דוד מרטן (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
דוד מרטן (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

מרטן: "נבנה סגל חזק, הקבוצה תרוץ למעלה"

עוזר המאמן החדש של בית"ר דוד מרטן מחכה בקוצר לרוח לתחילת האימונים ביום שלישי ומדבר על יחסי העבודה הטובים בינו לבין גיא לוזון

פורסם בתאריך: 7.6.18 12:14

הערפל סביב בית"ר עדיין לא מתפזר, אבל גיא לוזון כמעט והשלים את הכוורת שתעמוד לצידו בבית"ר העונה. ביום שני האחרון הצטרף לצוות המקצועי של בית"ר דוד מרטן, בן 29, שישמש כעוזרו של לוזון.



מרטן ולוזון מכירים כבר שנים רבות, כשאת הקשר יצר הסוכן דודו דהאן, סוכנם של השניים. הם גם עבדו בעבר הלא רחוק ביחדיו, כשמרטן שימש כעוזרו של לוזון גם בסטנדרד ליאז' הבלגית ולאחר מכן גם בצ'רלטון מליגת המשנה באנגליה.

קבוצת הבוגרים הראשונה שלו היתה הפועל ירושלים, כשלפני שנתיים הוא הצטרף באמצע העונה למאמן כדי לנסות ולהצילה מירידה לליגה א'. הניסיון לא הצליח אך מרטן המשיך בהפועל ירושלים גם בעונה לאחר מכן, אך גם בליגה א' הוא לא רשם הצלחה גדולה והתפטר כשהקבוצה היתה עמוק בתחתית. התחנה הבאה היתה הפועל עכו, שם הוא שימש כעוזר מאמן, בקבוצה שירדה בסופו של דבר לליגה הלאומית.

גיא לוזון, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

גיא לוזון, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

"הייתי עם עכו והפועל ירושלים אבל בית"ר זו אופרה אחרת", מדגיש השבוע מרטן בשיחה עם "ספורט כל העיר". "ההרגשה טובה מאוד, כי ההגעה לבית"ר זו הרגשה אחרת. בשביל רגע שכזה אני עובד קשה כבר שנים. בנוסף, חזרתי לשתף פעולה עם גיא ואני מצפה כבר להתחיל את העבודה".

זה יקרה ממש בקרוב?
"נכון. בגלל הליגה האירופית אנחנו מתחילים מוקדם את האימונים, כבר ביום שלישי הקרוב".

עבדת בעבר עם גיא, איך עובד שיתוף הפעולה ביניכם ועד כמה הוא משתף אותך?
"גיא ואני מתייעצים על כל דבר. בנוסף, גם בתקופה שלא עבדנו ביחד שמרנו על קשר טוב וזה חשוב מאוד בעבודת צוות".


דוד מרטן (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דוד מרטן (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)


לאור ההיסטוריה המשותפת שלכם, כשמינו את גיא תיארת לעצמך שהוא יפנה אליך?
"לא. זה ממש לא היה מובן מאליו. אני בטוח שהיו לו הרבה אופציות וזה מחמיא לי שהוא בחר בי. נצטרך לעבוד קשה, להחזיר את האמון ולעשות עונה טובה".

בהפועל תל אביב ומכבי חיפה הוא לא הצליח, אין חששות שבקבוצות גדולות לא הולך לו?
"אנחנו מאוד רוצים להצליח. אני חושב שהאופי של גיא מתאים לבית"ר, ובית"ר מתאימה לגיא. גם העובדה שהוא מתחיל את העונה ויקבע את הסגל היא טובה בשבילו. אני בטוח שתהיה עונה טובה ומוצלחת".

אתם מרגישים שיש מכם ציפיות גבוהות?
"בבית"ר תמיד יש ציפיות, כי זה מועדון גדול שתמיד רוצה תוצאות ותמיד רוצה לסיים עם תואר".

באופן אישי, הקריירה שלך לא מוצלחת במיוחד עד כה. ירדת עם הפועל ירושלים לליגה א' ועם הפועל עכו לליגה הלאומית.
"זה עולמות שונים לגמרי. הגעתי להפועל ירושלים כשהם כבר היו במקום האחרון. גם הפועל עכו היתה מועמדת ברורה לירידה. בית"ר זה שונה, זו קבוצת צמרת, קבוצת פאר. האתגר אחר לגמרי. ברור שאני מצפה ומאמין שנצליח ואני מאמין שנבנה סגל חזק, הקבוצה תרוץ למעלה".

 

עבור מרטן, יש לציין, החזרה של בית"ר היא סוג של סגירת מעגל. ההיכרות הראשונה שלו עם עולם הכדורגל המקצועני היתה בבית"ר, כשבעונת 2005/06 הוא הצטרף למועדון כמתורגמן של המאמן הצרפתי לואיס פרננדז.

"כל הזמן ליווה אותי הרצון לחזור לבית"ר", הוא מציין. "כי כשאתה במקצוע ורואה משחקים של בית"ר ואת הטירוף של האוהדים, זה מביא לרצון אדיר לעבוד שם. כשניתנה לי ההזדמנות, לא חשבתי פעמיים. עכשיו המבחן האמיתי. אני צריך להיות מאחורי גיא, לתת לו את מה שצריך. אני לא מודאג כי עבדנו ביחד ויש בינינו דינמיקה טובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רמי מרטן

    איפה שדודו דהאן שם אותו הוא שם כנראה שהוא בחור טוב ולויאלי בהצלחה גבר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר