אהוד כחילה, טל כחילה (צילומים: פרטי, ניר קידר)
אהוד כחילה, טל כחילה (צילומים: פרטי, ניר קידר)

מילה של אבא: "טל הוא הבלם הישראלי הכי טוב בליגה"

אהוד כחילה, סמל העבר ואביו של טל כחילה, פותח את הלב ומדבר גם על המגעים שלא צלחו למינויו כעוזר המאמן של גיא לוזון ועל החלום שלו - לשתף פעולה עם טל בבית"ר. ראיון

פורסם בתאריך: 7.6.18 11:40

"רציתי להגיע לבית"ר. חשוב לי מאוד לחזור למקום שבו שיחקתי כדי לתרום וגם אמרתי יותר מפעם אחת שאם בית"ר תרצה אותי – אחזור. האפשרות הזאת היתה על הפרק בשבוע האחרון, אבל לצערי זה לא יצא לפועל. אני אוהב את בית"ר ואמשיך לאהוב אותה ואני מאמין שעוד אחזור". כך אומר השבוע אהוד כחילה, בלם העבר של בית"ר, ששמו עלה כמועמד להתמנות לעוזר המאמן של גיא לוזון.



אולם בסופו של דבר, כידוע, החליטו לוזון ונציג הבעלים אלי אוחנה למנות את דוד מרטן, עוזר המאמן של הפועל עכו בשנה החולפת, אשר עבד עם לוזון בסטנדרד ליאז' הבלגית ובצ'רלטון מליגת המשנה באנגליה. מרטן כזכור, פרץ לתודעה לפני כ-12 שנים, אז הוא שימש כמתורגמן של לואיס פרננדז שהיה מאמן בית"ר.

"אני לא שופט אף אחד, מעריך כל אדם ואדם, ובסופו של דבר, זו החלטה של גיא לוזון שהוא המאמן", מוסיף כחילה ומתייחס למינוי של מרטן. "שוחחתי עם גיא לוזון ובשיחה איתו גיליתי בנאדם מדהים. בסופו של דבר הוא בחר את מה שטוב לו ואת מה שהוא הרגיש לנכון. אני מקבל את זה באהבה ובהבנה".


כידוע, כחילה, מעבר להיותו שחקן עבר של בית"ר שמזוהה מאוד עם המועדון למרות ששיחק בקבוצות נוספות, הוא גם אביו של טל כחילה, הבלם הנוכחי של בית"ר, שנתן עונה מצוינת באופן אישי.

"אני חושב שהעונה האחרונה הראתה שטל הוא הבלם הישראלי הכי טוב בליגה", מפרגן כחילה לבנו. "גם בשנה שעברה בבני יהודה הוא היה מצוין וגם זכה בגביע המדינה, אבל העונה הזו היא משמעותית יותר – הוא שיחק 46 משחקים, שזה נתון מדהים, ועשה ביחד עם בית"ר עונה יוצאת מהכלל, שלצערנו לא הסתיימה בתואר. טל נתן עונה גדולה וכולם ראו את זה, כולל האוהדים, שבחרו בו כשחקן העונה שלהם".

אהוד כחילה (צילום: פרטי)

אהוד כחילה (צילום: פרטי)

איך ההרגשה לראות את הבן ממשיך בדרכך והופך לבורג משמעותי בבית"ר?
"מצוינת, במיוחד לאור העובדה שזה קורה בבית"ר. בבני יהודה היה לנו מאוד טוב, התייחסו לטל כמו למלך, אבל אחרי שהוא לקח את הגביע הוא אמר לי 'אבא, חבל שזה לא עם בית"ר'. זה השאיר אותי המום. השנה הוא היה קרוב להביא תואר גם עם בית"ר ואני מקווה שבשנים הבאות הוא יצליח להגשים את זה. אני יכול רק להגיד שהילד שלי בכה במשך יומיים בגלל שלא לקחנו את הגביע. רק שחקן שכל כך אוהב את המועדון ושהמועדון חשוב לו, מגיב כמו שהוא הגיב. אני בהחלט מקווה שבמשך הזמן הוא יזכה בתארים עם בית"ר".

"הקבוצות הגדולות רצו את טל והיו מוכנות לשלם הרבה מאוד כסף כדי שהוא יעבור אליהן, אבל טל קיבל את אותה החלטה שאני קיבלתי בעבר – שהוא לא עוזב את בית"ר לטובת כסף. הוא אוהב את בית"ר, הוא רוצה לעזור למועדון ואין לו שום כוונה לעזוב גם אחרי שהחוזה שלו ייגמר. אני באופן אישי מקווה שהוא ימשיך להיות חלק מבית"ר".

ומבחינת טל, אם זה היה תלוי בו הוא היה מסיים את הקריירה בבית"ר?
"חד משמעית".


טל כחילה (צילום: ניר קידר)

טל כחילה (צילום: ניר קידר)

השנה וחצי האחרונות, כאמור, היו מצוינות עבור טל כחילה. אבל הדרך אליהן היתה קשה ורצופה מהמורות. במשך שנים ארוכות הוא לא זכה ליותר מדי קרדיט והיה כינור שלישי ואפילו רביעי. זה בלט במיוחד לפני כשנה וחצי, כשרן בן שמעון היה המאמן של בית"ר ופשוט לא ספר אותו.

"אני יכול להגיד משהו אחד לגבי רן בן שמעון", אומר כחילה בכעס, "אדם או מאמן שמדבר כמו שהוא דיבר לשחקנים, לא יכול להצליח. אני עד היום לא יודע מה גרם לו להתנהג בצורה כל כך גרועה לטל. אולי הוא חשש מזה שהקהל מחובר לטל ורוצה לראות אותו משחק, אבל בסופו של דבר הקבוצה שילמה את המחיר. אני עדיין לא מצליח להבין מה עבר לרן בן שמעון בראש ולמה הוא התנכל לטל ודיבר אליו בצורה כל כך מעליבה. אם שחקן לא טוב בשבילך זה בסדר, אל תיתן לו לשחק אפילו תוציא אותו מהסגל, אבל למה לפגוע כך בשחקן? אני אף פעם לא התערבתי במה שקורה בבית"ר וגם אין לי שום כוונה להתערב בעתיד, אבל ברגע שהמאמן בלי שום סיבה קורא לבן שלך אפס, הייתי חייב להגיב".

מה לדעתך הוביל לשינוי הגדול ביכולת של טל העונה?
"הוא נתן עונה גדולה כי נתנו לו את המפתחות לידיים. אמרו לו, קח תנהיג את ההגנה, לא כמו בשנים הקודמות שאם משחק אחד הוא לא טוב, אז הוציאו אותו מההרכב. העובדה שסמכו עליו נתנה לו את האפשרות להציג את מה שהוא שווה ואני שמח שהוא הוכיח בענק".

בכל פעם שמדברים על טל, אומרים שהוא מזכיר אותך בצורת המשחק ובנשמה. מה אתה חושב על ההשוואה הזו?
"אני הייתי הרבה יותר חזק פיזית מטל, הייתי שחקן הרבה יותר מלוכלך, כזה שמפרק את היריב. טל ממש לא כזה, על פי מנהלת הליגה, הוא מחזיק בנתון מדהים לבלם – הוא עשה רק 6 עבירות כל העונה באזור של ה-30 מטר של הקבוצה שלו. מעבר לכך, טל הרבה יותר מהיר ממני, הרבה יותר טכני והרבה יותר חכם. הוא גם יוצא יותר להתקפה וכובש לא מעט שערים יחסית לבלם. הדבר היחידי שיש לנו במשותף, ואי אפשר לקחת מאיתנו, זה הנשמה והמחויבות לבית"ר. הוא, בדיוק כמוני, מביא את כל כולו לכל משחק".

לסיום, אתה מאמין שאתה וטל תשתפו פעולה בבית"ר?
"זה החלום שלי. כמו שכבר אמרתי ובלי קשר לטל, אני רוצה לחזור לבית"ר, זה מועדון שאני כל כך אוהב ורוצה בהצלחתו, ואני מאוד מקווה שזה יקרה בשנה-שנתיים הקרובות. ואם זה יהיה ביחד עם טל זה יהיה מושלם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר