ניר קלינגר מאמן ביתר ירושלים מנצחת את מכבי חיפה 5.11.18 (צילום: שרון בוקוב)
ניר קלינגר מאמן ביתר ירושלים מנצחת את מכבי חיפה 5.11.18 (צילום: שרון בוקוב)

"קלינגר מרגיש אותנו. החילופים שעשה שינו את המשחק"

קשה להחליט מה גדול יותר: האושר בעקבות הניצחון, או ההתלהבות ממאמן בית”ר החדש ניר קלינגר

פורסם בתאריך: 8.11.18 14:59

חגיגה גדולה נרשמה ביום שני בחדר ההלבשה הבית"רי, לאחר הניצחון הגדול והחשוב של הירושלמים על הירוקים מהכרמל. הניצחון בסמי עופר קטע רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון.



המאמן החדש, ניר קלינגר, ערך שני חילופים במחצית השנייה, כשהוציא את עוז ראלי והכניס את מאור בוזגלו, ולאחר מכן הכניס את אור אינברום במקום ערן לוי – שני מהלכים ששינו את פני המשחק. אחד הרגעים המרגשים היה שערו של בוזגלו, הראשון מאז ינואר 2017.

השחקנים רקדו בחדר ההלבשה ונהנו מאוד מהניצחון. "אין אושר גדול מזה", מספר ל"ספורט כל העיר" שחקן  בקבוצה. "זה ההבדלים במאמנים – אצל המאמן הקודם החילופים היו מגיעים בדקה ה-80, ופה קלינגר מרגיש אותנו. החילופים שעשה שינו לנו את המשחק. היתה חגיגה גדולה בסיום, הרגשנו טוב. כל השחקנים מדברים על השינוי שחל בקבוצה, וסוף-סוף ניצחנו. היינו צריכים את זה".

שחקן נוסף אומר ל”ספורט כל העיר”: “במחצית הראשונה לא שיחקנו טוב, וניר שם לב לזה ושינה את המשחק. הוא לא חיכה יותר מדי, ובמחצית השנייה היינו פשוט מעולים. סוף-סוף ראו קבוצה. לחמנו ושיחקנו כדורגל. יכולנו גם לתת את השלישי, אבל הכי חשוב שלקחנו שלוש נקודות, שנתנו לנו אוויר לנשימה. הרבה זמן לא טעמנו את טעם הניצחון”.

כמעט חודשיים שחקני בית”ר, אנשיה ואוהדיה חיכו לרגע הזה: צבירת שלוש נקודות. מאז הניצחון על בני סכנין 2:3 באצטדיון טדי, בית”ר לא הצליחה לנצח, ורשמה שלושה הפסדים בארבעה משחקים. זה היה גם ניצחון החוץ הראשון של הקבוצה העונה, והפעם הראשונה שהיא מצליחה לחזור מפיגור ולנצח. המפלה מול בני יהודה בשבוע שעבר הורידה את הירושלמים עד למקום האחרון בטבלה, דבר שלא זכור שנים רבות במועדון, ולכן התפרצות הרגשות ששררה בסוף המשחק היתה גדולה ומיוחדת.

“אני מאושר, הגיע הזמן – למרות שזה עדיין כלום, כי לא נראינו טוב”, טוען גורם נוסף בבית וגן בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “גם כשמשבחים את המחצית השנייה שלנו, אני לא קונה את זה. מכבי חיפה לא שיחקה טוב, והיא לא נראית טוב. החגיגות של השחקנים היו לגיטימיות, כי השתחרר הרבה לחץ. היתה התפרקות של שמחה, גם על זה שמאור חוזר לעניינים”.

“החגיגות היו מרגשות, והרבה דברים השתחררו במהלכן. גם לא להיות טוב וגם לנצח פעמיים? מה טוב”, אומר גורם נוסף בבית וגן, כשהוא מתייחס לשני הניצחונות היחידים שהשיגה הקבוצה בליגה, ששניהם הושגו למרות יכולת לא טובה. “סוף-סוף רואים טביעת אצבע של מאמן. קלינגר עשה קצת שינויים, וביצע חילופים טובים. השערים של מאור בוזגלו ושל אינברום היו יפים, וסירושטיין בישל גול גדול: הוא היה מעולה גם בתור בלם וגם בתור קשר”.

“כיף מאוד לנצח ואנחנו מאוד שמחים”, טוען שחקן נוסף בקבוצה, ומתייחס לחודש האחרון שבו הקבוצה לא הצליחה לנצח: “לקח לזה הרבה זמן להגיע. כקבוצה, לא הסתדרנו עם השיטה שבה פתחנו. ברגע שסגנון המשחק שלנו השתנה ראו קבוצה אחרת”.

שחקני בית"ר ‘חטפו על הראש’ בחודשיים האחרונים בשל היכולת שלהם, לרוב בצדק. ביקורת קשה נשמעה עליהם בשל ההסתתרות מאחורי המאמן הקודם, גיא לוזון, אך ביום שני הם הפגינו מחויבות גדולה, לא נתנו לפיגור המוקדם להוות עוד תירוץ להפסד, ועלו במחצית השנייה באמונה גדולה שהם יכולים לעשות זאת. אחת הסיבות לכך, כפי שטוענים גורמים בבית וגן, היא המסר שהעביר ניר קלינגר לחניכיו והעובדה שהמאמן משדר רוגע וביטחון אשר חלחלו לשחקניו במחצית השנייה. “קלינגר עודד את השחקנים במחצית, אמר להם שאין צורך לדאוג, שהכול בסדר: ‘תשחקו כמו שאתם יודעים, התוצאה לא משנה. תמשיכו ככה, קבלו את הביטחון, ואני מאמין שאנחנו נהפוך את התוצאה’”.

גם בעלי בית”ר משה חוגג היה מרוצה מאוד בסיום המשחק, והוא אף שוחח לאחריו עם קלינגר. את השקט והשלווה שמשרה המאמן מרגישים היטב גם השחקנים. “זה נותן לנו תחושה של ווינרים”, מתאר שחקן בקבוצה, ומוסיף את הזווית שלו לחגיגות: “אתמול בלילה היתה התפרצות של רגשות. יש פה שחקנים טובים, והגול של מאור בוזגלו שינה את כל המומנטום”.

אותה שלווה ואותו ביטחון שמשדר המאמן החדש מורגשים היטב גם בקרב שחקנים שבתקופת גיא לוזון לא קיבלו דקות משחק רבות, כמו ערן לוי ועוז ראלי – שני שחקנים שפתחו בהרכב ביום שני לראשונה זה זמן רב. גם לירוי צעירי, ש’התייבש’ בתקופת לוזון, עלה כמחליף בדקה ה-70 והציג יכולת טובה.

“העבודה עם קלינגר היא תענוג. יש חיבור טוב, הוא בנאדם חיובי”, טוען גורם בקבוצה. “היתה לחימה במשחק, לא משהו טקטי גדול”. אותו גורם מספר סיפור שמציג חלק מההשקפה שבה מחזיק המאמן החדש.

“הניצחון היה חשוב, במיוחד לאחר ארבעה משחקים שבהם לא הצלחנו לנצח”, מציין שחקן בקבוצה ומפרגן למאמן החדש. “ניר אחלה מאמן. המערך שאיתו פתחנו, עם שלושה בלמים, הוא טוב בעיקרון – אנחנו רק צריכים לתרגל אותו יותר. אני חושב שזה מערך טוב”.

“סוף-סוף ניצחון. תחושה חדשה באוויר. הרבה זמן לא לקחנו שלוש נקודות, זה היה כמו אוויר לנשימה”, מציין גורם נוסף בבית וגן. “היה חשוב מאוד לנצח. במחצית הראשונה המערך של שלושת הבלמים לא עבד לנו, אבל החוכמה היא לדעת לשנות בזמן, וזה מהלך ששינה את המשחק”.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר