אריק ואליסקה סאבו (צילום: פרטי)
אריק ואליסקה סאבו (צילום: פרטי)

"ראיתי על הפנים של אריק שהוא מאוכזב, אבל בכל רע יש טוב"

אחרי המעבר הפתאומי לב"ש, אליסקה סאבו, רעייתו של אריק סאבו, מדברת על בית"ר ועל הזווית המשפחתית. "הם חייבים להבין שלא הכל זה כדורגל"

פורסם בתאריך: 26.9.18 17:05

לאחר כשנתיים טובות יחסית, עוזב המגן/קשר הסלובקי אריק סאבו את המועדון, במסגרת עסקה משולבת בין בית"ר לבין האלופה, הפועל באר שבע. סאבו חתם ממש בסוף חלון ההעברות בקבוצה הדרומית, ותמורתו חזר לבירה הקפטן הבית"רי לשעבר, דן איינבינדר. הסלובקי ארז את המשפחה ונסע דרומה, בתום תקופה עמוסת עליות וירידות, כפי שקרה לשחקנים רבים בבית"ר בשנים האחרונות. "אמרו לנו שבית"ר מביאה שחקן אחר במקום אריק", מספרת בשיחה עם "ספורט כל העיר" אליסקה סאבו, רעייתו של אריק סאבו. "זה אומר שהמאמן לא רוצה אותו, חשבנו שעסקה שכזו תהיה סוף הסיפור עבורו, אבל הסוכן שלו הצליח למצוא לו קבוצה טובה יותר, בתנאים טובים יותר".



למה גרתם כל הזמן הזה בבית מלון?

"עברנו למלון מסיבות רבות, בעיקר כי בדירה היו חרקים. לפני שנסענו לסלובקיה השארנו את כל התכולה של הדירה בבית וגן, למשך שלושה חודשים, וכשחזרנו דיברתי עם בעל הדירה – הוא אמר לי שהוא מחכה חודשיים לתשלומים מהמועדון. זאת הייתה תקופה מאוד ארוכה, עבורנו ועבורו".

איך חיים בצורה הזו למשך תקופה כל כך ארוכה, ועוד עם ילד קטן?

"אי אפשר לתאר את החיים ככה. הכל היה שונה אם לא היה לנו ילד, או אם היינו במלון שבוע, שבועיים –שלושה, אבל לא למשך שלושה חודשים. היינו בחדר אחד עם הילד, עם שש מזוודות ותיקים אחרים, עם מיטת תינוק, עגלה ואופניים – וללא מכונת כביסה ומקרר. היו שואלים אותי למה אני לא אוהבת את המלון, אבל אני לא עשויה מזהב.

"אולי אני מוזרה, אבל אני אוהבת לבשל ולנקות. זה מרגיע אותי, במיוחד כשאני עם הבן שלנו סבסטיאן 24 שעות. התגעגעתי לעשות את הדברים האלה. לא אהבתי את הרעש, המלון היה מלא תמיד, וכל הזמן מישהו דפק בדלת. הרבה פעמים התקשרו אלינו לחדר, וכשעניתי ניתקו. הקירות בחדר היו דקים כמו נייר, ושמעתי כל שיח מהמסדרון. לפעמים סבסטיאן לא יכול היה לישון".


אליסקה סאבו (צילום: פרטי)

אליסקה סאבו (צילום: פרטי)


כמה ימים לאחר הגעתו של הבעלים החדש משה חוגג לבית"ר, קיבלה המשפחה דירה חדשה, בבת ים, שהמשפחה לא הספיקה ליהנות ממנה. "היה לנו כבר חוזה, ולא חשבנו שנסיים את הפרק בבית"ר", אומרת אליסקה. "שמענו הרבה ספקולציות על עזיבה, אבל לא היתה לנו סיבה לעזוב".

"עברתי לבד מירושלים לדירה בבת ים, כי אריק היה עם הנבחרת", מספרת אליסקה. "רק שחקן אחד מבית"ר הגיע לעזור לי, ואף גורם מההנהלה לא הגיע. כמה עצוב".

איך אריק הרגיש לאחר העזיבה?

"לא היה לנו זמן לחשוב על זה, הכל קרה כל כך מהר. יום אחרי שהוא חזר לישראל ממשחקי הנבחרת נסענו לבאר שבע. אחרי כל מה שקרה בקיץ ראיתי על הפנים של אריק שהוא מאוכזב, אבל בכל רע יש טוב. הוא שמח שהוא מצטרף למועדון חדש. ראיתי בבאר שבע מתקן אימונים חדש, ואריק מאוד התרגש. אולי המעבר הזה הגיע ברגע הנכון, כהזדמנות לעשות עוד צעד".

ואיך את הרגשת עם המעבר?

"בהתחלה הייתי מבולבלת. לא רציתי לעבור שוב דירה. הרגשתי עייפה ועצובה, והיו לי דמעות בעיניים. מריאנה, אשתו של אפונסו טיירה, הייתה הראשונה ששפכתי את הלב בפניה, כי חשבתי שאנשים מאירופה שומרים על ה'ביחד', ושאף אחד לא יבין אותי טוב יותר מאשר מישהו אחר שגר מחוץ למולדתו. רציתי לברוח הביתה, לראות את המשפחה – אבל אני אוהבת את ישראל, ולכן אני מקווה שאקח את האתגר ואהפוך כל מקום שנעבור אליו לבית".


אליסקה סאבו (צילום: אינסטגרם)

אליסקה סאבו (צילום: אינסטגרם)


אריק הופתע שבית"ר לא רצתה אותו?

"אותי זה הפתיע. הרי סוף סוף קיבלנו את הדירה. עכשיו אני רואה שלכל אחד יש תחליף, וחוזה חתום לא אומר שום דבר".

את מאוכזבת מהיחס של בית"ר כלפיו?

"אני קצת מאוכזבת מהתנהגות המועדון. הם נתנו לי לעבור דירה לבד ובמשך חמישה ימים אף אחד לא דיבר איתנו על המצב. זאת התנהגות מקצוענית? אני רק שואלת את עצמי למה היינו תקועים במלון כל כך הרבה זמן? המועדון היה צריך לתקשר איתנו בצורה פתוחה יותר בכל מצב".

איך היתה מערכת היחסים בין אריק למאמן גיא לוזון?

"היתה להם מערכת יחסים מקצועית, רגילה, כמו שיש בין שחקן למאמן. אני חושבת שהם כיבדו אחד את השני".

על תגובות הקהל מספרת סאבו: "קיבלתי הודעות רבות מאוהדים. אני חייבת להגיד להם תודה רבה על התמיכה הגדולה. רובם אוהבים את אריק, והם איחלו לו הצלחה ובריאות. בהודעות שנשלחו אלי הם ציינו כמה הוא שחקן טוב, ושהגיע לו לשחק בתנאים נורמליים".

אליסקה סאבו (צילום: פרטי)

אריק רואה את עצמו חוזר לבית"ר בעתיד?

"קשה לדבר על העתיד אם אתה לא יודע מה יקרה בעוד שלושה ימים – במיוחד בחיי הכדורגל. לגביי, אני מביטה קדימה. אני רואה בעתיד את המשפחה שלי באירופה".

"בבית"ר חייבים להבין שלא הכל זה כדורגל", מסכמת סאבו, "מאוד חשובה הלכידות הקבוצתית, לא רק בין השחקנים, אלא גם בין המשפחות, בין נשות הכדורגלנים והחברות שלהם. צריך שתהיה אווירה טובה יותר, במיוחד עבור השחקנים החדשים, הזרים. לבלות זמן מסוים יחד, לעשות מהמועדון משפחה אחת גדולה. בעיני זה לא כל כך עובד פה. באירופה היו לנו המון פעילויות ביחד".

תגובות

גיא לוזון מסר בתגובה: "הוצע לנו עסקת טרייד, שבה דן איינבינדר יעבור אלינו ואריק יעבור לבאר שבע. העדפתי לקבל את דן מבחינה מקצועית בלבד. הפרסומים על כך שסאבו היה עוזב, גם אם דן לא היה מגיע, אינם נכונים. אם דן לא היה מגיע אריק היה נשאר בבית"ר".

מבית"ר נמסר בתגובה: "כל הטענות עליהן מעידה המשפחה של סאבו נוגעות לתקופה שבה המועדון היה באי ודאות ובקיפאון, כך שזה לא יועיל לבוא ולהציף את זה מול אנשים שמנהלים כעת את המועדון, ושהדברים לא היו בשליטתם. יש רק להצטער על התחושה הלא נעימה שחוותה משפחת סאבו, לרבות אשתו והילד. לגבי העניינים המקצועיים – אלו החיים של כדורגלן, זו הקריירה שעוברת עליו והוא לוקח בחשבון שהיום הוא פה ומחר הוא במקום אחר. כל זמן שהוא היה בבית"ר הוא היה אהוד, מחובק, אהוב ומקובל. אנחנו מאחלים לו הצלחה בתחנה החדשה בבאר שבע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאור

    רק הרוויח מהמעבר. היום באר שבע מועדון מסודר עם תנאים של אירופה והלוואי עלינו מועדון מנוהל כזה, אולי חוגג למד משהו אצל אלונה ויישם פה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר