אוהדי ביתר (צילום: ניר קידר)
אוהדי ביתר (צילום: ניר קידר)

דעה | הדרך לצמרת עוברת במיתוג: כך יהפוך משה חוגג את בית"ר לאימפריה

שיווק, שיווק ועוד שיווק. כדי להחזיר את בית”ר לצמרת בעל הבית צריך להמשיך ולרתום את האוהדים למאמץ | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.4.19 15:50

העונה הראשונה של משה חוגג בבית”ר על סף סיום, וכבר כעת אפשר לומר כי מבחינה מקצועית היא הסתיימה בכישלון. אך בכל הנוגע לשיווק המותג שנקרא שנקרא בית”ר ירושלים, רשם בעל הבית הצלחה גדולה.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בשונה מאלי טביב, שהרחיק את האוהדים בכך שמכר שנה אחר שנה את הכוכבים של הקבוצה ולא הצהיר על ריצה לתארים, ובכך למעשה גרם להם לא לרכוש מנויים, חוגג רשם בגזרה הזו הצלחה מסחררת כשמספר המנויים של בית”ר עמד על למעלה מ-8,500. מספר אש מהווה שיא חדש של מנויים עבור המועדון, כשהשיא הקודם היה בימי הזוהר של ארקדי גאידמק. בנוסף, אלפים רבים של אוהדים הצטרפו לבייבי של חוגג – כרטיס המועדון ‘בית”ריסט’, ונהנו משלל הטבות שהציע המועדון למצטרפים.



חוגג, חשוב לציין, לא נח. הוא העמיד כמטרה כ-40,000 חברי מועדון, אשר יחדשו את חברותם מדי שנה בסכום סמלי שעומד כיום על 9 שקלים. הכסף הזה, שווה כיום כ-360,000 שקלים בשנה, וזה כבר שווה לפחות שחקן רכש אחד בעונה.

מבחינה מקצועית, חוגג, ביחד עם היו”ר אלי אוחנה והמנהל המקצועי יוסי בניון, חייבים לחשוב מחוץ לקופסא ולהוביל למהפך של 180 מעלות הן ביכולת והן בתוצאות. העונה הזו גרמה לאכזבה גדולה מאוד בקרב האוהדים, וכדי לגרום לאוהדים להמשיך לרכוש מנויים ולהמשיך להצטרף למועדון החברים לאורך זמן, הם יצטרכו להנחית בבית וגן פיגורות בעלות שם שיובילו את בית”ר לצמרת ולמאבק על תארים.

גם אם בית”ר לא תצליח לזכות בתארים בשנה-שנתיים הקרובות, עמידה ביעדים הללו היא אפשרית, כפי שמוכיחה מכבי חיפה בשנים האחרונות. הירוקים אמנם נכשלים שנה אחרי שנה, אבל עצם ההשקעה הגדולה של יעקב שחר – הקהל ממשיך לרכוש מנויים גם אם הוא לא מרוצה מהתוצאות. אז כן, חוגג יצטרך להכניס את היד לכיס בשלב הזה, אבל הוא כנראה לקח את זה בחשבון לפני שהוא רכש את בית”ר.


משה חוגג (צילום: רמי שלוש)

משה חוגג (צילום: רמי שלוש)


אז איך ניתן לרכוש את אמונו של הקהל הבית”רי? לטעמי ישנם שתי דרכים עיקריות: הראשונה, בניית סגל אטרקטיבי לעונה הבאה, שבתוכו שניים-שלושה כוכבים. ארקדי גאידמק עשה זאת בעונות הראשונה בבית”ר – אז הוא הנחית בבית וגן את לואיס פרננדז, את ז’רום לרואה ואת דויד אגנסו, שמשכו גם את הקהל ליציעים וגם את בית”ר במעלה הטבלה.

גם משה דדש, היו”ר המיתולוגי של בית”ר, ידע לקנות את לב האוהדים. הוא תמיד ידע להביא לבית”ר את השמות הכי חמים, והאוהדים, כידוע, הצביעו ברגליים והפכו את בית”ר לאחד המועדונים הגדולים בארץ.

אחרי הנחתת הכוכבים, הצעד הבא של חוגג צריך להיות פשוט נורא – הצבת מטרות עם הצהרות ברורות שלו כבעל הבית, שהשנה בית”ר הולכת על כל התארים. כשזה יהיה מגובה ברכש איכותי, אפשר להיות בטוחים שטדי יהיה מלא מפה לפה כמעט בכל משחק.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


חוגג, חשוב לומר, עובד קשה מאוד על הפן המיתוגי. המשחק שיתקיים בין בית”ר לאתלטיקו מדריד הוא סממן ברור לכך, והוא אמור להוסיף הרבה מאוד נקודות זכות לבית”ר. כעת, חוגג צריך להשתמש במשחק הזה כדי למכור עוד מנויים. וזה נורא פשוט – שילוב המשחק הזה כחלק מחבילת המנוי וכרטיס בית”ריסט, או הנחה משמעותית לרוכשי המנויים והמצטרפים למועדון החברים בעונה הבאה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מושיקו

    רק תיקון קטן בנוגע לביתריס"ט… זה 9 שקלים בחודש, כך ש40,000 אנשים זה רווח שנתי של 4,300,000

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר