גיא לוזון, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
גיא לוזון, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"טוב שיש פגרה. יש לנו הרבה על מה לעבוד ומה לשפר"

ההלם בבית"ר גדול - וכבר נשמעת ביקורת על השחקנים. "יש פה מיליון טונות של אגו, כולם מאשימים את כולם"

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:57

אכזבה, הלם, תסכול ובושה – אלו היו התחושות שאפפו את שחקני בית"ר ירושלים ואת אנשי המועדון דקות אחדות אחרי המשחק מול הפועל חדרה ביום שני האחרון. השחקנים נותרו כלא מאמינים נוכח ההפסד הצורם לעולה החדשה, שאף עצרה את רצף הכיבושים המדהים של בית"ר ירושלים – 43 משחקי ליגה עם שער אחד לפחות.

אלפי האוהדים שהגיעו למשחק ביום שני האחרון קיוו וציפו ליכולת משופרת ולניצחון ראשון בעונה החדשה ובעידן משה חוגג, אך קיבלו קבוצה כבויה, לא מתואמת וחסרת מעוף, שהצליחה לבעוט בעיטה ראשונה לשער היריב אי שם בדקה ה-54.



במשך דקות רבות אפשר היה לראות את בית"ר ירושלים החדשה מבולגנת, כאילו נאספו כמה שחקנים מהשכונה כדי לקיים משחק כדורגל. על זה גיא לוזון יצטרך לעבוד בפגרת הנבחרת, שבאה לבית"ר בזמן. לוזון יצטרך לחבר את הקבוצה ולצאת לדרך חדשה, שכן אחרי הפגרה מצפים לבית"ר שני משחקים סופר-קשים, אחד בסמי עופר נגד הפועל חיפה והשני שבוע לאחר מכן, נגד בני סכנין בטדי.

שני המשחקים הקרובים יקבעו לאן פניה של בית"ר ירושלים העונה, ואולי אף את עתידו של לוזון במועדון, וכבר עכשיו נשמעים קולות בפורומים השונים של אוהדי הקבוצה, על חוסר שביעות רצונם מהמאמן.

"יש לנו שני משחקים שיכולים לגמור אותנו", מציין גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "לך תתמודד עם הפועל חיפה בסמי עופר. אני מאמין שיהיה בסדר בסוף, אבל בכל זאת מצפה לנו משחק קשה. גיא מאמן טוב, אבל עוד הפסד אחד או הפסד ותיקו – ונגמר הסיפור".

יש לו הרבה עבודה – גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

"אנחנו קבוצה של אגו ולא קבוצת כדורגל", מנתח שחקן בקבוצה, ומתייחס להתנהלות של לוזון: "אני חושב שהמאמן מרחיק את השחקנים אחד מהשני, הוא יוצר היררכיה – יש כאלה ששווים ככה וכאלה ששווים ככה. הקבוצה לא מחוברת, ורואים את זה על המגרש: התקפה בנפרד, קישור בנפרד והגנה בנפרד. אין קשר אחד לשני וזה הזוי".

ההפסד, ועוד יותר מכך היכולת העלובה, לא הזכירו במאומה את היכולת שהציגו שחקני בית"ר ירושלים שבוע לפני כן באצטדיון המושבה – אמנם הם הובסו במשחק הזה 4:1, אך שם ראינו קבוצה לוחמת, אנרגטית, שמייצרת מצבים ומגיעה להזדמנויות.

"אין לי מילים, פשוט אין לי מילים", מתאר את התחושות בתום המשחק שחקן בקבוצה. "אני לא יודע באמת מה להגיד אחרי משחק כזה. כלום לא הלך לנו. לא האמנתי שניראה ככה. במשחק הקודם, שבו חטפנו ארבעה שערים, נראינו טוב הרבה יותר. כואב לי הלב על משה חוגג שבא ככה ומשקיע וזה מה שאנחנו נותנים לו. לא שיחקנו טוב, המסירות לא הגיעו למקום שרצינו. נצטרך לעבוד חזק לקראת ההמשך ולהתאמן חזק".

שחקן בכיר בקבוצה ניסה לתאר את המצב במועדון לאחר ההפסד השני של בית"ר ירושלים והתייצבות במקום האחרון בטבלה: "מתסכל מאוד, לא קל להפסיד בבית. לא נראינו טוב בכלל, כלום לא הלך לנו. לא יכול להיות שנקבל שערים כאלה, של ליגה א'. אבל אני סבלני: אני מאמין שלאט-לאט נתחבר. אנחנו מתאמנים יחד רק שבועיים, צריך וחשוב להבין את זה".

בתום המשחק נגד חדרה נשארו אלפי אוהדי בית"ר ירושלים ביציעים, תמכו ושרו לעבר שחקני הקבוצה, שעמדו במרכז המגרש כשהם מבוישים. ההתנהגות של הקהל לא נעלמה מעיניהם של שחקני הקבוצה ושל אנשי בית"ר, שמודים לקהל על התמיכה הנפלאה במועדון.

"הקהל מדהים. לא האמנתי שככה הם יתנהגו לאחר הפסד בטדי", מפרגן שחקן בקבוצה. "נצטרך להחזיר להם בהמשך העונה – טוב שיש פגרה. יש לנו הרבה על מה לעבוד ומה לשפר".

"ההתנהגות של הקהל פשוט מדהימה. אף אחד לא האמין שאחרי שני הפסדים הם ככה יעמדו ויריעו לנו, זה מחמם את הלב – אבל נצטרך לראות עוד כמה זמן הם ייתנו לנו את הסבלנות ואת השקט הזה", מציין שחקן נוסף בבית"ר.

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

הם הגיעו – השחקנים לא. אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

ההפסד ביום שני הראה שלמרות כל ההחתמות, 'זה עדיין לא זה'. מי שמקבלים את עיקר הביקורת על היכולת הם שני שחקני הרכש החדשים, ערן לוי וטל בן חיים, שהגיעו לאחרונה למועדון.

"מביאים שחקנים ובינתיים אף אחד לא שווה כלום", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "מה ערן לוי עשה במשחק? הוא לא יכול לפתוח, אין לו כושר משחק. תכניס אותו בדקה 60, 65, תן לו חצי שעה. לוזון טעה כשפתח איתו. קבוצה שרוצה להצליח צריכה לרוץ למעלה. אצלנו כולם רחוקים אחד מהשני, אז אין סיכוי לכלום. חדרה מאומנים, טקטיים. הם חוזרים לעמדות, רצים, סוגרים, לא נתנו לנו להתקרב. אצלנו כל אחד 'כוכב'".

 

"טל בן חיים חושב שהוא מנהיג, אבל הוא יודע רק לדבר. אני לא מבין איך הביאו אותו", אומר גורם אחר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כרגע אני לא רואה איך אנחנו יוצאים מזה: אנחנו לא קבוצה חלשה, אבל יש פה מיליון טונות של אגו. ערן לוי רב עם בן חיים, עידן ורד מתווכח עם ערן לוי וכולם מתחילים להאשים אחד את השני".

אם כן, נראה שהבעיות בחדר ההלבשה מתחילות לצוץ וסיר הלחץ בטדי מתחיל לבעבע. שחקנים מרגישים מתוסכלים בעקבות מה שקורה על כר הדשא ומחוצה לו.

"הבעיה בקבוצה היא שאין מנהיג אמיתי, שידבר כמו בן אדם. כל אחד מאשים את השני וזה מה שקורה", מספר שחקן בקבוצה על המתרחש מאחורי הקלעים. "במקום ששחקנים יבואו ויגידו 'לא היינו טובים', הם מבקרים את ההגנה. שחקני ההגנה אומרים – 'רק אנחנו אשמים? אתם לא חטפתם כדור אחד למעלה'".

"הרבה שחקנים משקרים, ולא עושים באמת את העבודה. משהו לא טוב עובר עלינו", מציין שחקן נוסף בבית"ר. "זה לא הגיוני שחדרה מפוצצת אותנו ואנחנו לא נלחמים בחזרה. לא ייאמן שאחרי שני משחקים אנחנו בלי נקודות. זה לא נראה טוב, ואנחנו מאוכזבים מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר