משה חוגג (צילום: רמי שלוש)
משה חוגג (צילום: רמי שלוש)

דעה | העתיד נמצא במספרים – האם הכסף הגדול של חוגג מבטיח הצלחה?

חוגג - לידיעתך: הנתונים מראים שאלופות השנים האחרונות כבשו 70 שערים וספגו כ-20. הסגל של בית"ר ירושלים, איך שלא הופכים אותו, יתקשה לנפק את התוצאה הזו | טור דעה

פורסם בתאריך: 3.7.19 17:50

בעל הבית של בית"ר ירושלים משה חוגג העמיד לרשות הצוות המקצועי תקציב מטורף לטובת רכש מאסיבי, בסכומים שנראים לעיתים דמיוניים. תקציב העונה הבאה מגיע ל-75 מיליון שקלים ועם החתמת שחקנים נוספים הוא עשוי גם לחצות את רף ה-80 מיליון שקלים. וזה, חברים, תקציב שנופל רק מזה של האלופה מכבי תל אביב.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

מהעסקאות שביצעה בית"ר ירושלים עד עכשיו, ניכרת המדיניות לרכוש צעירים עם פוטנציאל השבחה ומכירה עתידית. רבות דובר על עסקת מיכאל אוחנה, אך זו רק אחת מיני רבות שעשה חוגג בעשרת החודשים שלו. פרט לאוחנה, בית"ר של חוגג החתימה את עלי מוחמד, לוי גרסיה, שי קונסטנטין, מקסים גרצ'קין, רוטמן, שלומי אזולאי ועדי תמיר. הם מתווספים לפרדי פלומיין ולגדי קינדה שהגיעו בינואר. המשותף כאמור לכולם (פרט לאזולאי), הוא גילם הצעיר. ועל כן, השאלה שחייבת להישאל היא כיצד הם יעמדו בלחץ ובציפיות. ובבית"ר, כמו שכולם יודעים, יש לחץ ויש ציפיות.

סוגיה נוספת היא שהחלק הקדמי, שעל הנייר נראה מבטיח, מורכב משחקנים שרובם ככולם טרם קיימו את הפוטנציאל שלהם. הנתונים היבשים מראים שאלופות השנים האחרונות הבקיעו לפחות 70 שערים וספגו בממוצע קצת יותר מ-20. בסגל הקיים של בית"ר קשה לראות מנין יגיעו 70 שערי ליגה.



פלומה הבקיע בעונת הבכורה שלו בארץ 9 שערים, כמות מכובדת לקבוצות הבינוניות אליהן השתייך (חדרה ובית"ר) והציפייה היא שהוא ישתדרג; וארן הבקיע רק 7 שערים, אך ראוי לזכור שהיה פצוע לאורך תקופה ארוכה ושקלינגר העדיף את סילבסטר ומיעט לשתפו. לפני שנתיים הבקיע 8 שערי ליגה (ועוד 12 בשאר המסגרות). וארן מספק מספרים אך נפצע ומחסיר הרבה משחקים; עידן ורד הבקיע 6 שערים ובישל 3 בלבד, בעונה שירצה לשכוח. לפני שנתיים הבקיע 7 שערים ובישל 10. לפני 3 שנים הבקיע 13 שערים בעונת שיא ובישל 5. גם על ורד בונים שיחזור לספק מספרים אך גם הוא מחסיר הרבה משחקים; אזולאי מגיע אחרי מספר עונות בסכנין. בשנה שעברה הוא הבקיע 9 שערים בקבוצה שירדה ליגה. בעונות קודמות הבקיע 6 שערים; גרסיה וקינדה הבקיעו 3 שערים בלבד כל אחד, גרסיה החסיר משחקים רבים עקב פציעה אבל עדיין שניהם לא מביאים מספרים; מיכאל אוחנה הוא בכלל בגדר סימן שאלה, שטרם סיפק עונה עם שערים ובישולים.


עידן יהושוע (צילום: פרטי)

עידן יהושוע (צילום: פרטי)


גם בשקלול שאר השחקנים, שאמורים לספק כל אחד 4-2 שערים (איינבינדר, קריאף, קונט וקונסטנטין), אנו מגיעים לכמות של 50-60 שערים. זה יספיק למקומות 2-4 אך לא לקריאת תיגר אמיתי על האליפות.

20 שערים כאמור, זו כמות הספיגות הממוצעות של 3 האלופות האחרונות וקשה להאמין שעם הסגל הקיים בית"ר תספוג פחות מ-30 שערים. לבן-חיים לוקח תמיד להיכנס לעניינים בתחילת עונה וגילו לא מוסיף. מוקדם לדעת אם זהבי, תגלית העונה שעברה יהפוך לבלם העתיד. בקישור חסר גרזן ולא בטוח שעלי מוחמד, שהוא יותר 50:50, קריאף ואיינבינדר יכולים לענות על הצורך הזה.

האמת נמצאת בפרטים הקטנים ולא בהכרח בתקציבים הגדולים. השדרה הניהולית והמקצועית בבית"ר משופעת בידע וניסיון בכדורגל וסביר להניח שיחזקו את הסגל עד פתיחת העונה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר