אפונסו טיירה (צילום: אורן בן חקון)
אפונסו טיירה (צילום: אורן בן חקון)

"אפונסו הוא מסוג הגרזנים השקטים. החיסרון – בצד ההתקפי"

ה'בור' שהשאיר אחריו קלאודמיר פריירה עוד מחכה להתמלא - והשאלה היא אם טיירה יכול לעשות זאת. "צריך לתת לו קצת זמן"

פורסם בתאריך: 14.9.18 01:52

לאחר עזיבתו של קלאודמיר פריירה, הקשר הברזילאי במרכז השדה של בית"ר ירושלים בחמש השנים האחרונות, נותר בור גדול במרכז השדה של הקבוצה, את הבור הזה ואת החיסרון של קלאודיו ראו היטב כולם במשחקי גביע הטוטו ובמשחקים באירופה השנה.



אחד המועמדים להחליפו ומי שהיה אמור להיכנס לתפקיד הוא ברונו איבה – אך כמה ימים לאחר שהגיע משה חוגג ורכש את הקבוצה, ב-17 באוגוסט, הוחתם דווקא אפונסו טיירה, הקשר הפורטוגלי של הפועל קרית שמונה בשנה שעברה, שנקנה מקבוצתו של איזי שרצקי תמורת 200 אלף יורו.

טיירה ערך שני משחקים עם בית"ר ירושלים. במשחק הראשון, בתבוסה 4:1 למכבי פתח תקוה, הוא הראה יכולת טובה, יחסית למשחק ראשון במדי הקבוצה, אך במשחק השני נגד הפועל חדרה – כמו כל חבריו לקבוצה, יש לציין – היה רחוק מהיכולת שאפיינה אותו בקרית שמונה ובמשחק הפתיחה.

"אפונסו בסדר גמור", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "הוא לא קלאודמיר פריירה – הוא נראה יותר טכני מאשר שחקן גרזן או אגרסיבי. קלאודיו גם טכני וחזק בגוף, בשונה מאפונסו. טיירה הגנתי פחות מקלאודיו, כך אני התרשמתי".

קלאודמיר פריירה (צילום: ניר קידר)

קלאודמיר פריירה (צילום: ניר קידר)

"אין לנו מנהיג באמצע שיוביל אותנו כמו קלאודיו", טוען שחקן אחר בבית"ר בשיחה עם 'ספורט כל העיר'. "קלאודיו היה מניע כדורים, מנהיג את הקבוצה. אין לנו אחד כזה. לא הגיוני ששחקני ההתקפה של חדרה באו עם הפנים לרביעיית ההגנה שלנו עשר פעמים במשחק".

"אפונסו לא רע, הוא נראה שחקן בסדר", מציין גורם בבית"ר. "אני לא חושב שהוא לא ברמה של קלאודיו, אבל צריך לבדוק את זה לאט-לאט. אנחנו צריכים לראות אותו ביותר משחקים. מבחינת אישיות הוא בחור חביב, נחמד מאוד. לוקח זמן להתחבר – עברו רק שני משחקים. הוא לא היה איתנו במחנה האימונים ולא התאמן איתנו מתחילת השנה, לכן נצטרך לתת לו קצת יותר זמן. צריך סבלנות".

טיירה הגיע מקרית שמונה לאחר עונה אחת בלבד במועדון הצפוני, שבמהלכה רשם 33 הופעות ליגה, כשבשני משחקים בלבד הוא  לא סיים 90 דקות. הקשר, בן 26, היה בין השחקנים המובילים מבין שחקני ליגת העל מבחינת תיקולים וחטיפות: הוא ביצע 176 תיקולים (רביעי בליגה), ומתוכם 101 מוצלחים – נתון שממקם אותו במקום השלישי, אחרי ברונו איבה ורומאריו פירס. בדירוג חטיפות הכדור הוא מוקם במקום החמישי, עם 266 חטיפות כדור, מתוכן 66 כדורים בשטח היריב (מקום ראשון).

"אפונסו קשר אחורי אמיתי, שגם יודע להניע כדור ברמה גבוהה, גם בלחץ וגם מבחינה הגנתית", מחמיא תום בנאדו, פרשן בתוכנית "שבת של כדורגל". "אני חושב שהוא שחקן שפחות מתאים לשיטה של בית"ר. הוא מוסר פחות לעומק ויותר לרוחב, הוא מניע את הכדור ברמה טכנית טובה, אבל קצת איטי. אם אני משווה אותו לקלאודמיר פריירה, הוא לא שחקן שיכול להוציא מתפרצות והתקפות מעבר, אלא שחקן של קבוצה שמחזיקה בכדור ויודעת להניע אותו בצורה חכמה".

מי שמכיר מקרוב את אפונסו טיירה הוא שובל גוזלן, שחקן מכבי נתניה בהווה וקרית שמונה בשנה שעברה. "יש לי רק דברים טובים להגיד על אפונסו – הוא מקצוען, בוגר, אחד שיודע לסחוף את הצעירים אחריו", אומר גוזלן. "אני חושב שבית"ר תהנה ממנו מאוד. אם זה היה תלוי בחיים סילבס הוא לא היה הולך לעולם, אבל הוא כנראה רצה ללכת, ואולי גם איזי שרצקי רצה לשחרר אותו. אפונסו קורא את המשחק, יודע לחטוף ומחלץ הרבה כדורים, ואני חושב שבית"ר עשתה רכש ממש טוב".

על קשיי ההתאקלמות אומר גוזלן: "לקח לו זמן להתאקלם אצלנו, אבל אחר כך הוא היה הכי טוב. הוא שחקן מאוד יציב, תחנה אחרונה בקישור. הוא אגרסיבי, חוטף כדורים, אבל פריירה התקפי יותר ממנו. זה משהו שבית"ר היתה צריכה, ואני מקווה שהוא יצליח בירושלים".

בחיים כמו בחיים תמיד ישוו אדם שמגיע לזה שהלך, וכך גם בכדורגל. אסף כהן, פרשן ערוץ צ'רלטון, נותן את הזווית שלו להבדלים בין השניים: "אפונסו יהיה שחקן המפתח השנה, בעקבות העזיבה של קלאודמיר. ליד כל השחקנים האחרים, עידן ורד, ערן לוי, מאור בוזגלו, אתה חייב שחקן שאין לו אגו, שנשאר מאחור ולא חושב ללכת קדימה. טיירה עונה על הצורך הזה. הוא קשר אחורי, מספר 6 כמו שהיה פעם, כזה שחושב הגנה. אז בית"ר לא תקבל ממנו מספרים כמו מקלאודמיר, אבל בקבוצה מאוד התקפית אתה חייב מישהו מאחור. הוא קורא טוב את המשחק מבחינה הגנתית ורואים שהוא יודע איפה לעמוד".

אפונסו טיירה (צילום: אורן בן חקון)

אפונסו טיירה (צילום: אורן בן חקון)

גם בקריית שמונה, המקום שממנו הגיע הפורטוגלי, מרעיפים על השחקן מחמאות ומסבירים שבית"ר לא צריכה לפתח ציפיות בנוגע ליכולות ההתקפה של השחקן.

"אפונסו הוא מסוג הגרזנים השקטים. החיסרון הוא בצד ההתקפי", מציין גורם בהפועל קרית שמונה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא לא פראייר, הוא קרצייה שנדבק ומשחרר כדורים. אבל שוב, החלק ההתקפי הוא לא החזק אצלו. הוא לא השחקן שיציל את בית"ר מבחינה התקפית. הוא קשר הורס שמגיע ויכול לפרק התקפות. למרות שהוא כביכול לא אתלט גדול, הוא חזק מאוד פיזית ומאוד נחוש".

"אפונסו שחקן חכם שהמאמן רוצה אותו על המגרש כי הוא יודע לסדר את השחקנים", טוען גורם נוסף בקרית שמונה. "יש לו ראיית משחק, הוא אדם נוח, עם שקט נפשי. הוא מביא ערך מוסף לקבוצה. קלאודמיר היה משמעותי בגלל המספרים – אך מבחינה הגנתית אפונסו לא נופל ממנו".

"טיירה מוסיף ממד של אחריות, הוא שחקן שמחלץ יותר כדורים", מוסיף בנאדו לסיום. "אסור לשכוח שלבית"ר יש עוד שחקנים שעושים את זה, כמו קלטינס וקריאף. זה פשוט שינוי סגנון, להביא שחקן כמוהו, וימים יגידו אם זה לטובת בית"ר או לא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צהוב

    שחקן הצגה תענוג לראות אותו משחק… מחלץ.. לאט לאט יתגלה לנו עוד מנהיג לצד דן בקישור ההגנתי, קריאף יאלץ לקבל פחות דקות עקב היכולת שלו במשחקים האחרונים, נקווה שישתפר באימונים וייקבל את הצ'אנס

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברים יקרים!!!
    כאוהד ביתר ירושלים ומי שחווה את קלאדיו מקרוב, הוא כבר היה כבד תנועה והיו עוברים אותו בקלות רבה.
    ואתם הפרשנים מדברים על ״המספרים״ של קלאדיו.
    להזכירכם, ״המספרים״ שלו היו מבעיטות חופשיות דהיינו מצבים נייחים.
    לביתר ירושלים של היום יש מספיק כלים בהתקפה וגם בועטים נהדרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר