ברק בכר, בני בן זקן (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)
ברק בכר, בני בן זקן (צילומים: ניר קידר, אורן בן-חקון)

"ברק הוא לא מנטור של בני, אבל בהחלט יש לו השפעה עליו"

ברק בכר ובני בן זקן, שני חברים טובים מקרית שמונה, ייפגשו ביום ראשון על הקווים, מה שהופך את מפגש הצמרת בין בית"ר להפועל באר שבע לפיקנטי עוד יותר

פורסם בתאריך: 22.2.18 13:46

בסוף חודש ספטמבר האחרון הטיל אלי טביב עוד פצצה. טוב, אולי 'פצצה' זו מילה מוגזמת – אחרי הכל מדובר בבעלים ששום מהלך שלו כבר לא מפתיע אף אחד – אבל בכל זאת, הוא ביצע מהלך שהשאיר הרבה פיות פעורים, ומינה את בני בן זקן למאמנה של בית"ר, במקום שרון מימר.

אחד האנשים הראשונים שבן זקן שוחח איתם לאחר ההכרזה היה ברק בכר, חבר קרוב שלו מזה כ-15 שנה, ואחד המאמנים המצליחים בכדורגל הישראלי ומי שבן זקן הולך לנהל איתו קרב מוחות ביום ראשון הקרוב, במשחק מול הפועל באר שבע.

באותה שיחה הבהיר בכר המנוסה יותר, ומי שחווה גם כן מעבר מקבוצת פרברים חביבה בדמות עירוני קרית שמונה לקבוצה עם אוהדים רבים ועם ציפיות כמו הפועל באר שבע, דבר אחד חשוב: "בבית"ר תהיה חייב להתעלם מרעשי הרקע. תצטרך לעצום עיניים כדי לשרוד שם, והתקשורת לא תעשה לך הנחות. יבחנו אותך בכל דבר ובכל פרמטר, אבל תשמור על שקט ופאסון ואל תתרגש".

נראה שהטיפים שהעניק מאמן הפועל ב"ש לעמיתו בצמרת עשו את שלהם, אחרת קשה להבין איך בן זקן שורד עד עכשיו, ואף מצליח מאוד, אצל טביב.

ברק בכר (צילום: ניר קידר)

ברק בכר (צילום: ניר קידר)

חודשיים וחצי עברו מאז בית"ר סיימה בתיקו 2 ביתי מול הפועל ב"ש. באותם ימים ריחפה עננה מעל ראשו של בן זקן, וכלי התקשורת דיווחו בתום המשחק ש"בן זקן עשוי לשלם בכיסאו". הקהל דרש ממנו להתפטר, ורק הודות לשער השוויון הדרמטי של אריק סאבו ולעמידה של אלי אוחנה על הרגליים האחוריות, הוא לא פוטר. במשחק הקרוב הוא פוגש שוב את ברק בכר, הקולגה והחבר הקרוב, אך הפעם מעמדו יציב טוב ואולי אפילו מוערך יותר בקרב אנשי המועדון ובברנז'ת הכדורגל.

"בין השניים אין שום יריבות, כי הם תמיד היו חברים – ויותר מכך", אומר שחקן עבר ששיתף פעולה עם בכר ועם בן זקן. "אבל לבן זקן חשוב יותר לנצח את ברק בכר, שנחשב 'מעליו'. זה ייתן לו הרבה קרדיט. זה לא עוד משחק עבור בני, למרות שהוא לא מציג את זה כך".

ההיכרות בין השניים החלה, כידוע, בתקופה שבה הם היו שחקנים פעילים בעירוני קרית שמונה. בכר הגיע לעיר הצפונית בשנת 2004 ואילו בן זקן, תושב המקום, גדל במועדון. הם שיחקו יחד שבע שנים, זמן לא מבוטל המאפשר ליצור חברות קרובה.

"הם היו חברים, והיתה ביניהם הערכה הדדית, אבל הם לא היו באותה קליקה", מספר גורם בקרית שמונה על היחסים בין השניים. "הם היו אוכלים מדי פעם יחד ומנהלים שיחות, אבל לכל אחד מהם היתה הסביבה שלו. מה גם שהם לא בני אותה שכבת גיל: בכר גדול מבן זקן בשלוש שנים, ובאותן שנים הפער הזה היה משמעותי".

 

 

בתקופה שבה שיחקו יחד היה בכר חלק מחבורה שכללה את יניב לביא, גיא צרפתי ועמיר נוסבאום, ואילו בן זקן, שנחשב לאחד מאהובי הקהל המקומי, הסתובב בעיקר עם המקומיים – דני עמוס, שיר צדק ואלרואי כהן.

ועדיין, ישנם קולות בקרית שמונה שמוכנים להישבע שבכר הוא סוג של מנטור עבור בן זקן, ישנם גם קולות אחרים שטוענים שמדובר בהגזמה. "ברק הוא לא מנטור של בני, אבל בהחלט יש לו השפעה עליו", מציין גורם נוסף מקרית שמונה. "לכל אחד מהם יש סגנון אחר, בן זקן יותר שקט, מופנם, לא מרבה לדבר ולצעוק במשחקים ומתחבר לצד הפסיכולוגי והנפשי אצל השחקנים. בכר, מנגד, הרבה יותר קר רוח, יש לו יותר פאסון וכריזמה והוא פועל הרבה מהראש ולא מפחד לעשות מהלכים לא פופולאריים".

בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

באמצע חודש מאי 2015 פוטר בכר מקריית שמונה על ידי איזי שרצקי, לאחר שהאחרון גילה כי הוא מנהל מו"מ מאחורי גבו עם הפועל באר שבע. מי שהחליף אותו באופן זמני היה לא אחר מאשר בני בן זקן, שהיה עוזרו וגם מאמן הנוער. בקרית שמונה מספרים כי בכר המליץ לאנשים בקריית שמונה למנות את בן זקן כמחליפו גם לעונה הבאה, מתוך הערכה אליו, אך בסופו של דבר איזי חשב שהתפקיד גדול עליו ומינה את סלאח חסארמה.

"לקראת סוף הקריירה של ברק ובני חשבנו שהם יהיו מאמנים טובים", מפרגן חסארמה, כיום מאמן נבחרת נערים ב'. "הם מאוד אינטליגנטים וההצלחה שלהם לא מפתיעה בכלל".

מנגד אומר הבלם יוסי ביטון, ששיחק עם השניים במשך שנתיים בקרית שמונה, כי לא ציפה ששניהם יהפכו למאמנים. "אם היו שואלים אותי, הייתי אומר שאופתע מכך ששניהם יהיו מאמנים מובילים, אבל זה הכדורגל, יש הפתעות". ביטון מגלה כי השניים היו ביחסים טובים ואף הגיעו לביתו לחגיגות המימונה. "בני בילה אז יותר עם המקומיים, ובכר עם החבר'ה הוותיקים יותר, וכל אחד השפיע בחלק שלו, אבל תמיד היתה שם חברוּת".

בסוף חודש נובמבר 2016, קצת יותר משלושה שבועות לאחר שמוּנה בני בן זקן למאמנה של קרית שמונה, הוא פוטר. בקרית שמונה אומרים כי הסיבה העיקרית לכך היא לא אי שיתופו של אחמד עאבד במשחק, בניגוד לרצונו של בעלי קרית שמונה שרצקי, אלא דווקא הנתק בין בן זקן לבין אנשי המפתח בקרית שמונה. "הוא לא ענה לנו לטלפונים, כל השבוע רדפנו אחריו", מספר גורם במועדון הצפוני שלא לייחוס. "שברנו את הראש איך לתפוס אותו, והגענו עד ברק בכר כי ידענו שיש לו השפעה עליו. בסופו של דבר גם ברק לא הצליח לתפוס אותו. ובשיחות שניהלנו איתו הוא הודה שאם היה תופס אותו, מאוד יכול להיות שהוא לא היה מפוטר".

והסיפור הזה מעיד עד כמה השניים קשורים אחד לשני. עד כמה יש להם השפעה האחד על רעהו. כעת, לקראת המשחק ביום ראשון, הם יצטרכו לשים את החברות הזו בצד, אבל אל תופתעו אם בסיום, ותהיה התוצאה אשר תהיה, השניים יתחבקו וילחשו האחד לשני מילות ברכה/נחמה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר