ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)
ניר קלינגר (צילום: ניר קידר)

הציון של קלינגר? "כשיש כישלון צריך לקבל את זה שכולם אשמים, לא רק המאמן"

בסיומה של עונה מורכבת במיוחד, בית"ר ירושלים מסתכלת לאחור בתהייה: האם ניר קלינגר עמד בציפיות שנתלו בו? "בבית"ר הגזימו עם הציפיות מרגע שחוגג נכנס"

פורסם בתאריך: 12.5.19 10:45

כשהגיע ניר קלינגר לבית"ר, אי שם בסוף אוקטובר 2018, הציפיות היו בשמיים: לאחר תחילת עונה ללא עתיד התהפך הגורל של הקבוצה, הבעלים משה חוגג לקח את הפיקוד והביא עימו רוח חדשה – רוח חזקה כל כך עד שרבים נסחפו בה. החתמתו של קלינגר, בגיבוי צירופם של שמות גדולים על הדשא, הביאו לכך שמסביב החלו להישמע דיבורים על צמרת ואפילו על אליפות.

בפועל התוצאות היו רחוקות מכך: בית"ר ירושלים שהתה למשך תקופות ארוכות בתחתית הטבלה, לא הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון ולרגעים אף נדמה היה שתיגרר למאבקי תחתית מיותרים. בסופו של דבר הסתיימה העונה ללא מריטת שערות, אך רבים טוענים כי המאמן, שנתלו בו תקוות רבות, נכשל. האם נכון לקבוע כך?


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"אף פעם לא פשוט למאמן להגיע באמצע העונה, לתוך קבוצה שלא הוא בנה אותה", קובע לירן שטראובר, שוער העבר ומי ששיחק תחת קלינגר בהזדמנויות שונות. "הוא לא קיבל קבוצה מושלמת ובלי בעיות, אלא כזו שיש בה ליקויים רבים ושהיתה מסובכת בתחתית. למרות זאת, ברוב המשחקים תחתיו ראו קבוצה מאורגנת ומסונכרנת יחסית, שבסופו של דבר הצליחה גם להישאר בליגה".



"אם נשפוט את קלינגר רק על פי תוצאות, נבין למה הוא כנראה לא ממשיך לעוד עונה", אומר שמוליק לוי, שחקן העבר של בית"ר ירושלים. "קלינגר אמנם לא בנה את הקבוצה אבל בהחלט היתה לו הזדמנות לצרף שחקנים, לשפר ולחזק, והוא לא הצליח במשימה. למרות כל זה, אני לא חושב שהוא מאמן רע – זה פשוט לא עבד כמו שצריך. כשנכשלים צריך לקבל את זה שכולם אשמים, לא רק המאמן: גם מי שבנה את הקבוצה, גם המאמן הקודם, גם מי שמעל המאמן הנוכחי, גם הבעלים של הקבוצה. גם חוגג, גם אלי אוחנה, גם קלינגר, גם עוזר המאמן וגם מאמן הכושר – כשנכשלים לכולם יש חלק בזה".

"לאורך העונה קרו הרבה דברים שהביאו את בית"ר למצב שאליו נקלעה", ממשיך לוי, "אחד מהם הוא שקלינגר לא הצליח להביא את השחקנים לכושר הרגיל שלהם, ל-100 אחוז. שחקנים כמו עידן ורד ודן איינבינדר היו רחוקים מאוד מהיכולת שלהם. אפשר להאשים בזה את המאמן, אבל זה לא רק הוא. לפעמים השחקן לא בכושר, לא חי חיים ספורטיביים, לא ממושמע או חווה עונה חלשה, ובמקרה הזה אני לא יודע אם המאמן אשם במצב. בכל מקרה, כשבוחנים את הדברים באופן אובייקטיבי, הרבה מאוד שחקנים היו השנה רחוקים מהכושר הטוב שלהם".

אחד הפרמטרים שקובעים יותר מכול את ה'ציון' שמקבל קלינגר על העונה האחרונה הוא עניין הגעתו באמצע העונה, מבלי שבנה את הקבוצה בעצמו. שטראובר טוען שלפרמטר הזה יש חשיבות רבה כשמדובר בקלינגר: "ניר הוא מאמן שצריך שסגל השחקנים שלו יהיה מחויב אליו מאוד, ושיהיה בדמותו: שחקנים שבאים לשחק עם הלב, עם נשמה, שנותנים הכול תמיד – וזה משהו שהוא יכול לעשות רק אם יבנה את הקבוצה בצלמו, מההתחלה. לבוא ולנסות לעשות שינויים תוך כדי הליכה זו משימה קשה. בבית"ר הגזימו עם הציפיות מרגע שחוגג נכנס לקבוצה. חשבו שהנה מגיע מיליונר שישפוך כסף, אבל זה לא מה שגורם לך להיות טוב ולרוץ בצמרת. ניר מבחינתו ניסה להוציא יש מאין. המשימה העיקרית שלו הייתה להשאיר את בית"ר בליגה, וזה מה שהוא עשה. לדעתי הסיטואציה שאליה הגיע הייתה לו קצת קשה, אבל אם סופרים את הכסף במדרגות, אז עם כל מה שקרה בית"ר נשארה בליגה והצליחה לקנות לעצמה שקט כדי להתכונן לשנה הבאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר