עכשיו הגיע תורכם להתנער. אל תתנו לבעלי הון לעשות קומבינות על הגב שלכם, אל תבקשו נדבות והקלות מהרשויות. קחו את עצמכם בידיים ובנו קבוצה לתפארת, זה יכול לקרות רק מתוך הרס הקיים. ירידה לצורך עלייה.

פירוק קבוצה, או ירידת ליגה הוא אכן חורבן הבית, אבל חורבן הבית יוביל במקרה הזה רק לדברים חיוביים ולבנייה מחדש של המותג בית"ר ירושלים כפרויקט ערכי וקהילתי ראוי. רק כך נחזור למאבק הספורטיבי על כר הדשא ולדרבי האמתי של הצהובים מול האדומים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר