אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)
אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)

בבית"ר טוענים: "העזיבה של טביב היא חארטה. כלום לא ישתנה"

הודעת העזיבה הכביכול דרמטית של אלי טביב לא הפילה את אנשי בית"ר ירושלים מהכסא - להפך. בבית"ר טוענים ששום דבר לא ישתנה ואילו האוהדים מכנים את המהלך של הבעלים "ניסיון לגנוב דעת"

פורסם בתאריך: 17.5.18 17:43

מסיבת העיתונאים שכינס אלי טביב ביום שלישי האחרון, שבה הכריז בעל הבית של בית"ר ירושלים כי הוא זז הצידה ומעביר את הניהול והאחריות על המועדון לאלי אוחנה, לא עשתה רושם יותר מדי גדול על גורמים בבית"ר וגם לא על האוהדים. הם מבחינתם טוענים שטביב לא באמת מתכנן לעזוב ומדגישים כי מה שהיה הוא שיהיה, ולכל אחד מהם הסבר אחר. אחדים טוענים כי מדובר בניסיון למשוך זמן, אחרים מציינים כי הוא ביקש להרגיע את מחאת האוהדים. השורה התחתונה היא שקשה למצוא בסביבת בית וגן, ואפילו בתקשורת הספורט, יותר מדי אנשים שמאמינים כי בית"ר ירושלים ואלי טביב כבר לא.

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"אני חושב שהדברים שאמר אלי טביב במסיבת העיתונאים לא יקרו. העזיבה שלו היא חארטה, כלום לא ישתנה", טוען גורם בבית"ר ומסביר: "הוא ניסה רק להרגיע את המחאה של הקהל ואת ההפגנות מול הבית שלו".

אותו גורם מוסיף ותוהה: "אני לא מבין מה זה אומר שזכויות הניהול יהיו של אלי אוחנה? הרי כבר בשנה שעברה היתה מסיבת עיתונאים שבה עברו זכויות הניהול לאלי אוחנה, אז מה – הוא יעביר לו אותם שוב? הזכויות בכל מקרה אצל אלי אוחנה עד לשנה הבאה, ולכן אני בטוח שהכל בעצם נשאר אותו הדבר. טביב יישאר ויהיה מעורב כמו תמיד".

אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)

אלי אוחנה (צילום: שרון בוקוב)

גורם אחר בבית"ר טוען כי "מה שיהיה הוא שיהיה. אני חושב שהכל יישאר בסופו של דבר בדיוק כמו עכשיו. אלי טביב יישאר הבעלים וימשיך להיות מעורב. אין מה להתרגש".

גם בסביבתו של טביב לא בטוחים שמסיבת העיתונאים ביום שלישי האחרון היתה שירת הברבור שלו בבית"ר. "אלי אמר את מה שאמר, ואני חושב שצריך לחכות ולראות מה יהיה בהמשך", מציין גורם שנמצא בקשר רציף עם טביב. "כמו שאומרים, הזמן הוא התרופה להכל".

אדם אחר, שבעבר הלא רחוק נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לטביב, מסביר כי לדעתו עיקר העניין הוא מחאת האוהדים והחשש של בעלי בית"ר ירושלים מהפגנות מול ביתו.

"אני מכיר את אלי טביב, את הלחץ שהוא נכנס אליו ברגע שהקהל מתחיל לקלל אותו", טוען אותו אדם. "כשזה קורה הוא פשוט היה נכנס לתוך הבוקס ונלחץ. יש לו עדיין טראומה מהמחאה שעשו נגדו אוהדי הפועל תל אביב וזה מה שהניע אותו השבוע. הוא נלחץ מזה שהאוהדים יגיעו להפגין לו מול הבית, מכך שהם יפגינו מול העסקים של אשתו. הוא כועס על המשטרה והוא גם אמר את זה במסיבת העיתונאים. זה היה הדבר הכי אמיתי שהוא אמר לדעתי".

"הוא לא יעזוב את בית"ר ירושלים", מוסיף אותו מקורב לשעבר, "ואיך אמר השבוע איציק קורנפיין – הסכום שהוא דורש לא ריאלי. אף אחד לא ייתן לו 50-40 מיליון שקלים. ולמה בכלל לדרוש את סכום כזה אם הוא באמת רוצה לעזוב? הוא הרי קיבל את בית"ר בחינם ועוד קיבל החזר ממס הכנסה בסך 13 מיליון שקלים. מההיכרות שלי איתו אני יכול לומר שאני בטוח שהוא לא יעזוב. מסיבת העיתונאים הזו היתה ניסיון להרדים את כולם, להוריד את גובה הלהבות. הוא גם עשה את זה כבר אחרי אירועי שרלרואה. ובכלל, מה זה הסיפור עם אלי אוחנה? הרי גם ככה לטביב אסור לנהל את בית"ר ירושלים. הוא כבר העביר את הניהול בשנה שעברה, אז מה בעצם אומר המהלך האחרון? כלום. לדעתי, טביב קיווה שהודעת הכאילו עזיבה שלו תוביל את הקהל לוותר על ההפגנות נגדו, אבל אוהדי בית"ר ירושלים לא פראיירים והם לא מתכוונים לוותר לו".

אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)

אלי טביב (צילום: אורן בן-חקון)

 


האוהדים לא מפחדים

ואכן, כשעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים שכינס טביב בכפר סבא ביום שלישי האחרון, הוציאו ארגוני האוהדים השונים הודעות לפיהם המחאה נגד בעל הבית נמשכת כרגיל. כך למשל נכתב בהודעת ארגון האוהדים "שער האריות": "אלי טביב בחר פעם נוספת להתעלם ממחדליו בניהול הקבוצה וניסה לגנוב את דעת הקהל בהמצאות ותירוצים שלא מתקבלים על הדעת. אלי טביב, הגיע הזמן שתבין, כל הקהל, כל גווניו, אומר בקול רם ובדעה אחת – עד כאן!

"לא נקבל מצב בו מצד אחד בעלים זז הצידה ומקטין השקעות ומצד שני מעמיד את הקבוצה למכירה ללא תג מחיר. אלי, קיבלת את הקבוצה מבית המשפט בחינם ואתה תשחרר בחינם. עד אז – המחאה נגדך תלך ותתעצם. אתה לא ראוי למועדון הזה ובטח שלא לקהל הזה".

אחד החברים בארגון האוהדים שער האריות מסביר את הסיבות להמשך המחאה: "היה זה בוב מארלי שאמר 'You can fool some people some times ,but you can't fool all the people all the time'. וזה מסכם את ההתנהלות של אלי טביב. תמיד יהיה לו תירוץ נהדר. הרי בבית"ר תמיד אפשר להאשים את הקהל. אלא שלאלי טביב יש בעיה. למעט תקריות בודדות ומקומיות, ברוב העונה הקהל של בית"ר ירושלים נעלם לחלוטין מטבלאות האלימות והגזענות. אפילו גופים שאינם ידועים באהבתם היתרה לבית"ר כמו 'בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל, ציינו זאת. אלי טביב גם לא יכול לחמוק ולברוח מההתנהלות בפרשת יוסי בניון, מהפגיעה החמורה במעמד המאמן ובשאלות הקשות הנשאלות בנושאי שחקנים כגון עידן ורד ואיתי שכטר. ומעל הכל, עומדת לדעתי השאלה מדוע לא תמך אלי טביב בארגון 'שער האריות'? איך הוא יכול לטעון כלפי ארגון 'לה פמיליה' או הקהל במזרחי טענות כלשהן כאשר הקהל דאג לתמוך ולעודד את הקבוצה לאורך כל העונה? הוא גם לא יכול לברוח מהאיוולת המכונה בית"ר 'טראמפ' ירושלים – מדובר כאן בעשיית צחוק מקהל אוהדים שלם ובזלזול מוחלט בשם ובסמל. מוטב לו, לאלי טביב, שאת הטענות יפנה קודם כל אל הניהול הקלוקל של אחת הקבוצות הגדולות בארץ, אם לא הגדולה שבהן. אכן ניהול פיננסי נבון הוא דבר חשוב וסקאוטינג מצוין הוא דבר פנטסטי, אך זלזול בשחקנים, ביזוי מאמנים ופגיעה אנושה בקהל ובמותג תוך הפניית אצבע מאשימה לכולם חוץ מלעצמך, היא זריית חול בעיניים של כל מי שאוהב את בית"ר ירושלים. אז תודה לך אלי טביב על תקופת בעלות ארוכה ומכובדת, אל תקלקל את שבנית, אל תהרוס את שעשית, שחרר ותמכור במחיר סביר".

אוהדים בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

חבר נוסף בארגון 'שער האריות' טוען כי "אלי טביב הוא מניפולטור ענק. השורה התחתונה היא שהוא נלחץ מהקהל, וכולם שמעו איך הוא התייחס לאוהד אחד שהגיע למסיבת העיתונאים שלו – אוהד אחד, שאותו הוא כינה נרקומן. כולם ראו איך אוהד אחד מצליח להוציא אותו מאיזון ומשלווה וגורם לו להתבטא בצורה כל כך מגעילה, שאין לה אח ורע. אני לא רואה אף בעלים בליגת העל שאומר על האוהדים שלו שהם נרקומנים. הוא ניסה להסיט את האש מהמחאה של הקהל ואנחנו האוהדים חושבים שכל מסיבת העיתונאים הזו איתה מהלך של 'תחזיקו אותי'. זה לא יעבוד. כמעט ואין כיום אוהדי בית"ר ירושלים שרוצים שאלי טביב יישאר. ואם הוא באמת רוצה ללכת – שיילך, אף אחד לא עוצר אותו, למה הוא צריך מסיבת עיתונאים בשביל זה?".

מנגד, גורם בבית"ר יוצא להגנת הבעלים וטוען נגד האוהדים. "אני אוהד בית"ר מילדות ואני לא מבין מה הקהל רוצה מאלי טביב? הבנאדם השקיע בבית"ר, הפך אותה לקבוצת צמרת מצליחה שמגיעה כל שנה לאירופה. אני אומר לאוהדים תתעוררו – איפה בית"ר היתה לפני אלי טביב? הוא מביא כסף מהבית וכל עוד הוא מביא כסף מהבית הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. הוא היה זה שהסכים לקחת את בית"ר כשהיא היתה במצב קשה, הוא היה זה שהשקיע בבית"ר והרים את הקבוצה. תעזבו אותו בשקט".

בעוד האוהדים, כפי שניתן להבין מדבריהם ומעצם העובדה שהם לא מתכוונים להרפות במחאה, לא בדיוק נבהלים מהתזוזה הצידה של טביב, בקרב שחקני בית"ר התחושות אחרות. הם חוששים לעתידם ולו בשל העובדה שחלקם מחזיקים בחוזים ולחלקם יש אופציות שהמועדון אמור לממש עד לסוף העונה. תקופה כזו, של חוסר ודאות, לא נוחה להם.

"אנחנו, השחקנים, נמצאים במצב של חוסר ודאות. אף אחד לא יודע מה יהיה ואיך זה יתנהל בשבועות הקרובים", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר" ומוסיף: "מעבר לזה, אף אחד לא דיבר איתנו. אנחנו לא יודעים אם טביב נשאר או לא נשאר. חוסר הוודאות הזו משפיעה על כולם ואפשר היה לראות את זה על הפנים של השחקנים. אנחנו מודאגים מהעתיד שלנו וזה מובן לגמרי".

שחקן אחר בבית"ר מוסיף: "אי אפשר לדעת מה יהיה עם טביב כי לדעתי גם הוא בעצמו לא יודע מה יהיה. אנחנו השחקנים צריכים תשובות לגבי העתיד שלנו, כי כרגע המצב לא ברור".

"השחקנים מדברים בינם לבין עצמם ומאוד לחוצים", מציין גורם בבית וגן ומוסיף: "המצב הזה לא פשוט עבורם, במיוחד עבור הזרים, שיש להם חוזה הם לא יודעים האם הם ממשיכים או שהם עוזבים? הם לא שקטים והם דיברו על זה גם לפני המשחק נגד מכבי תל אביב, דבר שכנראה גם השפיע על היכולת".

שחקן בבית"ר מדגיש כי "ברור שאנחנו מושפעים מהאירועים וברור שזה גם מחלחל למגרש. יש פה שחקנים שמסיימים חוזה, יש שחקנים עם אופציות, ויש כאלה שחתומים אבל לא יודעים אם יהיה איך לשלם להם במידה וטביב הולך. כרגע כולנו ממתינים להבין מה יהיה".

המהפכה בסגל החלה

מאמן חדש עדיין אין כמובן לבית"ר, אבל שני שחקני רכש חדשים יש ויש. מדובר בשוער איתמר ניצן (בן 31), שחתם לשנתיים, ובבלם קרלוס קוויאר (בן 37), שחתם לעונה אחת. שניהם שחקני קרית שמונה בעונה החולפת.

על החוזים של השניים חתם לא אחר מאשר אלי טביב, וזאת למרות הודעתו שהוא זז הצידה, מה שרק מכביד על הערפל סביב בית"ר. על פי ההערכות של גורמים שונים בבית"ר ובכדורגל הישראלי, ניצן צפוי להשתכר כ-140 אלף דולר בעונה ואילו הבלם הספרדי יקבל כ-150 אלף דולר.

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

השמות הבאים ברשימת הרכש של טביב הם של החלוץ אלי אלבז, שמשחק באפולון סמירני היוונית וסיים חוזה, והחלוץ שובל גוזלן מקרית שמונה, כששניהם הביעו נכונות להגיע לבית"ר.

מנגד, בשלב זה ולמרות חוסר הוודאות, נדמה שרשימת העוזבים את הקבוצה תהיה ארוכה. הקפטן איתי שכטר לא צפוי להמשיך, כשהשחקן פגוע מההתנהלות מולו ומכך שלא הגיעו עימו לסיכום על חוזה חדש. גם חן עזרא עשוי שלא להמשיך, וזאת לאחר שהאופציה שהיתה לבית"ר עליו הסתיימה בשבוע שעבר מבלי שהקבוצה חידשה את חוזהו. טביב, כידוע, היה שמח להשאיר את עזרא אך בחוזה נמוך יותר מהנוכחי, כך שהסיכוי שהוא ימשיך אינו גבוה. מי שיעזוב בוודאות הוא השוער בוריס קליימן, וזאת גם לאור החתמתו של איתמר ניצן, וגם בשל העובדה שהוא פגוע מאוד מההתנהלות מולו במהלך העונה. קליימן, כזכור, גם ציין זאת לאחר ההפסד בגמר הגביע כשאמר: "בעונה הבאה אהיה במקום מכבד".

שון גולדברג עוזב אף הוא, כשהמגן שהגיע כמושאל חוזר אוטומטית למכבי תל אביב. גם ז'אורז'יניו עשוי שלא להמשיך, כשבסביבתו טוענים בתוקף כי בית"ר מראה לו בחודשים האחרונים את הדלת החוצה מהקבוצה.

בנוסף, עתידם של אנטואן קונט ומרסל הייסטר לא ברור, במיוחד לאור החוזים הכבדים שלהם והעובדה ששני השחקנים היו שמחים לעזוב. גם המשך דרכו של קלאודמיר פריירה לא ברור. הברזילאי, כידוע, מסיים חוזה ובשלב זה לא קיבל שום הצעה לחידוש, למרות שהוא היה שמח להמשיך בבית"ר.

אחרון המתנדנדים הוא עידן ורד, שנפגע מאוד מהספסול שלו בגמר הגביע ומכך שהוא נכנס כמחליף רק בדקה ה-105 ולאחר שבית"ר נקלעה לפיגור. ורד נמצא בסערת רגשות מאז והוא שוקל את צעדיו בכובד ראש. כזכור, הקשר חתם בתחילת העונה על חוזה לשלוש עונות, אך אין זה אומר שהוא יישאר, כשכרגע נדמה כי הסיכוי שהוא לא ימשיך בבית"ר בעונה הבאה עולה על זה שיישאר בבית וגן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר