מיחאיי וודוץ, ארון אולנארה (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)
מיחאיי וודוץ, ארון אולנארה (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)

דעה | מה תזכור בית"ר מוודוץ, אולנארה ואנאן?

אז מה בעצם אפשר לזכור מהרכש של בית"ר ירושלים העונה? בעיקר את הגעגועים לזרים שהיו פה עונה קודם | טור דעה

פורסם בתאריך: 7.5.19 09:21

העונה של בית"ר ירושלים היתה מרובת כותרות. שחקנים הגיעו והלכו, הכסף נשפך ונשפך והמאמן שוב התחלף. העונה הבאה כבר התחילה להיבנות, ועם כל הכבוד לזהות המאמן – הצלחה או כישלון בעונה הקרובה תהיה תלויה בעיקר בזהות השחקנים הזרים שינחתו בבית וגן ואמורים לעשות את ההבדל.

בנושא הזרים בבית"ר צריכים לעשות את כל מה שצריך מבחינת תנאים כספיים, עבודת סקאוטינג יסודית, ושימוש בקשרים הענפים של המנהל המקצועי החדש יוסי בניון, על מנת להנחית בבית וגם את הזרים הטובים ביותר שנמצאים בשוק ומוכנים להגיע לעיר הקודש.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הנהלת בית"ר ירושלים למדה על בשרה העונה שאין קסמים. כך היה עם מיחאי וודוץ', שהגיע אחרי תקריות משמעת והימורים ברומניה, ולא הצליח להשתלב כאן, וכך גם עם ארון אולנארה, שלמרות שהוא רק בן 24 ומבחינת כשרון יכול היה לשחק היום בליגה הספרדית, הוכיח שעדיף ללכת על שחקנים בעלי אופי נוח מאשר כאלה בעלי אופי בעייתי. על אנתוני אנאן כמעט מיותר לדבר, כי הוא כמעט ולא שיחק ואליהם אפשר להוסיף את ברונו איבה שהלך עוד יותר מהר ממה שהגיע.



אז מה נזכור מהזרים של בית"ר ירושלים העונה? בעיקר את הגעגוע לזרים של העונה שעברה. אריק סאבו, קלאודמיר פריירה, יאקוב סילבסטרה, מרסל הייסטר ואנטואן קונטה עשו את ההבדל בעונה שעברה והובילו את בית"ר לצמרת הגבוהה תוך הפגנת יכולת מלהיבה.


מיחאיי וודוץ (צילום: ניר קידר)

מיחאיי וודוץ (צילום: ניר קידר)


כמדיניות, אשמח לראות שבית"ר מביאה לכאן צעירים עם דרך ארוכה לפניהם ורעב גדול מאחוריהם מגיעים לטדי, ולא שחקנים שבעי הצלחות כמו ג'ון אוגו למשל.

בדיוק, אגב, כמו שקורה בגזרת הישראלים בחצי השנה האחרונה. אחרי מטח ההגעה של משה חוגג (שהנחית בבית"ר את טל בן חיים, ערן לוי ומאור בוזגלו) בעל הבית שינה כיוון והחל בתהליך בריא ונכון של רכישת שחקנים צעירים שאמורים להוות את שלד הקבוצה בעתיד ולהיות הדבר הבא בכדורגל שלנו.


ארון אולנארה (צילום: שרון בוקוב)

ארון אולנארה (צילום: שרון בוקוב)


שחקנים כמו לירן רוטמן הצעיר שמגיע מכבי פ"ת, שי קונסטנטין מבני יהודה – שנתן עונה נפלאה ומשא ומתן בעניינו כבר החל, וגם הניסיון לרכוש את אילון אלמוג המוכשר שכרטיסו שייך למכבי תל אביב, בעסקה שלא צלחה בסופו של דבר, אותת על כוונותיו של בעל הבית. קונסטנטין הוא מגן תוקף שמרבה לכבוש (6 שערים העונה) ולבשל (3 בישולים) ובגילו הצעיר (רק 22) הוא עשוי להיות שחקן משמעותי בבית"ר בשנים הבאות.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


תוסיפו לכך את העבודה שלבית"ר יש סגל ששופע בשחקנים ישראלים טובים שיכולים לשחזר את היכולת שלהם מהעבר (עידן ורד, דן אייבינדר ואופיר קריאף למשל), אבל מה שיכול לעזור להם להרים את הרמה, ולדאוג לכך שהקבוצה תתחבר, הוא צירוף של זרים איכותיים, שייקחו את בית"ר צעד אחד קדימה.

בינתיים – שוב עולים דיבורים על כך שטל כחילה מתרחק מהקבוצה. אני לא יודע עד כמה נכון, אבל אם כן, לטעמי זו תהיה טעות קשה.

בית"ר כבר ויתרו על כחילה וראו אותו מצטיין ומביא גביע לבני יהודה, ועכשיו אולי מתכוונים לחזור שוב על אותה הטעות, כאשר הם מתעלמים ממשחק הקרבה ולחימה שמחפה על טעויות שקורות לו (כמו לכל בלם), ואסור לשכוח את האהבה הגדולה שהוא מקבל ביציעים ותחושת ההזדהות שמייצר השחקן, נצר לשושלת כחילה הבית"רית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר