יוסי אבוקסיס, אוראל דגני (צילומים: אורן בן חקון)
יוסי אבוקסיס, אוראל דגני (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | לתקן את ההגנה

הגנת בית"ר תחת הנהגתו של אוראל דגני בן 34 הייתה רעה מאוד, יוסי אבוקסיס צריך להסיק את המסקנה המתבקשת, לבנות את ההגנה מחדש והיא לא צריכה לכלול את הבלם הוותיק

פורסם בתאריך: 4.4.23 12:58

יוסי אבוקסיס נשאר. בית"ר הולכת לים (כמעט). אברמוב חושב על העונה הבאה. המשימה החשובה ביותר: לתקן את ההגנה. אותה הגנה שהקשתה כל כך על בית"ר העונה, שלא אפשרה לה לצעוד קדימה, גם כשההתקפה נתנה תפוקה. בלב ההגנה הבית"רית, בלב הבעיה, נמצא אוראל דגני. הוא בלם מנוסה, בן 34, עם כמעט 400 הופעות בליגה – והוא לא משפר את בית"ר. בכלל לא.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

לשם השוואה, לדגני יש 29 איבודי כדור בחצי הבית"רי, הרבה יותר מבלמים כמו מיגל ויטור ועבדולאיי סק (18). למעשה, לדגני יש פי 2 יותר איבודי כדור מסק, במגרש כולו (118 מול 60). לא רק בהנעת הכדור דגני לוקה בחסר, אלא גם בפעולות הגנתיות גרידא. בקרבות האוויר, דגני לא מפגין עליונות, עם 29 מאבקי אוויר מוצלחים בלבד, לעומת 87 של ויטור, 73 של סק ו-51 של סאבוריט. בחילוצי כדור, דגני (151) נמצא הרבה אחרי סאבוריט (226), ויטור (208) וסק (178). הנתונים האלה מוכיחים שדגני מצוי בלב משבר ההגנה הבית"רי.
במהלך העונה אבוקסיס הצליח לייצב את ההגנה, עם צירופם של השוער הנהדר מיגל סילבה והמגן גרגורי מורוזוב.
אם אברמוב רוצה להשלים את המשימה, ולהצעיד את בית"ר ירושלים קדימה, עליו לשחרר את דגני, שגם כך מסיים חוזה בקיץ. בהקשר יתר שחקני ההגנה, הבלם סרגיי בורודין מחזיק בתג רכישה יקר, בגובה חצי מיליון יורו, וספק רב אם הוא הוכיח שהוא שווה את הסכום הזה. עמית כהן ומקס גרצ'קין לא נהנים מקרדיט בקהל, למרות שהראשון זכה לקרדיט מאבוקסיס. אורי דהן מוכשר מאוד, אך הישארותו תלויה במכבי חיפה. לגבי הפיל שבחדר, אופיר קריאף, נסכים שלא להסכים. מצד אחד, קריאף הוא פייטר, סמל וסוג של כלבויניק, וזה בלי לדבר על התרומה בחדר ההלבשה. מנגד, קשה שלא לעמוד על היכולת הבינונית שהציג לאורך רוב העונה.
לסיכומו של דבר, עונת המלפפונים החלה. לאברמוב ואבוקסיס יש לא מעט עבודה. מוטב שהיא תתחיל בחיזוק ההגנה, ורק תשאירו לנו את אספרייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר