מסוף אוטובוסים בהר חומה, אוטובוס של סופרבוס (צילום: באדיבות המצלם, סופרבוס)
מסוף אוטובוסים בהר חומה, אוטובוס של סופרבוס (צילום: באדיבות המצלם, סופרבוס)

הבשורה לתושבי הר חומה וגילה: חניית אוטובוסים – רק לדיירי השכונה

ביוזמת עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר והמועמד למועצת העירייה, מקודמת תוכנית להסדרת חניות אוטובוסים בשכונות, במסגרתה יסומנו מקומות ייעודיים לתושבים בלבד. גובה הקנס – 475 שקלים

פורסם בתאריך: 27.12.23 13:16

אחרי אינספור תלונות וטענות מצד התושבים – בעיריית ירושלים מקדמים תוכנית פיילוט אשר עשויה לפתור את בעיית חניית האוטובוסים בשכונות השונות.

בשלב ראשוני הפיילוט יתקיים בשכונות הר חומה ובגילה, בהן קיימים מתחמים מוגדרים לחניות אוטובוסים, אבל רבים מהאוטובוסים אשר חונים שם אינם נמנים על תושבי השכונה – מה שיוצר עומסים כבדים, חניות באזורים לא מורשים, זיהום אוויר והרבה מאוד כעס מצד התושבים.

כעת, ביוזמת עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר משה ליאון, והמועמד למועצת העירייה מטעם רשימת 'ירושלים אחת', מקודמת תוכנית להסדרת החניות לאוטובוסים, אשר יטיבו את איכות חייהם של תושבי הר חומה וגילה (כשבהמשך צפוי הפיילוט להתרחב לשכונות ארמון הנציב, פסגת זאב ועוד), יצמצמו את המטרדים הנגרמים מחניית אוטובוסים רבים המגיעים לשכונות אלו, וכן יאפשר חניה זמינה עבור נהגי האוטובוסים תושבי השכונות.

במסגרת הפיילוט, יסומנו מקומות חנייה ייעודים עבור אוטובוסים, שבהם נוהגים תושבי השכונה. העירייה תפעל לאכיפת ההסדר, כך שרכבים אשר יחנו שלא כדין במקומות המסומנים, יקנסו. בעלי הרכבים שבהסדר – כ-45 בשכונת גילה וכ-25 בשכונת הר חומה – יתבקשו לחנות במתחם כאשר המנוע דומם, במטרה למנוע מפגעי רעש וזיהום אוויר.

יצוין כי התוכנית עדיין לא יצאה אל הפועל, וזאת למרות פרסום עליה של איובי ברשתות החברתיות. בעירייה מציינים כי הודעה מפורטת לתושבי הר חומה וגילה תפורסם עם סיום ההיערכות העירונית למימוש ההסדר.


עופר איובי (צילום: שריה דיאמנט, דמקה בית הפקה ירושלמי)

עופר איובי (צילום: שריה דיאמנט, דמקה בית הפקה ירושלמי)


גורמים בעירייה אומרים ל"כל העיר" כי "צעד זה בא להתמודד עם מפגעים שונים, אשר יצרו אוטובוסים בשכונות אלו. בשנים האחרונות חנו בשכונות הללו אוטובוסים רבים, שהושארו בשכונות על ידי נהגים שאינם מתגוררים בשכונות והפכו אזורים רבים למגרשי חניה. תופעה זו לוותה במפגעים שונים, כגון מפגעי רעש, חניה שלא כדין ועוד. הפיילוט מבוצע לאחר קיום דיאלוג עם תושבי השכונות והמינהלים הקהילתיים".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מקדמת הסדרת חניות אוטובוסים בשכונות הר חומה וגילה, במטרה לצמצם מפגעים ולהבטיח חניה זמינה לתושבי השכונות. נמשיך לפעול להבטחת איכות חייהם של תושבי העיר ולמציאת פתרונות יצירתיים למימוש מטרה זו".

 

 

בתוך כך, יצוין כי כבר כיום ישנם אזורים בשכונות המיועדים לחניית אוטובוסים – בגילה ברחוב האחלמה, ברחוב פולוצקי, ברחוב מרגלית ובגבעת קנדה, ואילו בהר חומה ברחוב לנגר. כעת – מקומות אלו יישמרו לנהגים תושבי השכונה, בעוד על נהגים שאינם מתגוררים בשכונה תיאסר החניה – אחרת הם ייקנסו בסכום של 475 שקלים.

בפוסט שפרסם איובי בפייסבוק הוא כתב: "ב\שורה לנהגי אוטובוסים משכונות הר חומה וגילה, בקרוב יותקנו עמודי חניה עם מספרי האוטובוסים שלכם, לחניות במיקומים שהוקצו לכם בשכונות, לא נאפשר להפוך את המיקומים, שהוקצו בשכונות לטובת נהגי האוטובוסים הגרים בשכונות, לחניות לנהגים וחברות מחוץ לשכונה שהפכו את המיקומים לחניון. בכל שכונה יחנו נהגים הגרים בשכונה בלבד, במיקומים שהוקצו בלבד. אוטובוסים שלא יופיעו על עמודי החניות יאכפו. נהגים יקרים אנא דוממו מנוע בחניות וחנו רק במקומות שהוקצו".

אולם, כאמור, עדיין לא ברור איך יתקיים ההסדר. כן ניתן לקבוע די בוודאות שלא יהיה זה עם עמודי חניה מסומנים – אלא יימצא הסדר אחר. הוא אמור להיות מובא לאישור ועדת התמרור הקרובה בעירייה ובהמשך לקבל גם אור ירוק מבחינה תקציבית וגם ממועצת העירייה.

התושבים, יש לציין, מברכים על כך וקוראים לבצע את ההסדר כמה שיותר מהר וגם לבצע אכיפה משמעותית כנגד מי שמפרים את ההסדרים – הקיימים והעתידיים.

בנוסף, בעקבות הפרסום – ל"כל העיר" נודע כי לאיובי פנו תושבים ונציגי ציבור משכונות נוספות, וביקשו להחיל גם עליהם את ההסדר. הכיוון הוא חיובי – אך ישנה עבודת הכנה הנדרשת, ועל כן הפיילוט ייצא לדרך בהר חומה ובגילה, ויתרחב בחודשים הקרובים לשכונות נוספות בעיר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר