אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

תכירו – קו 505: האוטובוס שיקל על תושבי הר חומה וגילה

הקו יופעל על ידי חברת סופרבוס ויחל לפעול ביום שישי הקרוב, 17.11. הוא יחבר את הר חומה וגילה עם גבעת שאול וצפוי לשרת רבבות נוסעים בחודש. בנוסף - זהו השינוי שיעבר קו 97 בין רמת רחל לבנייני האומה

פורסם בתאריך: 14.11.23 17:47

קו אוטובוס חדש, 505, עשוי להקל עד מאוד על חייהם של נוסעי התחבורה הציבורית בדרום ירושלים. הקו יחבר את שכונות הר חומה וגילה עם א.ת גבעל שאול – כשמסלול הנסיעה שלו כולל את מלחה, כביש בגין, המרכז הרפואי שערי צדק, חיבור לרכבת הקלה ביפה נוף ועד לגבעת שאול. במשרד התחבורה מציינים כי בתוך שכונת הר חומה ייסע הקו במסלול של קו 75 המבוקש, דבר שיקל גם הוא על תושבי השכונה.

הקו יופעל על ידי חברת סופרבוס והוא צפוי להתחיל לפעול ביום שישי הקרוב, 17.11, זאת כחלק מניסיונות השיפור של מערך התחבורה הציבורית בירושלים.

התכנון של הקו החדש בוצע באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים בהנחיית משרד התחבורה והרשות לתחבור ציבורית. המטרה, כאמור, היא שיפור התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על שכונות דרום העיר.

הקו החדש ייצא משכונות הר חומה, יעבור לשכונת גילה ומשם יירד למלחה. במלחה יעלה האוטובוס על כביש בגין ומשם יתחבר לצומת בייט, תחנה בשערי צדק ובתחנת הרכבת הקלה יפה נוף, כך שיתאפשר גם קישור לקו האדום של הרכבת הקלה. משם ימשיך האוטובוס בנסיעה עד לאזור תעשיה גבעת שאול.

השירות יאפשר לתושבי הר חומה וגילה קישור מהיר לנקודות מפתח בירושלים – אזור קניון מלחה, המרכז הרפואי שערי צדק ואזור התעשייה גבעת שאול. הצפי כי ישתמשו בו רבבות נוסעים מדי חודש.

 

 

בתוך כך, ביום שישי הקרוב יתבצע גם שינוי בקו 97, שמופעל על ידי חברת סופרבוס, ומחבר את קיבוץ רמת רחל אל בנייני האומה. במסגרת השינוי ייסע הקו במתכונת דו כיוונית, במקום במסלול מעגלי. למעשה – האוטובוס ימשיך לנסוע באותו מסלול בדיוק ויעצור באותן תחנות – כשהשינוי המשמעותי הוא מבחינת הנהגים, שיזכו להקלה ולמנוחה, כשלמעשה הנסיעה שלהם תחולק ל-2 – מרמת רחל ועד לבנייני האומה, ומבנייני האומה ועד לרמת רחל. מבחינת התחנות – השינוי היחידי הוא שתחנת הרצל/גשר המיתרים תשמש מיום שישי הבא להורדה בלבד, ולא יתבצע בה איסוף לכיוון רמת רחל. למידע אודות לוחות זמנים יש להתעדכן במוקדי המידע.

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "השירות של הקו החדש הוא בשורה של ממש לנוסעי התחבורה הציבורית בדרום ירושלים. השירות יאפשר הגעה מהירה ליעדים המרכזיים של גבעת שאול, בית החולים שערי צדק בקלות ונוחות. אנו ממשיכים להיות עם יד על הדופק ובוחנים כל העת את צרכי הנוסעים והדרכים לייעול ושיפור השירות".

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "אנו שמחים על הוספת הקו חדש ושידרוגו של קו נוסף קיים, אשר יחברו את השכונות הרחוקות למרכזי התעסוקה, המסחר והפנאי בעיר. סופרבוס תמשיך לפעול ולקדם את מערך התחבורה הציבורית בירושלים, לטובת כלל תושבי העיר והבאים בשעריה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר