אלעד עמדי, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: פרטי, אורן בן חקון)
אלעד עמדי, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: פרטי, אורן בן חקון)

דעה | להדליק אש קל יותר מלכבות אותה

יו"ר אסיפת החברים והחברות בהפועל ירושלים מגיבה לסערת אלעד עמדי | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.1.23 17:51

השבוע נערך עוד דרבי ירושלמי. כקודמיו גם הוא הביא דרמה לעיר. הרבה ממנה במגרש, אבל יותר מדי גם מחוצה לו.

דרמה קיצונית במיוחד הגיעה יומיים לפני שריקת הפתיחה, עם דברים חמורים שנאמרו ברדיו ירושלים על ידי השדרן אלעד עמדי. דברים שכללו שקרים והסתה כלפי האוהדים שלנו בהפועל ירושלים. רדיו ירושלים השעה את עמדי לבחינת הדברים, ולאחר ימים ספורים קיים שיחת הבהרה עימו ואפשר לו לחזור לאוויר. עמדי פתח את התוכנית עמה חזר לשדר בהתנצלות, אבל את הנזק שנגרם לא ניתן לטאטא תחת השטיח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הידיים בהפועל מלאות עשייה השנה. קבוצות הגברים והנשים המקצועיות שלנו עושות חיל. קבוצות משולבות פורחות, גם בקרב המבוגרים וגם הילדים. יש אופציות משחק עבור נערות ונשים. ליגת שכונות כוללת ילדות וילדים מכל המגזרים והקהילות בעיר, מקרבת לבבות. עבודה ותיקה עם נוער בסיכון ועוד… אי אפשר לומר שאנחנו בהפועל איננו מחויבים לחיזוק החברה בישראל. יהיה מגוחך לטעון את זה – יש לנו לא מעט קבלות המוכיחות את ההיפך המוחלט.

הניסיון להשחיר או להעמיד את היציע שלנו במבחני נאמנות הוא אבסורדי ולא מקובל. הנאום הקיצוני שהופנה כלפי הקהל שלנו היה יכול להיות אולי מצחיק, אם לא היה מסוכן באווירה הציבורית כיום בישראל. אווירה שנותנת יותר מדי מקום לקיצוניות הלאומנית על חשבון הבניה של חברה שטובה לכולנו.


הייתי מצפה שמובילי דעת הקהל בירושלים יידעו לנהוג באחריות ובדוגמה ציבורית בתקופה כזאת. עם המיקרופון באה אחריות גדולה. אך לצערי לא כולם פועלים ככה.

כן, אני מבינה שעמדי הוא דמות מוכרת ומוערכת בעיר. אך מאידך הוא מוכר גם כנושא שובל ביקורת על התבטאויות קיצוניות. אני יכולה להבין, מדוע כל מי שנהנים להאזין לו לאורך שנים יוצאים להגנתו. אך מבקשת מהם לנסות להקשיב, באוזניים ניטרליות ככל שיוכלו, ל'נאום המלא', גם למילים הקשות וגם לקול היציב בו הן נאמרות. כך לא נשמעת סערת רגשות חסרת שליטה. ההסתה, הנשענת על מידע כוזב (שהיה חייב להיבדק לפני שנאמר ברדיו) נאמרת באריכות ובטון מלא ביטחון.


אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

אוהדי הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)


יהיה הוגן לציין כאן שהערה ראויה לגינוי יצאה גם מאוהד שלנו, איש תקשורת בעצמו. לא נתעלם ממנה, גם אם נמחקה אחרי דקות ספורות עם התנצלות. היא היתה מבישה. ההבדל הוא שהיא לא הסיתה לפעולה אלימה ונכתבה בטוויטר פרטי ולא בגוף שידור. בוודאי צריך לגנות את הפוסט. באופן מוחלט. אבל אי אפשר לטעון לגזירה שווה בין המקרים.

יש לנו הרבה גאווה ביציע המאוחד שלנו, ההולך ומתלכד בשנתיים 'האחרונות. זכינו בו בעבודה מאומצת ובלתי פוסקת של רבים ורבות. את המחלוקות בינינו אנחנו יודעים לפתור. לעיתים השמצות מגוחכות מבחוץ דווקא מאחדות, כי הן מזכירות לנו שעל העיקר אנחנו מסכימים. הריב הפנימי ביציע מעולם לא היה קשור לדגל ישראל. ב'הפועל' כולנו מבינים שאף אחד ביציע, לא יבחר לפגוע בסמל החשוב לכל כך הרבה אנשים מתוכנו ובכלל. מדהים כמה קל למישהו מחוץ ליציע, להפוך מידע שקרי שקיבל עלינו לחומר להסתה.

להדליק אש, תמיד קל יותר מלכבות.

 

 

אחרי ובין הדרבים ובמקביל ליריבות הספורטיבית, בסופו של דבר אוהדי הפועל ובית"ר חולקים את אותה העיר. עובדים באותם מקומות, מבלים וקונים באותם מרכזים וילדינו נמצאים יחד במסגרות החינוכיות. יש חברויות מרובות ב'חיים עצמם'. כנראה שזו הסיבה שהקהל הירושלמי כולו הבין שהדברים שנאמרו ברדיו מוקצנים ואינם קרובים למציאות.

מזל שבסופו של דבר אנחנו יודעים בירושלים לחיות יחד, למרות המחלוקות. מזל שאחרי הדרבי, ניתן בהחלט להניח שיגיע עוד דרבי.

אני מקווה שהמתח בו יהיה רק על הדשא, שהדרבי הירושלמי לא יתדרדר למתחים קיצוניים ולמצבים מסוכנים, אה והכי חשוב – שהאדומים ינצחו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר