איתמר ניצן (צילום: ניר קידר)
איתמר ניצן (צילום: ניר קידר)

דעה | איתמר ניצן מפגין יכולת מעולה, אבל עדיין לא שווה נבחרת

ניצן הוא נקודת האור היחידה של בית"ר ירושלים העונה, אבל הנבחרת צריכה הרבה יותר מיכולת טובה ולניצן חסר את הניסיון | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.3.19 16:19

עוד מחזור עבר ועוד פעם זכינו לחוויה משמימה מבית"ר. המשחק מול הפועל חיפה ביום ראשון היה משעמם ונטול אירועים. אז כן, אני מבין שהעונה של שתי הקבוצות כבר נגמרה ושהשחקנים בדרך לים, אבל זו בדיוק ההזדמנות לתת לאוהדים קצת ליהנות מכדורגל.



היחיד בבית"ר שאין כלפיו שום תלונות או טענות הוא השוער איתמר ניצן. בתחילת השנה הפילו עליו את כל התיק ואף דיברו על שחרור שלו. אחר כך הביאו לו על הראש את דודו גורש הוותיק, שלא הצליח בלשון המעטה. ניצן לא הרים ידיים, המשיך לעבוד קשה ולהאמין בעצמו, ובחודשיים האחרונים הוא נקודת האור היחידה בבית"ר.

לכל שחקן, ועל אחת כמה וכמה לשוער שניזון הרבה מביטחון, קשה מאוד לתפקד כשברקע מרחפים סביבו דיבורים על שחרור ועל הנחתת שחקנים אחרים. ניצן עמד בזה בגבורה, ועל כך מגיעה לו הערכה רבה.

ניצן הוא שוער ליגה טוב. שמשחק בזכות ולא בחסד. אבל לדעתי, ולמרות היכולת הטובה, הוא עדיין לא ברמה של שוער נבחרת. על רקע הדיונים סביב סוגיית אי זימונו לסגל בשבוע שעבר, אני דווקא לא סבור שהוא היה צריך לקבל זימון. אז נכון, אריאל הרוש לא משחק בהפועל באר שבע, אבל אני עדיין יותר סומך עליו (כפי שניתן היה לראות במשחק מול סלובניה) ועל הניסיון שלו מאשר על איתמר ניצן.

ניצן, שקיבל הרבה פידבקים חיוביים בתקופה האחרונה, צריך לדעת למנף אותן להמשך הקריירה שלו. אני לא בטוח שהוא יסכים לנגן כינור שני לארנסטס שטקוס בשנה הבאה, והמהלך הזה של החתמת השוער הליטאי עוד עלול לעלות לבית"ר ביוקר.

כאמור, ניצן הוא היחיד שמתפקד בבית"ר. פרט אליו לא רואים כלום ושום דבר. קצת קשה לי להבין מדוע שתי קבוצות נטולות לחץ לא מצליחות להציג כדורגל התקפי ומשוחרר? שחקני בית"ר, וגם אלה של הפועל חיפה, היו צריכים לעלות למשחק הזה משוחררים ועל הדרך לנסות להרוויח נקודות זכות על יכולת טובה לקראת העונה הבאה. כשחקן עבר זכורים לי לא מעט מקרים של שחקנים שנתנו הצגות בחודשיים האחרונים של השנה וקנו לעצמם חוזים יפים לעתיד.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


בפועל, על כר הדשא, הציגו הקבוצות, כאמור, משחק משמים שהיווה סוג של כדור שינה להמונים. אני באופן אישי, וגם לא מעט מחבריי, פשוט נלחמנו בעצמנו כדי לשרוד את המשחק הזה עד לסיומו.

האשמה היא לא רק בשחקנים. גם המאמנים, במקרה של בית"ר עוזר המאמן ניסן יחזקאל, שהחליף את ניר קלינגר שהחמיץ את המשחק בשל בעיות רפואיות, צריכים לתת את דעתם על הנושא. אני חוזר ואומר – העונה כבר נגמרה, ואחרי הסבל של הקבל ממה שהיה עד כה, אפשר היה לשחרר מטקטיקה ולתת לשחקנים להפגין את כישוריהם על כר הדשא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר