ערן לוי (צילום: ניר קידר)
ערן לוי (צילום: ניר קידר)

גוברים הקולות בבית"ר: "ערן לוי פשוט לא מתאים"

הולכים וגוברים הסימנים לכך שערן לוי יהיה ראשון המשחררים של בית"ר עם פתיחת חלון ההעברות

פורסם בתאריך: 21.12.18 00:03

חלון העברות כבר בפתח, ואחד הצעדים המתגבשים, כך נראה, הוא עזיבתו של ערן לוי את בית"ר ירושלים. הקשר, שהגיע לבית"ר בקול תרועה רמה, עשוי בעוד שבועיים לסיים את הקדנציה השנייה שלו בבירה, מהר מהצפוי.

כזכור, כבר לפני כשלושה שבועות פורסם ב"ספורט כל העיר" כי בית"ר ירושלים עשויה לשחרר את ערן לוי, לאור יכולתו והתנהלותו. גם ראיון שנתן באולפן הפתוח של ערוץ הספורט לא תרם למצב. אלי אוחנה, יו"ר בית"ר ירושלים, אף התבטא לאחר מכן בתוכנית 'בדרך למגרש' ברדיו ירושלים בהקשר זה, ואמר כי לא אהב את הדיבורים של השחקן בתקשורת. אמנם ערן לוי זכה השבוע מול מכבי פתח תקווה לדקות ראשונות על הדשא מאז המשחק מול מכבי נתניה, אך מול הפועל תל אביב לא שיחק אף לא דקה אחת – ויצא מאוכזב מאוד בסיום המשחק מאצטדיון המושבה. כאשר ייפתח חלון ההעברות בינואר עשוי השחקן לעבור להפועל חיפה או להפועל תל אביב, שמעוניינות מאוד בשורותיו, כשגם אפשרות חזרתו למכבי נתניה נפתחה השבוע מחדש לאחר סולחה שעשה עם הבעלים אייל סגל.



"ערן לוי בחור טוב, באמת, אבל הוא פשוט לא מתאים לבית"ר", מציין שחקן בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא לא מתאים לשיטה שלנו. גם הוא בעצמו לא רוצה להישאר, לדעתי, ובית"ר, כך עושה רושם, מראה לו את הדרך החוצה".

"בסגנון המשחק הנוכחי, עם שחקנים מהירים ובשיטה שבה דוגל ניר קלינגר, אני לא חושב שערן לוי מתאים לבית"ר", מוסיף שחקן אחר בבית"ר, שמתייחס גם כן לעתידו של הקשר: "ערן לוי בעצמו לא רוצה להישאר. יש לו הצעות גם מהפועל חיפה וגם מהפועל תל אביב, ולדעתי הוא ילך למקום שהכי ירצה אותו ושיבטיח לו הכי הרבה דקות משחק".

ערן לוי (צילום: ניר קידר)

לוי שותף העונה ב-12 משחקי ליגה במדי בית"ר ירושלים, שישה מהם תחת שרביטו של גיא לוזון וחמישה תחת ניר קלינגר. אצל הראשון הקשר שיחק בלית ברירה, והמאמן לא האמין בו ולא רצה אותו, אך אצל ניר קלינגר היה בתחילת הדרך מקום לאופטימיות: המאמן הצהיר וציין כי הוא בונה מאוד על השחקן, ואמר שאצלו הוא יפתח בהרכב. ואכן, בשני המשחקים הראשונים של קלינגר בקבוצה ערן לוי קיבל את חולצת ההרכב, אך הוחלף בדקה ה-59 נגד מכבי חיפה, כשהקבוצה בפיגור 1:0, ונגד הפועל באר שבע בדקה ה-71, כשהתוצאה הייתה 0:0. בשני המקרים בית"ר הבקיעה שני שערים לאחר יציאתו.

לאחר המשחק מול הפועל באר שבע עלה ערן לוי לשחק כמחליף נגד הפועל רעננה, והיה אחד מהשחקנים שהביאו לשינוי שהחזיר את בית"ר ירושלים למשחק, עם מהלך שנגמר בשער של יעקב בריהון. עם זאת, בשני המשחקים הבאים שבהם שותף, מול מכבי נתניה ומול מכבי פתח תקוה, תרומתו במספרים לא הורגשה.

המשחק מול מכבי פתח תקוה רק חידד את מצבו העגום של הקשר בבית"ר, שב-12 משחקים כבש אפס שערים ורשם אפס בישולים – סטטיסטיקה זרה מאוד עבורו, בייחוד בהשוואה לשנים האחרונות שלו במכבי נתניה. אם להסתכל מבחינה סטטיסטית, לבית"ר יש העונה שלושה ניצחונות – על בני סכנין, על מכבי חיפה ועל הפועל תל אביב. כל השערים במשחקים אלו נכבשו כאשר ערן לוי לא היה על המגרש.

 

"ערן לא מתאים לסגנון המשחק של ניר קלינגר. שמים אותו בתפקיד שלא מתאים לו והוא לא מוצא את עצמו במשחק", מספק גורם במועדון זווית נוספת למצב, בשיחה "עם ספורט כל העיר". "הוא לא מתאים לבית"ר כי הוא לא מתאים לסגנון המשחק הקיים ולשחקנים. ערן מתאים לקבוצה שמצופפת ויוצאת קדימה, שם זורקים אליו את הכדור והוא מעביר אותו הלאה. רואים שהוא לא שחקן שמניע כדור, שמצטרף. ביום ראשון הוא נכנס לשחק בכלל כחלוץ 9 – מישהו ראה אותו פעם אחת בעמדה הזאת לאורך המשחק? כל פעם הוא הלך אחורה או שהיה בקו שמאל".

"גם סילבסטרה וגם ערן לא מתאימים לבית"ר", טוען שחקן נוסף בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "השוני הוא שסילבסטרה נותן עבודה ומנסה. בשנה שעברה ערן נתן מספרים, והשנה כלום. בית"ר לא ישאירו את ערן בינואר בכל מקרה, כי באופן כללי הוא לא מתאים לשיטת המשחק".

מנגד, יש בבית"ר שחקנים וגורמים שבטוחים שערן לוי יכול לתרום לא מעט לבית"ר אם יישאר, למרות שגם הם מסויגים ומציינים כי "ערן יעזוב ככל הנראה כי הוא לא רוצה להישאר במצב הזה במועדון", מציין גורם במועדון. "לדעתי הוא מתאים מאוד לבית"ר ויכול לעזור. מול מכבי פתח תקוה ביום ראשון הוא נכנס ושינה את המשחק, הוא הזיז כדורים ועשה כמה מהלכים טובים. נכון שהכדורים שלו הלכו לשמיים, אבל סוף-סוף ראינו שינוי בחלק ההתקפי. ברגע שהוא נכנס מאור בוזגלו ועידן ורד התחילו לעבוד, והראיה לכך היא המהלך שבסיומו הגיע בוזגלו מול השוער, וגם הכדור מהאוויר שערן שלח ליד הקורה".

"ההתנהלות של ערן היא אותה התנהלות", מוסיף שחקן בכיר בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומציין: "אני חושב שכשהוא נכנס נגד מכבי פתח תקוה הוא היה מצוין. הוא סיפק כדור אחד לבוזגלו ואחד לעידן ורד, הוא הגיע לשני מצבים מסוכנים על קו ה-16, מצבים שנחשבים מצוינים בשבילו. ברגע שערן נכנס הוא הלך קצת אחורה, ואז ורד ובוזגלו באו יותר לידי ביטוי. הם הגיעו למצבים וזה נתן לערן שטחים. הוא יצר מצבים, הכדור פשוט לא נכנס. אני לא יודע אם היה חסר חלוץ לידו במשחק הזה, אבל לא היו הרבה אפשרויות לניר – הוא השתמש בכל הכלים שהיו לו. עזיבה? זה משהו שתלוי במועדון ובשחקן. כל מה שהם יחליטו יהיה לדעתי בסדר גמור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר