משה חוגג (צילום: רמי שלוש)
משה חוגג (צילום: רמי שלוש)

“אין כאן קסמים ונדרשת סבלנות: אליפות היא תהליך”

בימים שבהם כבר אפשר לסכם שנה לא פשוטה, נשאלת השאלה: איך משה חוגג יכול לשדרג את בית”ר ירושלים? “אין ספק שאיתו בית”ר יכולה לצעוד בדרך הבטוחה קדימה”

פורסם בתאריך: 28.4.19 10:31

זו לא היתה שנה קלה עבור בית”ר. אחרי קיץ עמוס בחוסר ודאות והרבה רעש וצלצולים עם הגעתו של הבעלים החדש, משה חוגג, התפזר הערפל והמועדון נותר עם סגל שפשוט לא סיפק את הסחורה. רגעים רבים של חרדה, כולל חשש מירידת ליגה, עברו על אוהדי בית”ר – וזה אומר כנראה הכול. אבל עכשיו, כשהרוב כבר מאחור, אפשר להביט אל העתיד ולשאול: האם בית”ר בעידן חוגג יכולה לחלום על אליפות בעתיד הקרוב?

“השאלה המרכזית היא אילו שחקנים יגיעו לבית”ר לקראת השנה הבאה – ואני בכוונה שם את הדגש בשחקנים ולא במאמן”, אומר דני נוימן, פרשן הכדורגל ושחקן העבר של בית”ר. “גם מאמן הוא פקטור משמעותי, כמובן, אבל בראש ובראשונה מה שיקבע הוא אילו שחקנים יגיעו ומאילו שחקנים ייפטרו.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

“אני לא יודע מה מצב חשבון הבנק של חוגג לעומת זה של גולדהאר – אבל אין ספק שעם הבעלים הנוכחי בית”ר יכולה לצעוד בדרך בטוחה קדימה. עם זאת, בשביל להתחרות על כל תואר אפשרי בכדורגל הישראלי צריך שחקנים איכותיים וזרים איכותיים”.



“אני לא מאמין שמישהו בבית”ר מדבר על אליפות כרגע”, אומר אורי אוזן, שחקן העבר ופרשן ערוצי צ’ארלטון. “השנה היא בקושי נשארה בליגה, לכן נשמע לי מופרך לחשוב על אליפות. הם צריכים לבנות קבוצה טובה, כי כרגע הסגל לא טוב מספיק. כמו כל דבר בחיים, זה תהליך שצריך לעבור. לאלונה ברקת ולמיצ’ גולדהאר נדרשו כמה שנים כדי להגיע לאליפות. אין כאן קסמים ונדרשת סבלנות”.

אמנם סבלנות היא לא דבר שכיח במחוזות הבית”ריים, אך נדמה שמשהו כן השתנה, גם מהבחינה הזאת, מאז שחוגג נטל את המושכות לידיו – וגם צמד הפרשנים מסכים שהדברים נראים טוב למדי, לכל הפחות מהצד הניהולי.

“אין ספק שהמועדון מתחיל להיראות טוב יותר”, אומר אוזן. “הוא מנוהל הרבה יותר טוב, מתחילים לבנות בו בסיס יציב, יש השקעה בתשתיות, אבל שוב – דברים ייקחו זמן. אני מקווה ששיתוף הפעולה בין יוסי בניון לאלי אוחנה יוביל את בית”ר לשנה טובה יותר מהשנה הנוכחית, יציבה יותר, מאורגנת יותר, עם הישגים טובים יותר מקצועית, למרות שהמעבר של יוסי לתפקיד הזה לא יהיה קל. המערכת תצטרף להפגין סבלנות כלפי יוסי, וכך גם יוסי כלפי עצמו”.

“חוגג נמצא בכיוון הנכון”, ממשיך נוימן את הדברים. “הוא משקיע בצורה בלתי רגילה על מנת שלקבוצה הזאת יהיה טוב, אבל לדעתי הוא זרק בסביבות 30 מיליון שקלים מיותרים בגלל חוסר ניסיון. אם היה לידו מישהו שיבלום אותו, היה יכול להיות טוב יותר – ולכן הצירוף של בניון הוא מצוין. בניון איש מקצוע שמבין הרבה כדורגל, והוא יכול להביא שחקנים טובים לבית”ר.

“אני לא אחת מתקנא בקבוצות כמו בורוסיה דורטמונד או באיירן מינכן, שם יש צוות ניהולי מקצועי שמורכב משחקני עבר מצטיינים. אם בית”ר תשכיל להקים מעין מועצת מנהלים כזו, שמורכבת משחקני עבר שעשו משהו בכדורגל, זה רק יכול לעזור”.

“כשמשה חוגג קיבל את בית”ר זו הייתה קבוצה ללא שום בסיס וללא שום תשתית, קבוצה במצב לא טוב”, מזכיר אוזן ומסכם: “רואים ניסיונות חיוביים לבנות פה מועדון כדורגל, וזה בא לידי ביטוי בהרבה פרמטרים. אנשים מסביב יצטרכו סבלנות, כי אליפות לא באה מיד, ואני מקווה שהציפיות לא יעשו עוול לבעלי התפקידים במועדון. בדבר אחד אין ספק: הכוונות של משה חוגג בהחלט טובות. הוא באמת מנסה לעשות הכי טוב למען בית”ר ירושלים ולמען כל מי שאוהב אותה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר