ביתר ירושלים מנצחת את מכבי חיפה 5.11.18 (צילום: שרון בוקוב)
ביתר ירושלים מנצחת את מכבי חיפה 5.11.18 (צילום: שרון בוקוב)

"אפשר לנצח את באר שבע"

הניצחון השבוע מול מכבי חיפה מעורר את התיאבון של אנשי בית”ר, ולקראת המפגש עם האלופה הם לא חוששים להצהיר: "בבית”ר לא יסתפקו בתיקו"

פורסם בתאריך: 8.11.18 14:57

אחרי הניצחון ביום שני על מכבי חיפה, בבית”ר מקווים להמשיך את המומנטום גם ביום ראשון הקרוב בטדי, אז תגיע לירושלים האלופה בשלוש השנים, האחרונות הפועל באר שבע. בבית"ר יודעים שמעבר לניצחון, הגיע הזמן לשבור את ‘מחסום הפועל באר שבע’: הניצחון האחרון של בית”ר על האדומים בנגב היה אי שם בשנת 2013, אז אבי ריקן העניק לירושלמים שלוש נקודות.



כזכור, בעונה שעברה ספגה בית"ר רביעייה במשחק העונה שלה בטדי נגד האלופה, דבר שהוביל להתרסקות גם בגמר הגביע. הניצחון ביום שני האחרון, והשינוי שחל במועדון מאז הגעתו של ניר קלינגר למועדון, חלחלו אל כל אנשי המועדון. המטרה של הקבוצה היא לצאת עם נקודות מהמשחק ביום ראשון הקרוב, ולצאת לפגרה בתחושות טובות – ומעל לקו האדום.

"באר שבע קבוצה מצוינת. היא מתחילה להתחבר", טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "השאיפה היא לקחת נקודות. אם אנחנו מנצחים, אנחנו חוזרים למאבקים בצמרת. אבל לי קשה להאמין שננצח: אני קונה תיקו".

אותו גורם מוסיף ומתייחס לשני המשחקים הראשונים של קלינגר במועדון, שלפני כן נחשבו למכשול של ממש: "לצאת לפגרה עם 4 נקודות מ-6 זה מצוין. באר שבע קבוצה טקטית, מחוברת, נמרצת, מחויבת – אנחנו עדיין לא שם. צריך לחבר הרבה פרמטרים, לחבר מכלול שלם כדי להשיג ניצחון. מה שקרה נגד חיפה מצליח רק אחת לכמה ניסיונות".

מנגד, יש גורמים שונים בבית וגן אשר לא מסתפקים בנקודה אחת בלבד. “אתה אף פעם לא קונה תיקו לפני משחק, ובבית”ר לא יסתפקו בתיקו, מול שום קבוצה, עם כל הכבוד לבאר שבע ולמכבי תל אביב. אתה יכול לקנות תיקו אם אתה בפיגור בדקה ה-80”, אומר גורם נוסף במועדון. “באר שבע עדיין לא הצליחה לנצח העונה בחוץ, אבל גם כשהם בתקופה פחות יציבה הם עדיין חזקים, עם סגל מפלצתי. אנחנו נתכונן טוב, כמו שהתכוננו למשחק מול מכבי חיפה”.

ביתר ירושלים מנצחת את מכבי חיפה 5.11.18 (צילום: שרון בוקוב)

שתי הקבוצות מגיעות למשחק בהרכב אחר לגמרי, בהשוואה למפגשים בשנה שעברה, שכל אחד מהם הוכתר כ’משחק עונה’. השנה המפגש בין השתיים מוגדר כ'עוד משחק ליגה'. הקבוצה מבירת הנגב ממוקמת במקום החמישי בטבלה, עם 13 נקודות, ואילו בית”ר ממוקמת מתחת לקו האדום, במקום ה-13 עם 8 נקודות. בבירה יודעים כי ניצחון על באר שבע יכול לשנות את העונה ולתת 'דרייב' להמשך, במיוחד אם מסתכלים קדימה, אל הפגרה בת השבועיים הממתינה מעבר לפינה. בזמן זה יוכלו השחקנים לעבוד על הליקויים במשחק ההגנה, והמאמן, ניר קלינגר, יוכל לחבר את הקבוצה על פי הדי.אן.איי שלו.

"הניצחון על מכבי חיפה היה חשוב מאוד. אחרת, היה נוצר לחץ אצלנו”, אומר גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אנחנו עכשיו במרחק שתי נקודות בלבד מהמקום השביעי, וכל ניצחון יכול למנף אותנו למעלה. יש לנו פגרה ארוכה, ואנחנו רוצים לצאת עם תחושות טובות ובאנרגיות טובות. אני מאמין שטדי יהיה כמעט מלא. אנחנו צריכים את הקהל איתנו".

בבית וגן מצפים כי בזכות הניצחון על מכבי חיפה, ובזכות העובדה שהקהל ממשיך לעטוף את הקבוצה בחום ובאהבה, אצטדיון טדי אכן יהיה מלא באוהדי הקבוצה. במועדון מקווים שיותר מ-20 אלף אוהדי בית”ר יגיעו למשחק ביום ראשון.

"אני מאוד מקווה שטדי יהיה מפוצץ, זה הכי כיף בעולם, זה גורם לצמרמורת. הלוואי", מספר בהתרגשות שחקן בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "נגד מכבי חיפה באו חמשת אלפים אוהדים, זה היה ממש יפה. אנחנו צריכים אותם, ואני מקווה שהם יבואו בהמוניהם. אנחנו נעשה הכל כדי לנצח. הפועל באר שבע היא קבוצה קשה, אבל אנחנו בית”ר ירושלים".

"אפשר לנצח את באר שבע. לי יש הרגשה שאנחנו לא מפסידים”, טוען גורם נוסף בבית וגן בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “אם ננצח אפשר להגיד שנגיע לפלייאוף העליון, אבל אם נפסיד שוב נלך אחורה ונישאר במאבקי התחתית. המטרה היא לצאת לפגרה עם ניצחון. אחריה נשחק מול נתניה, ואז מול רעננה ומול הפועל תל אביב. חשוב מאוד לקחת נקודות בבית שלנו, במיוחד לאחר ההפסד לבני יהודה. אנחנו צריכים לעשות תיקון למען האוהדים. יהיה משחק טוב וקצבי מאוד, זה בטוח. באר שבע מגיעים בכושר טוב, ואני בטוח שיהיה משחק מעניין".

ברקע ההכנות למשחק המרתק ביום ראשון, התקיימה ביום שני האחרון הגרלת משחקי סיבוב ח’ של גביע המדינה. בית"ר הוגרלה למשחק סופר-מרתק מול מכבי תל אביב, משחק שיתקיים כנראה ב-24.12 באצטדיון טדי.

"גם ככה בגביע צריך לנצח בשלב כלשהו את מכבי תל אביב או את הפועל באר שבע, אז לפחות שזה יהיה בהתחלה. כמעט לא קורה שהגדולות נפגשות בשלב הראשון, אבל הכי חשוב שזה אצלנו בבית”, טוען גורם במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר".

"זה התואר היחידי שנשאר לנו, לכן נבוא במטרה לעבור שלב”, אומר שחקן בקבוצה. "נצטרך לבוא ולתת הכל. כל משחק הוא לגופו ובכל משחק אנחנו נותנים את הכל. מכבי תל אביב מרוכזים במאבק האליפות, ואולי זה יפעל לטובתנו".

"זו הגרלה מצוינת – או שננצח ונרוץ עד הסוף, או שנפסיד וזה לא נורא: מסיימים וזהו, לא יכאב לנו יותר”, טוען גורם נוסף במועדון. “בגביע, אם אתה כבר עף, עדיף לעוף בהתחלה ונגד קבוצה טובה. בשנה שעברה הגענו לגמר והפסדנו. זה כאב כפול. אני מקווה שבטדי, עם הקהל שלנו, נצליח לעבור שלב. אם נעבור, נקבל דחיפה גדולה להמשך והרבה ביטחון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר