טוני וואקמה (צילום: ניר קידר)
טוני וואקמה (צילום: ניר קידר)

בבית"ר סימנו מטרה: לעצור את וואקמה

בבית וגן יודעים היטב שהחלוץ הניגרי של באר שבע הוא שחקן מפתח: "כל העיניים נשואות אליו, נצטרך לתת הרבה עזרה לקונט באגף"

פורסם בתאריך: 22.2.18 14:49

מאז הגיע טוני וואקמה לבירת הנגב, אגף שמאל של הפועל באר שבע הפך להיות המפחיד ביותר בליגה. החלוץ הניגרי הנפלא הפך, עם הרבה עבודה קשה וצניעות, לאחד הזרים הטובים שהיו כאן וכולם בליגה כבר הבינו – כדי לעצור את באר שבע צריך קודם כל לעצור את נוואקמה.

למרות ההבנה הזאת, זה לא עניין של מה בכך לעצור את החלוץ. ואתם יכולים לשאול את ההגנה של בית"ר, שבכל מפגש עם באר שבע בשלוש השנים האחרונות סבלה מנחת רגלו של נוואקמה.

טוני וואקמה (צילום: ניר קידר)

טוני וואקמה (צילום: ניר קידר)

"כל העיניים נשואות לוואקמה, נצטרך לתת הרבה עזרה לקונט באגף", מדגיש שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אמנם באר שבע קבוצה מסוכנת עם הרבה כוח אש, אבל העובדה שאוגו לא משחק תסייע לנו לשים דגש על וואקמה".

לא בכדי תולים בבית"ר תקוות באנטואן קונט. המגן הצרפתי של בית"ר עדיין לא נדרש למשימת ההתמודדות מול וואקמה. במשחקים האחרונים בין הקבוצות היה זה דוד קלטינס שאייש את עמדת המגן הימני ואת המשחקים הללו הוא בוודאי שלא ירצה לזכור, שגם הניגרי השאיר לו אבק בכל פעם שהם נפגשו.

 

 

בסיבוב הקודם, כזכור, קונט פתח כבלם והוסט לעמדת המגן רק לאחר הרחקתו של מיקי סירושטיין. המעבר הזה היטיב מאוד עם בית"ר, כשקונט הצליח להתמודד עם הפיזיות והמהירות של וואקמה, מה שסייע לבית"ר לחזור מפיגור.

"קונט הוא השחקן היחיד בבית"ר שיכול להתמודד מבחינה פיזית עם וואקמה", קובע פרשן ספורט 1 אסף כהן בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף ש"גם מבחינת המהירות הוא יכול להסתדר איתו, אבל הוא עדיין יהיה חייב לקבל עזרה משחקנים נוספים. העזרה הזו, ככל הנראה, לא תגיע משחקני הכנף של בית"ר, כך שמי שיצטרך לסייע לקונט הם שחקני הקישור כמו קלאודמיר, קלטינס או סאבו".

טוני וואקמה (צילום: שרון בוקוב)

טוני וואקמה (צילום: שרון בוקוב)

לקראת המשחק, והרבה בגלל וואקמה, שוקלים בצוות המקצועי של בית"ר לפתוח את המשחק עם שלושה בלמים, מה שיאפשר לקונט לקבל עזרה גדולה יותר באגף, אולם לטענת כהן: "שלושה בלמים זה רעיון יפה מאוד, אבל בשביל ליישם אותו הקבוצה צריכה להיות מאומנת ומתואמת, ודי קשה ליישם את זה בשבוע אחד של אימונים. בכל מקרה, לדעתי, בית"ר לא צריכה לשנות מערך – הקבוצה רצה יפה מאוד בשבועות האחרונים, כובשת הרבה שערים וחבל יהיה לשנות. עדיף להמשיך להאמין במערך הקיים עם דגש של עזרה לאגף ימין".

"וואקמה, וזה לא סוד, עשה לנו חיים קשים מאוד במשחקים הקודמים נגד באר שבע", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "הוא השחקן הכי דומיננטי בבאר שבע, אבל אני חושב שלקונט יש סיכוי טוב לעצור אותו, בטח אם הוא יקבל עזרה מאחד משחקני הקישור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר