יונתן זדה (צילום: ינון פוקס ביתר נורדיה ירושלים)
יונתן זדה (צילום: ינון פוקס ביתר נורדיה ירושלים)

"נורדיה תגיע מהר ללאומית, היא לא תישאר בליגות הנמוכות"

הקפטן יונתן זדה מתחיל שנה שנייה בנורדיה, ומתרגש ממעמדו החדש: "עם הסרט על היד אני מרגיש שמאמינים בי, שסומכים עלי"

פורסם בתאריך: 26.9.18 16:54

שמחה גדולה נרשמה במוצ"ש בחדר ההלבשה של בית"ר נורדיה באצטדיון הי"א באשדוד, אחרי ניצחונם של הצהובים-שחורים 3:4 על אגודת ספורט אשדוד, תוך שהם מחוללים מהפך גדול במחצית השנייה – מפיגור 3:1 בתחילת המחצית השנייה.



בין העולצים, השרים והחוגגים, במשחק – שייכנס כנראה לפנתיאון של המועדון – היה כמובן גם יונתן זדה (30), שכמו שאר חבריו על המגרש הציג משחק הקרבה גדול והוכיח שאחרי הפסד אחד במחזור הפתיחה, מוקדם מאוד להספיד את קבוצתו. בעונה השנייה שלו בבית"ר נורדיה, כשסרט הקפטן כרוך סביב זרועו, זדה הפך לאחד השחקנים הכי משמעותיים בהרכב של שלומי עמר.

זדה חתום כשחקן על הישג מרשים בקריירה הלא קצרה שלו – הוא שיחק בכל ארבעת קבוצות הייצוג של ירושלים בכדורגל: במחלקת הנוער של בית"ר, בהפועל, בקטמון (אחרי קדנציה קצרה בהפועל הרצליה) ובבית"ר נורדיה. זו העונה השנייה שלו בקבוצה מליגה א'.

"חרשתי את כל הקבוצות בעיר, אבל מרגע שנחַתִּי בנורדיה התחברתי למקום ולמיזם", מספר זדה. "שיחקתי עם שחקנים שגדלתי איתם בבית"ר, עשיתי עונה ראשונה טובה וסיימתי כמלך הבישולים. אני מאוד שמח להמשיך".

עם איזו קבוצה אתה הכי מזוהה, לדעתך?

"עם נורדיה. כאן קיבלתי את כל הפרגון וההערכה. אני מקווה לתת עוד כמה שנים טובות בקבוצה הזאת. טוב לי וכיף לי כאן, אני נהנה בכל יום מחדש".

אתה מחליף כקפטן את ציון זקן, אגדה מהלכת בנורדיה וכיום עוזר המאמן. מה זה עשה לך, כשהסרט עבר אליך?

"ציון הוא באמת דמות מיוחדת במינה, ואהודה מאוד בנורדיה. להחליף אותו בתפקיד הקפטן זה אכן אתגר גדול. עם הסרט על היד אני מרגיש שמאמינים בי מאוד, שסומכים עלי. אני מרגיש איתו את האהבה שכולם רוחשים לי – וזאת כמובן גם אחריות. נורדיה היא לא מקום רגיל, מבחינתי לפחות. אני מקבל הרבה עוצמות, גם מהשחקנים, גם מהצוות המקצועי, גם מההנהלה וגם מהקהל. אני מרגיש מוערך, וגאה להיות חלק מהקבוצה הזאת ומכל מה שסביבה".

רשמתם ניצחון גדול על אשדוד: מלחמה, מהפך ובסוף ניצחון. זאת בית"ר נורדיה שנראה השנה?

"יש לנו סגל חדש יחסית השנה. אני אפילו לא יודע לומר כמה שחקנים חדשים הצטרפו. הפכנו לקבוצה צעירה מאוד, שאפתנית, ממושמעת, רעבה, טקטית, שרוצה להשתפר ממשחק למשחק. אני יכול להבטיח לאוהדים שנהיה קבוצה חזקה מאוד, ושיהיה קשה לשחק נגדנו. אנחנו רק נלך ונשתפר ממשחק למשחק".

השנה החולפת היתה שנת השיא של נורדיה. אם רוצים להתקדם, הכיוון צריך להיות הליגה הלאומית. זה אפשרי?

"קודם כול, ליגה א' דרום היא ליגה שוויונית מאוד השנה. יש לאן להתקדם, אבל זה באמת לא הזמן להסתכל כל כך רחוק: אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא, נגד הפועל אזור. זה מה שהכי מעניין אותנו. גם בעונה שעברה פתחנו לא טוב. לאט לאט צברנו ניצחונות, ועם האוכל בא התיאבון. פתאום דיברו על עלייה, אבל זה לא הזמן לדבר על כך. בהמשך נדע להציב מטרות".

נורדיה החליפה בעונה שעברה את עמית ברבש בוויקטור גניש, השנה שלומי עמר נמצא על הקווים. "כל אחד מהם הגיע לנורדיה עם האני מאמין שלו", אומר זדה. "לכל אחד מהם סגנון שונה, אופי שונה, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לכל מאמן שמגיע. אני חושב ששלומי מתאים כמו כפפה לחבר'ה הצעירים של נורדיה, ואם כולנו נצליח ליישם את מה שהוא מבקש ודורש, נגיע הכי רחוק שאפשר".

בוא נדבר קצת על ההגנה שלכם, שהיא די חדשה: ספגתם ארבעה שערים בשני מחזורים – יש כבר דבק ביניכם?

"בשער השלישי של אשדוד רַצתי, הוצאתי את הכדור מהשער וצעקתי מעצבים. במקום להשוות ספגנו. אבל כולנו התעשתנו, וניצחנו בחוץ קבוצה שיש לה שחקנים שבעברם שיחקו בליגת העל. חוליית ההגנה שלנו טובה מאוד. מדובר בחבר'ה מוכשרים ורעבים להצליח. כולנו משתדלים להשתפר, ולהכיר יותר אחד את השני. אני בטוח שיראו תוצאות בהמשך".

אוהדי בית"ר נורדיה (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)

אוהדי בית"ר נורדיה (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)

נורדיה תתבסס השנה על מהירות? זה יהיה הסוד שלכם השנה?

"יש לנו בהחלט קבוצה מהירה. כולם ראו מה דניאל טסאו יודע לעשות עם הכדור, הוא היה אחד המצטיינים בניצחון על אשדוד. גם דויד גומז מהיר, וגם דביר ברוך ויעקב מזרחי. מכולם עוד נראה דברים יפים השנה, אבל לשלומי עמר יהיו עוד שפנים שישלוף מהכובע בהמשך".

החלוץ שלכם, אסף גובזה, כבש בעונה שעברה 13 שערים בליגה ושניים נוספים בגביע. במוצ"ש הוא כבר כבש צמד. הוא יוכל לשבור השנה את השיא של עצמו?

"אין לי ספק. אסף שחקן מוכשר מאוד, שכובש שערים בזכות היכולת המצוינת שלו. עם הנתונים שלו, שהם מעל לליגה הזאת, הוא יוכל לעשות את זה. מאחל לו שיגיע רחוק עם נורדיה".

שיחקת במיזם האוהדים של קטמון, ואתה משחק במיזם האוהדים של נורדיה. אתה יכול להשוות ביניהם?

"במהות, שתי הקבוצות אינן דומות. קטמון נולדה בגלל הניהול הבעייתי שהיה בהפועל, נורדיה קמה כמיזם נגד גזענות בעיקרו – מה שמאוד מתאים להשקפות שלי בעניין. אבל, יש הרבה דמיון בין הקהלים ושתיהן קבוצות בריאות מאוד, מחושבות, שיודעות מה אפשר לתת כלכלית ומה אי אפשר לתת. מקווה שגם אנחנו נתפתח ונעלה עוד רמה אחת, אל הליגה הלאומית".

מה אתה מרגיש כשאתה שומע מה עובר על הפועל ירושלים?

"כואב לי. זה היה אחד המועדונים הגדולים במדינה, והוא לאט-לאט מתפרק ומידרדר. חבל, כי יש למועדון הזה פוטנציאל גדול מאוד. אני שיחקתי שם בתקופה יפה שלו יחסית, כשהקהל הגיע, כשהסגל היה טוב, וראיתי את העוצמות. קשה להאמין לאיזה מצב הוא הגיע, למרות שכבר אז היו ניצנים של משבר שעלול לבוא".

מתי לדעתך נורדיה תהיה בלאומית?

"נורדיה תגיע מהר ללאומית, היא לא תישאר בליגות הנמוכות. צריך סבלנות, בסיס טוב ודרך. כל הפרמטרים האלה קיימים אצלנו, ואין לי ספק שזה יגיע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר