בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)
בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

בני בן זקן חוטף אש: "בית"ר גדולה עליו"

אחרי היכולת החלשה להחריד נגד באר שבע שחקנים וגורמים בבית וגן לא מרחמים על המאמן: “הוא פשוט לא מתאים”; “היו לנו שבועיים להתכונן, ונראינו כמו כלום”; “היה ברור שהשיטה של בני לא מתאימה”

פורסם בתאריך: 1.12.17 10:52

שמונה שנים חיכו אוהדי ואנשי בית”ר להשתתפות במשחק עונה, כזה שיכול לקרב את הקבוצה לכדי מאבק אמיתי על תואר האליפות. רבות דובר על החשיבות של המשחק נגד הפועל באר שבע כלפי העתיד ועל כך שהצהובים שחורים חייבים לנצח את המשחק במטרה לעשות את הצעד הנוסף, זה שיקרב את הקבוצה עוד קצת לעבר התואר.

האווירה באצטדיון הייתה מחשמלת, היציע המזרחי, הצפוני והמערבי המחודש יחד עם ארגון האוהדים החדש שהשתלט על היציע היוו תפאורה מושלמת להצגה המרכזית של העיר. כ־18 אלף אוהדי בית"ר מילאו את היציעים ובאו לדחוף את חניכיו של בני בן זקן ולראות כדורגל חיובי, אך לצערם הם ראו רק קבוצה אחת על המגרש, שהיתה, מבחינתם, בצבע הלא נכון – זה הלבן-אדום במקום הצהוב-שחור.

 



 

התיקו והנקודה שהצליחה בית"ר לחלץ בדקה ה־92 חשובים עד מאוד, שכן ישנה משמעות לכך שהקבוצה לא הפסידה למרות שהיתה ראויה לא רק להפסד אלא אפילו לתבוסה. ועדיין, נושא השיחה הבולט והמשמעותי השבוע בבית וגן היה בן זקן, או נכון יותר לומר, הביקורת הקשה שמוטחת במאמן.

בני בן זקן (צילום: ניר קידר)

בני בן זקן (צילום: ניר קידר)

זה התחיל, כידוע, כבר באצטדיון עצמו, עם קריאות ‘תתפטר, תתפטר’ מצד אלפים רבים מהאוהדים שהחלו בדקה ה־70 ונמשכו גם לאחר שריקת הסיום ולמרות שער השוויון שכבשה בית"ר.

גם קודם לכן, בהפסקת המשחק, תהה הבעלים אלי טביב בבוקס שלו מה עושים השחקנים על המגרש ואמר לסובבים אותו: "הקבוצה נראית ממש מפוחדת. אנחנו ממש לא משחקים טוב".

ובימים שאחרי המשחק הביקורת נגד בן זקן רק הלכה וגברה. "אני פשוט חושב שהוא לא מתאים לבית"ר", טוען גורם בבית וגן ומוסיף: "כמה שזה מצער לומר את זה, הוא פשוט לא מתאים לאמן את בית”ר. הוא מאמן טוב, הוא בחור טוב, הוא מנסה לרצות את כולם אבל זה לא זה".

הביקורות שמוטחות במאמן הן, כידוע, דבר ממש לא חדש, כשלמעשה מאז השבוע הראשון סופג בן זקן אש מכל עבר, על כך שהקבוצה לא נראית מאומנת, על כך שאין לו שיטת משחק ועל כך שהקבוצה נראית נרפית, הגנתית וחסרת תכלית וברק.

"עברנו לילה קשה והעיקר שהוא נגמר", אומר בגילוי לב אחד משחקני בית"ר. "זה הרגיש כאילו אנחנו קבוצה תחתית והפועל באר שבע היא ברצלונה. זה היה פשוט לא הגיוני, אין מה לעשות אנחנו נראים לא טוב וזה מה שקורה בבית"ר".

שחקן שני טוען כי "האשמה היא של המאמן. הוא הכין אותנו למשחק, אך השיטה שלו שונה כל כך מכל מי שהיה עד היום בבית"ר. היא שונה מהכדורגל שהיה פה בשנים האחרונות, כי השיטה שלו היא להתגונן ולחכות במקום לעשות לחץ על היריבה. זה עצוב שזה מה שהפכנו להיות".

"היו לנו שבועיים להתכונן ונראינו כמו כלום”, מוסיף שחקן שלישי. “אתה לא מצליח להבין איך בנאדם שיש לו שבועיים לעשות מערך ולהתכונן כמו שצריך למשחק, משנה 24 שעות לפני המשחק את הכול. הוא פשוט לא מתאים. כנראה שבית"ר גדולה עליו".

כשאותו שחקן מספר על השינויים הוא בעיקר מתכוון להצבתו של דוד קלטינס כקשר באגף ימין, זאת לאחר שבמהלך השבועיים האחרונים הוא תורגל באימונים כקשר אחורי ליד קלאודמיר.

"אני לא יכול להבין את הסיבה לכך שבני החליט להציב שם את דוד”, אומר אותו השחקן. “אנחנו עובדים על דברים באימונים במשך שבוע שלם, ואז הוא משנה הכל ושם אותו על הכנף. בני פשוט אמר לקלטינס שהוא משחק בצד ימין. זה לא רציני".
שחקן נוסף בקבוצה התייחס לכך שקלטינס הוסט הצידה ואמר: "אין לי הסבר לכך שבני החליט לשים אותו שם. זה לא הגיוני, הוא היה חייב להיות באמצע ליד קלאודיו".

 

 

אותו שחקן מתייחס להעברתו של קלטינס לתפקיד המגן הימני אחרי ההרחקה של סירושטיין ואומר: "כבר שנתיים שנוואקמה מפרפר את קלטינס כשהם באחד על אחד, כנראה שהמאמן לא עשה שיעורי בית, למרות שלא היו הרבה אופציות אחרות".

גם בחדר ההלבשה של בית"ר הפך בני בן זקן לשיחות מרכזיות כשהשחקנים מדברים על כך בינם לבין עצמם, כי עם כל הכבוד לבן זקן ולכך שהוא בחור טוב ומוכשר התפקיד בבית וגן מאוד גדול עליו.

 

לכל הידיעות הכי חמות על בית"ר ירושלים

 

בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

 

"מדברים על זה בחדר ההלבשה שהוא לא מתאים לבית"ר – שהמועדון גדול עליו", טוען שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף: "באימון המסכם בוריס העיר לבני ואמר לו שכל האמצע פרוץ, אבל בני פשוט ישב בשקט בצד ולא צעק ולא אמר כלום, וזה קרה גם במשחק. היתה הכנה טקטית, אבל לחלק לא קטן מהשחקנים היה ברור שהשיטה של בני לא מתאימה. כמעט כולם הבינו שאנחנו הולכים להתגונן ולהסתגר במשך 90 דקות".

שחקן אחר מתייחס לעתידו של בן זקן בבית וגן ואומר: "אנחנו נגמור מקום שלישי עם בני או בלעדיו, אבל באליפות אנחנו לא נזכה איתו. אנחנו צריכים פיגורה על הקווים. השאלה היא מה המועדון רוצה מעצמו – כי אם מביאים את פול אדגר ומחליטים שהוא חייב לשחק אז כנראה שלא רוצים לזכות באליפות, אלא לסיים שוב בפלייאוף העליון. אני לא אופתע אם אלי טביב היה זה שהכתיב לבני לשחק עם פול אדגר ולא עם אריק סאבו. לדעתי אלי טביב הוא גם זה שקובע את ההרכב".

הביקורות סביב בני בן זקן הן לא רק מבחינת האימונים של הקבוצה אלא גם מקצועית על הדרך בה הקבוצה נראית תחת הדרכתו. רק במחצית הראשונה איימה הפועל באר שבע עשר פעמים על שערו של בוריס קליימן.

"זה פשוט הזוי איך שנראינו, פשוט לא היינו במשחק", טוען גורם בבית וגן ומוסיף: "בית"ר הגדולה מגיעה למשחק ביתי עם אלפי אוהדים ביציעים ונראית כמו כלום. אני לא מצליח להבין איך בשני משחקי אימון בשבועיים האחרונים לא תרגלנו את ההרכב שישחק נגד באר שבע. נגד דימונה והפועל פתח תקוה שיחקנו ב־3-3-4, ואז כמה שעות לפני המשחק השיטה משתנה ליהלום עם קלטינס ואדגר על הקווים. זה בלתי אפשרי ולא מקצועי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאור

    לא לעניין ששחקנים מדברים לעיתון מאחורי הגב של המאמן.
    זה חוסר לויאליות משווע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר