זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)
זיו אריה (צילום: באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)

דעה | טקטיקה נפסדת: ההליכה לאחור אחרי יתרון הובילה להפסד של קטמון

המאמן זיו אריה אחראי להפסד לכפר קאסם בשישי האחרון, בשל הפקרת מרכז השדה | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.12.19 13:54

המאמן המסור והחביב עליי, זיו אריה, הפסיד להפועל קטמון את המשחק נגד מ.ס כפר קאסם בגין טקטיקה נפסדת, צפויה אבל מכאיבה באותה מידה. עד שער היתרון הנפלא של סער בנבנישתי, קטמון שיחקה נפלא; אחרי שהשיגה יתרון שברירי החלה הנסיגה הכללית – גם ברוח הלחימה ובעיקר בשליטה במרכז השדה, שהופקר כמעט לגמרי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על שתי הערות עליי לחזור שוב, שכן הפגמים בלטו גם במשחקים הקודמים ועלו ביוקר הפעם: משחק המסירות בתוך הרחבה שלנו הוא שחצני ומיותר, והשליטה של קטמון בכדור איננה מאפשרת סגנון כזה; במרכז השדה תיפקד רק אשטה אווקה, וכאשר התעייף לא קיבל תגבורת מתאימה. הוא שחקן טוב עם פוטנציאל ענק, אבל צריך לטפח אותו ולא לזרוק אותו לים לשחות עם הכרישים. בהיעדר מרכז שדה דומיננטי, נדחקו כולם לאגפים ושם בילו שעות ארוכות במאבקים מיותרים עם ההגנה המעובה של כפר קאסם. וילי אגאדה הולך לאיבוד במרכז ההתקפה. הוא בעצם שומר על הבלם של היריבות ומתקשה לשלוט בכדורים הארוכים הרבים שנשלחים אליו. הניגרי חייב לתפקד ככוכב הקבוצה ולא כסרח עודף אומלל.

הביקורת הזאת היא חיונית דווקא משום שהיו לקטמון רגעים נהדרים בעיקר במחצית הראשונה. ההגנה היתה בסדר, ואת השער העצמי ניתן לסווג כתאונה מצערת. יש בלאומית קבוצת כדורגל ירושלמית טובה מאוד, ועל המאמן מוטלת המשימה לשפר את הטעון שיפור. קטמון יכולה להיות קבוצת צמרת אם תתקן את הליקויים הבולטים שחוזרים על עצמם בכל משחק. זיו אריה בוודאי מבין שניתן היה לנצח את כפר קאסם הסימפטית ואם ישלים עם כובד האחריות יוכל לחזור לעצמו.

***

ניצחון החוץ של בית"ר על הפועל תל-אביב היה משכנע מאוד ורק הכישלונות התכופים ליד השער מנעו מהבית"רים להביס את הפועל בשיעור ניכר. גדי קינדה מתפתח לשחקן גדול, עלי מוחמד ממשיך להצטיין ובית"ר יכולה לשאוב עידוד מהמשחק הזה.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


נדמה לי שהשנאה בין שתי האגודות היא קצת מלאכותית. יש דם רע מזיכרונות העבר, אבל בסך הכול שתי הקבוצות חתרו לניצחון ספורטיבי. התקשורת מנסה לעתים ללבות את האש כדי ליצור עניין והכנסות, אבל קשה לעשות זאת באורח כה מגושם. בבית"ר אין אנשי אצ"ל לשעבר ואיש מאנשי הפועל לא ירה על אלטלנה ביוני 1948.

בסך הכל יש לבית"ר קבוצת כדורגל טובה למדי במושגי הכדורגל הישראלי; כמו קטמון בלאומית היא מתאימה לפלייאוף העליון וכוכב הקבוצה עלי מוחמד מוסיף היבט של שפיות לקהל האוהדים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה השתנה מר ברעם? אחרי שבוע מחליף דעה כמו זיקית כבר הודענו שהפועל שלנו קבוצה נחמדה ולא יותר.איך עולים ליגה אם כל הפרסונות שאתה מר ברעם עומד בראשם טוענים שזה בסדר להפסיד מספיק עם הדעות שלא יתרמו כלום לדרבון השחקנים רק רוע ספורטיבי יקח אותנו לליגת העל.ואם לא עכשיו אמתיי?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר