תקיפת נהג מונית השבוע (צילומים: דוברות המשטרה)
תקיפת נהג מונית השבוע (צילומים: דוברות המשטרה)

דעה | משפחה חורגת: השבוע שוב הוכח – ארגון לה פמיליה פוגע בבית"ר

ההשתתפות בהפגנת הענק של הימין השבוע היא לגיטימית וראויה, השיוך של זה לבית"ר ירושלים פוגע בתדמית וחבל מאוד שבבית וגן לא גינו את הקישור למועדון ו/או את אירועי האלימות | טור דעה

פורסם בתאריך: 29.3.23 16:04

יום שני השבוע, שעות הצהרים, ובעמוד הפייסבוק של ארגון האוהדים לכאורה "לה פמיליה" יוצאת הודעה ברורה: "עד היום שתקנו. לא נוותר על המדינה. היום בשעה 20:00 צומת קפלן תל אביב".

ברור לכל שארגון "לה פמיליה", שכבר מזמן חצה את תחום מגרשי הכדורגל בארץ, הוא מתומכי הרפורמה המשפטית במתכונתה המקורית (יריב לוין את שמחה רוטמן), ועוד ידוע וברור כי חלק מראשי הארגון נמצא בקשר תדיר ומתמיד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הרי לא פעם ראינו את בן גביר פוקד בגאון את היציע המזרחי בעומדו על הבמה המיועדת למנצח על שאגות חברי הארגון – לא משהו להתגאות בו או לכתוב עליו הביתה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הרוח נשבה לכיוון עצירה\השהייה של תהליך החקיקה, ורגע לפני הקריאה והשנייה והשלישית הכנסת, הובן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשים 'ברקס' לכל האנדרלמוסיה המשתוללת בצורת מחאה כנגד הרפורמה. התארגנויות תמיכה של אנשי הימין ובוחריו רצו תחילה לנכס לעצמם את רחוב קפלן בתל אביב, המזוהה עם המתנגדים, אך בירור מעמיק העלה כי מוטב להתכנס בקפלן, רק בזה של עיר הבירה ומכאן הגיע גם הודעה המשנה את הקריאה לאנשי לה פמיליה (שכזכור לא מוכנים לוותר על המדינה) לשעה 18:00 מול רחבת הכנסת.

על פניו – לגיטימי. מדוע רק על פניו? כיוון שאי אפשר להבדיל, גם אם ממש נרצה, בהשלכה הישירה שעושים כולם בין לה פמיליה לבין שאר אוהדי בית"ר ירושלים. כיוון שהקולות, המראות והפעולות של חלק מתומכי הימין בליל שני – הכאת העיתונאי יוסי אלי מחדשות 13, קללות, תקיפת נהג מונית ערבי, סרטון מאיים עם ביצים ונשק חם, וקריאות גזעניות – משויכות (וחלקן בצדק רב) לאנשי/נציגי לה פמיליה, ומשם הדרך להכתים את כלל אוהדי בית"ר ירושלים קצרה עד מאוד.

 

 

כאדם הפוקד את יציעי אוהדי בית"ר מגיל 6-5, ואחר כך נושא בתפקיד רשמי במועדון במשך שנים, אני מצהיר ומתחייב – קהילת אוהדי בית"ר ירושלים היא הטרוגנית בעליל, פסיפס מרשים ומכליל של כל חלקי החברה הישראלית על שלל רבדיה, מרכיביה ומורכבותה. הקונפליקט הישראלי מצוי באצטדיון טדי ובא לידי ביטוי בדמותם של אוהדים יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילוניים גמורים, ימנים ושמאלנים, תומכי הרפורמה ומתנגדיה, פלורליסטיים ולהט"ב ובצר לי, גם גזענים מתועבים, בעלי אג'נדה קיצונית ומסוכנת – שבכל פעם שמרימים ראשם, הרוב משתתק מפחד ובמקרים רבים גם קולה של ההנהלה.

אותה קריאה להתייצבות בעמוד הרשמי של הארגון בהפגנת התמיכה לא חתומה בידי אדם ולא בכדי. ראשי הארגון. שאותם לא תראו לעולם באקט אלים, ידעו שהמסר הקצר, אך המתדלק היטב את המושפעים שבתומכיהם, יעשה את העבודה, ואז נראה שלל ממוצרי הארגון פרוסים ושזורים בין שאר מפגיני הימין והם ייטמעו בטבעיות בין ההמון המשולהב.

לא נמצא אף אחד ממנהיגי הארגון (רק מלהקליד באצבעות את הז'רגון השמור לעולם הפשע והטרור אני מקבל "פיצוצים" בראש) קורא במפורש לאלימות, לא נמצא מי מהם מזדהה בשמו כשנכתב משפט בעל נופך גזעני מובהק, יש כאן מנגנון משומן היטב, חלוקת סמכויות ותפקידים, וגם מנגנון המייצר כסף דרך מכירת מרצ'נדייז.

חורה לי כי בשעת מעשה, או לפחות ביום שאחרי, לא יוצאת הודעת גינוי מטעם המועדון. מעשה שהוא לא רק מתבקש, הוא הכרח המציאות. אי קיום פעולה שכזו, כאילו מסכים להכליל את המועדון המפואר ואת מאות אלפי אוהדיו תחת כסות "לה פמיליה".

גילוי נאות, אני חושב שיש צורך הכרחי בשינוי, קיום רפורמה בפורמט שונה מהמוצע כעת. אני לא זקוק לארגון אלים כדי שיבטא את רחשי ליבי, ואני גם מוכן להתערב שגם ראשי מפלגות הימין (כמעט כולם), מקיאות את השיוך של "לה פמיליה" להפגנת התמיכה ההמונית, עם הפוטנציאל המרשים אילולי רעשי הרקע החורקים מכיוון המשפחה החורגת לגמרי.

יש כאן עוד הזדמנות למחלקה היהודית בשב"כ לטפל בנגע שגדל, ועוד עשוי לא עלינו, לקבל את הטייטל של המשמר הלאומי שהובטח לבן גביר. נשמע מוגזם? כבר ראינו הכל מכל וכל ודבר לא יפתיע, פעם חשבתי שמהמשרד לביטחון פנים יכול וצריך לעשות משהו, אבל מאז ההסבה לביטחון לאומי ותחת ידיו של השר המכהן, נגמר לי קו המחשבה בכיוון וגם האמונה לא משהו. ומכאן לאן? נבקש בריאות למותקפים, לא נגיד שכל מי שתקף הוא פרי היצירה של 'לה פמיליה', נכבס מילים, נזדעזע יומיים ודבר לא ישתנה או יזוז, "עד העונש הבא", פרפרזה לשיר של להקת "המכשפות".

  • הכותב הינו אושרי דודאי, אוהד בית"ר ירושלים מינקות, לשעבר דובר ומנהל הקבוצה (צילום: יעקב צים – מועדון כדורגל בית"ר ירושלים)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר