הרכב של רוני לאיני שהותקף בדרך לסכנין (צילום: פרטי)
הרכב של רוני לאיני שהותקף בדרך לסכנין (צילום: פרטי)

אוהד בית"ר שהותקף בדרך לסכנין: "היתה שם שנאה לכל דבר"

מחדל האבטחה החמור בדרך לסכנין - האוהד רוני לאיני הותקף באלימות קשה ברכבו בדרך למשחק: "הרגשתי מושפל". במועדון מוחים - "שני מקרי תקיפה נגד אוהדים לא טופלו כראוי"

פורסם בתאריך: 10.1.19 12:22

"השותף שלי ואני היינו ברכב והגענו לאזור כפר עראבה. לא חיפשנו בעיות או פרובוקציות – באנו לראות את המשחק של בית"ר ירושלים ולחזור בשלום. זה נראה כמו סוג של מארב: כל התושבים הסתכלו עלינו וזה נראה מתוכנן. נתקענו בפקק, ואני רואה אבנים נזרקות על אוטובוס של אוהדים שהיה לפנינו, בקבוקים שנזרקים לכיוון האוטובוס ואנשים שרצים לעברם. אנחנו היינו חמש מכוניות אחרי האוטובוס, והיתה לי הרגשה שנהיה הקורבן הבא. העדפתי להשאיר את הדלתות פתוחות, כי העדפתי להגן על עצמי. הם היו חיות, גורילות, ענקיים. הרגשנו פחד. גבר שיגיד שהוא לא פוחד במצב כזה הוא חרטטן, ולא גבר. זה משהו שבחיים לא קרה לי".



על המונולוג הזה חתום אוהד בית"ר רוני לאיני, בן 23 מנתניה, שהיה אחד מאוהדי בית"ר ירושלים שהותקפו במוצ"ש האחרון בדרך למשחק של הקבוצה בסכנין. כידוע, לראשונה זה שנתיים, הורשו אוהדי בית"ר ירושלים להגיע למשחק חוץ של הקבוצה בדוחא מול בני סכנין. משטרת ישראל אף אפשרה לאוהדים להגיע בדרכים הרגילות, ולא הובילה אותם לדרכי עפר למיניהן כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות.

אך אם נדמה היה למישהו שזהו פתחו של עידן חדש, סרטון שפורסם השבוע ברשתות החברתיות הוכיח אחרת.

"ניסו למשוך אותי מהרכב", ממשיך לאיני לשחזר. "השותף שלי מרוב בהלה עבר למושב האחורי, כי הם ממש נכנסו לנו לרכב, בעטו בנו… נשכבתי כדי להגן על עצמי ולקחו לי את הנעל – הגעתי למשחק עם נעל אחת. ניסו לקחת לי את המפתח של הרכב. שמעתי אותם צועקים 'אל יהוד' 'אל יהוד', אז אני מאמין שזה היה גם בגלל שאנחנו אוהדי בית"ר ירושלים וגם בגלל שאנחנו יהודים. זו שנאה לכל דבר. הרגשתי מושפל".

הרכב של רוני לאיני שהותקף בדרך לסכנין (צילום: פרטי)

הרכב של רוני לאיני שהותקף בדרך לסכנין (צילום: פרטי)

בסרטון עצמו אפשר היה להבחין בשוטר שנמצא באזור. לאיני הביע אכזבה רבה מהתנהלותו: "הוא פשוט אמר לתוקפים 'אתם צודקים, אתם צודקים, עכשיו הוא נוסע, עכשיו הוא יוצא מפה', ולא עשה כלום. אני מגיע לאצטדיון בלי נעל, עם חולצה קרועה, כולי שבור… אני פונה אליו ואומר לו 'תגיד לי, למה אתה לא עוצר אותם, למה אתה לא עושה משהו?' הוא אמר לי 'לך מפה, לך תגיש תלונה. זה מה שיש לך לעשות'. לא האמנתי שזה שוטר. זה מה שהכי קרע אותי: שוטר במדינה שלי לא מונע לינץ'? משטרה שככה לא עזרה לנו, מה אנחנו אויבים?"

לאיני מוסיף ומתאר סיטואציה מוזרה שהתרחשה בזמן ההתפרעויות: "הייתה משפחה ערבית ממש לפנינו, בעל, אשתו ושלושת ילדיהם. הם חששו מאוהדי בית"ר אז פתחתי את החלון ואמרתי לאבא 'מבטיח לך שכלום לא יקרה לכם, אני אשמור עליך'. ואז הגיעו אותם 15 'רולות' ענקיים, התחילו לשבור הכל. מה שראו בסרטון זה רק חלק קטן ממה שהיה שם. נשארתי עם הרגשה לא טובה כל המשחק. הייתי בסערת רגשות. אמרתי לעצמי 'אלוהים ישמור, אם זה ככה בהלוך מה יקרה לי בחזור?'".

רכש משמעותי לבית"ר: השוער ארנסטס שטקוס חתם לשנתיים החל מהעונה הבאה

מבית"ר נמסר: "אנו רואים באופן חמור ומביעים שאט נפש מכך ששני מקרי תקיפה אלימים במיוחד נגד אוהדי בית"ר לא טופלו כראוי. אוהדי הקבוצה התנהלו למופת בזמן ההגעה ובשהות באצטדיון 'דוחא' בסכנין, עם אפס גזענות ואפס אלימות, ובעיקר בסובלנות ובאיפוק. ברור לנו שהקומץ מקרב אוהדי סכנין מנסה להרוס את מה שבונות בעמל רב ובשיתוף פעולה הנהלות שני המועדונים. אנו משוכנעים כי הנהלת בני סכנין תפתור את הנושא".

הבעלים משה חוגג: "אנשים שרוצים להרוס יש בכל מקום. לא ניתן למיעוט להרוס לרוב השפוי, שבסך הכל רוצה ליהנות ממשחק כדורגל. אנחנו ננצח בעזרת כבוד הדדי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר