אחד האוטובוסים שנרגמו באבנים ברמות (צילום: כוח לעובדים)
ונדליזם באוטובוס ברמות (צילום ארכיון: כוח לעובדים)

מה קורה לצעירים ברמות? ארבעה אוטובוסים נרגמו באבנים בתוך דקות

אמש, שני, צעירים תושבי רמות פגעו באוטובוסים של חברת סופרבוס ורק במזל לא נגרמו פגיעות בנפש. בתגובה לאירוע האלים, נמנעה כניסת האוטובוסים לאזור בו נזרקו האבנים

פורסם בתאריך: 1.8.23 08:14

האלימות כלפי נהגי התחבורה הציבורית נמשכת, ואמש, שני, שוב אירוע חמור במהלכו נרגמו ארבעה אוטובוסים על ידי צעירים תושבי השכונה. אין זה האירוע הראשון וגם לא השני שמתרחש בשכונת רמות בחודשים האחרונים. באחרונה דווח ב"כל העיר" על אירוע שבו זרקו צעירים אבנים וחפצים נוספים לעבר תחנת המנוחה של חברת סופרבוס ברמות, ובאירוע אחר תקפו צעירים נהג אוטובוס בפעולה משולבת – חלקם הפריעו לנהג בנסיעתו מחוץ לאוטובוס, ואחרים תקפו וקיללו אותו בתוך האוטובוס.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת האלימות במועצת העירייה בנושא האלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית (נהגים ומבקרים) בעיר. בדיון, שהתקיים ביוזמת חברי המועצה יהודה פרוידיגר ולורה ורטון, הוצגו נתונים קשים אודות כ-500 תקיפות נהגים בשנת 2022, כשבשנת 2023 חלה עלייה כ-30 אחוז במספר תקיפות הנהגים.

לאחר האירועים אמש, במהלכם נגרמו כאמור ארבעה אוטובוסים באבנים, מנעו איגוד התחבורה בארגון כוח לעובדים את כניסתם של אוטובוסים לרחוב מינץ, שבו נפגעו האוטובוסים. "לא ייתכן שכל עליה לקו היא יציאה לקרב", אומרים באיגוד לתחבורה. "ללא פעולה חריפה – רצח ראשון של עובד תחבורה ציבורית הוא רק שאלה של זמן".

 

 

 

ח', אחד הנהגים שהותקף, אומר: "אני לא מבין את האנשים האלה. אני נהג אוטובוס כבר 30 שנה ולא זוכר תקופה כזו. אתה נותן להם שירות 12 שעות ביום, והם בתמורה מקללים, יורקים עושים צרכים באוטובוס וזורקים עליך אבנים?".

איתי כהן, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: בשנה האחרונה הפכה ירושלים לבירת מקרי האלימות בתחבורה הציבורית עם עליה של 32 אחוז במקרי האלימות ביחס לשנה החולפת, ובשכונת רמות במיוחד. משרד התחבורה התחייב להקצות תקציב למלחמה באלימות ואנחנו שבים ושואלים איפה הכסף? הקווים המועדים לפורענות ידועים למשטרה אז למה מחכים? אנו קוראים למשטרה ולמשרד התחבורה להענות לדרישותנו- אבטחה בקווים הבעייתיים והכרה בנהגים כעובדי ציבור. רק בשבוע שעבר הגענו לעיריית ירושלים ודרשנו פתרונות, אבל דבר לא השתנה. הכרזנו על סכסוך עבודה בשל האלימות באוטובוסים. אם ביטחון הנהגים והפקחים לא ישתפר בהקדם, נאלץ לממש אותו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב מודאג

    אם זורקים אבנים בכל מקום שהו על תחבורה ציבורית שמשרתת את אותו מקום , להפסיק ולהשבית מיידית את הפעילות של החברה לאותו אזור לשבוע . רק כך ילמדו תושבים סוררים שהם פוגעים בכל השאר . תושבי האזור ילמדו שעליהם להעניש בעצמם את הפורעים !!!

  2. אזרח ותיק בעיר

    חבל מאוד שחברות האוטובוסים מסכימות לספק
    שרות לשכונת עבריינים וטרוריסטים שזורקים אבנים ומסכנים בקלות דעת נפשעת ללא היסוס ,
    נוסעים ונהגים . אם היו משביתים לשבוע אחד ,תחבורה למקומות שכאלה
    היו כבר תושבי רמות "סוגרים חשבון" עם הפרחחים
    והעבריינים למיניהם !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר