ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)
ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

ניר קלינגר מסביר: "לקחתי אחריות ושמתי את הראש שלי"

מאמן בית"ר ירושלים שוחח עם שחקניו על בקשת ההתפטרות שלו, שנדחתה, והוסיף: "כולם צריכים לקחת אחריות". וגם - איתמר ניצן מאוכזב שלא קיבל זימן לסגל הנבחרת

פורסם בתאריך: 13.3.19 16:05

בעלים ששוקל לפטר את המאמן שלו 7 מחזורים לסיום העונה. מאמן שמחליט להקדים תרופה למכה ומבקש לעזוב. אימון בוקר שנדחה. ואז בעלים שלא מקבל את ההתפטרות. כך נראו הימים שלאחר ההפסד של בית"ר ירושלים להפועל תל אביב במוצ"ש. ובקיצור – חגיגה אחת גדולה, וכל זה בזמן שבית"ר סיימה למעשה את העונה.



אז מה בעצם קרה השבוע בבית וגן? ההפסד להפועל תל אביב, שהצטרף לרצף תוצאות חלשות ויכולת נרפית, הוביל לסערה גדולה. האכזבה העצומה מהמשחק, שבו בית"ר ירושלים איימה על השער של הפועל תל אביב רק פעם אחת וספגה הפסד כואב בתוך תוספת הזמן, הובילה לכעס גדול של הבעלים משה חוגג. החשש הכבד מפני הסתבכות בתחתית הבוערת בתוספת צורת המשחק האנמית של השחקנים על כר הדשא, גרמו לבעל הבית לחשוב על זעזוע ועל פיטוריו של המאמן ניר קלינגר.

קלינגר, שהבין בעצמו את עומק האכזבה ממנו והכישלון, ראה את התמונה והחליט לבקש לעזוב. חוגג, כאמור, דחה את בקשתו. לאחר מכן הסביר המאמן: "בעקבות המצב לקחתי אחריות ושמתי את הראש שלי. הודעתי על כך למשה חוגג. הוא חשב, חזר אלי למחרת וביקש שאמשיך עד לסיום העונה", אמר קלינגר לשחקניו והוסיף: "כולם כאן צריכים לקחת אחריות על המצב של המועדון ולהביא אותו למצב טוב יותר, אין ברירה אחרת, זאת האחריות של כולנו".

מה שהרגיע את המערכת הצהובה-שחורה היה הניצחון של מכבי פתח תקוה מול מ.ס. אשדוד ביום ראשון, שהותיר את הפער מהקו האדום על 7 נקודות, כשנותרו 7 מחזורים לסיום העונה. המצב הזה הוביל את חוגג להבנה שליגה הוא לא יירד, ועל כן חבל לבזבז אנרגיות על זעזוע. הבעלים העדיף, כנראה, להתמקד בעבודה על העונה הבאה.

עם כל המטען הזה תגיע בית"ר ירושלים ביום ראשון הקרוב (17.3) למשחק מול הפועל חיפה (21:00 בסמי עופר) במחזור הראשון של הפלייאוף התחתון. מאבקי הישרדות, כאמור, כבר לא יהיו מנת חלקה של בית"ר ירושלים, אבל מה שכן יהיה, זה ניסיון של השחקנים ושל המאמן ניר קלינגר להוכיח את עצמם. היכולת החלשה, התוצאות העגומות והכישלון בעלייה לפלייאוף העליון שמו את כולם במבחן מעתה ועד לסיום העונה. כולם ירצו להוכיח שהם ראויים להישאר גם בעונה הבאה, שבה צפויה בית"ר ירושלים לעבור מהפכה גדולה.


ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)


קלינגר, אלא אם כן יקרה משהו בלתי צפוי, לא ימשיך בעונה הבאה. בבית"ר כבר סימנו את יוסי אבקוסיס, מאמן בני יהודה, למועמד המוביל לעמוד על הקווים בבית וגן בעונה הבאה. אופציה נוספת שנשקלת היא הנחתת צוות אימון זר, אולם העלויות הגבוהות יובילו ככל הנראה את חוגג לבחור באבוקסיס.

באשר לשחקנים, מרביתם כבר מבינים שכדי להמשיך בבית"ר בעונה הבאה יהיה עליהם לשדרג את היכולת שלהם באופן ממשי. חוגג לא מתכוון להציע להם סכומים גבוהים כדי שיישארו, וגם כאלה שמחזיקים בחוזים יתבקשו למצוא לעצם אופציות אחרות. כל הזרים של בית"ר למעט פרדי פלומין, שהגיע רק בינואר האחרון, לא צפויים להמשיך.

בעניין אחר. פרסום סגל הנבחרת למשחקים מול סלובניה ואוסטריה בשבוע הבא השאיר את בית"ר ירושלים ללא אף נציג. קשה לומר שמדובר בהפתעה גדולה, אך אכזבה נרשמה אצל השוער איתמר ניצן, מנקודות האור הבודדות בבית"ר בחודשיים האחרונים, שעל אף היכולת הטובה שהוא מפגין לא נכלל בסגל.

"לא משנה כמה פעמיים החיים יהיו לא 'פיירים', לעולם לא אבחר להיות קורבן", כתב ניצן בפוסט שהעלה באינסטגרם. "לעולם לא אפסיק לנסות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר