אוטובוסים של 'דרך אגד' (צילום: שחר יורמן)
אוטובוסים של 'דרך אגד' (צילום: שחר יורמן)

הנוסעים יהיו מרוצים? חברת תחבורה ציבורית חדשה בירושלים

'דרך אגד, חברת בת של 'אגד', משיקה את פעילותה בירושלים. בשלב הראשון תבצע החברה נסיעות בין עירוניות, ועד סוף 2024 היא צפויה להפעיל גם קווים קצרים - בתוך העיר ובפרברים. יצוין כי האוטובוסים של 'דרך אגד' ירוקים ומונעים בגז טבעי

פורסם בתאריך: 17.4.24 17:17

עד סוף שנת 2024 תחל לפעול בתוך ירושלים חברת תחבורה ציבורית חדשה – דרך אגד (חברת בת של אגד). החברה השיקה ממש השבוע את פעילותה בירושלים, כשתחילה היא תפעיל מספר קווים בין עירוניים המחברים בין ירושלים לבני ברק, רמת גן, ראש העין ופתח תקווה.

במסגרת הקווים הללו ישמש את החברה צי של כ-90 אוטובוסים, ובמסגרת זו יושק קו 404 החדש – בין ירושלים לבני ברק צפון – ותחודש פעילותו של קו 427, אשר מחבר את ירושלים עם אם המושבות פתח תקוה.

כאמור, בהמשך, לכל המאוחר עד סוף 2024, צפויה 'דרך ארץ' להפעיל גם קווים קצרים – עירוניים ופרבריים – אשר יחברו את העיר עם מבשרת ציון, גבעת זאב וישובים נוספים באזור, כשצי האוטובוסים בו תעשה החברה שימוש יהיה מונע באמצעות גז טבעי.

יצוין כי הקוים באשכול, 400, 401, 422, 428, 429, 485 ו-489, ימשיכו לפעול כרגיל. קוים מספר 421, 423, ו-425, ימשיכו לפעול, עם שינוי במסלולם. קו 476, המחבר בין גבעת-זאב לבני-ברק, יחל לפעול גם בסופי שבוע. ניתן להתעדכן על השינויים באתר אגד ובאפליקציות התחבורה הציבורית השונות.

 

 

בסך הכל תפעיל 'דרך אגד' למעלה מ-300 אוטובוסים, ב-15.9 מיליון ק"מ בשנה. על פי התחזיות של החברה ושל משרד התחבורה – היא צפויה לשרת 5.5 מיליון נוסעים בשנה.

גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד: "משפחת אגד ממשיכה להתרחב. לפני שנה זכינו לראשונה אי פעם במכרז, וכעת, בחלוף שנה ולאחר עבודה מאומצת שלנו ושל כל השותפים שלנו במשרד התחבורה, הנהגים של "דרך אגד" כבר על הכביש, וישרתו עשרות אלפי נוסעים ביום בכל אזור ירושלים".

סגן השר במשרד התחבורה הרב אורי מקלב: "יש פה יין ישן בכלי חדש. השילוב הזה של חברה ותיקה, מקצועית ומיומנת מאוד יחד עם מסגרת חדשה תחת חוזים חדשים המתאימים לדרישות העדכניות של הנוסעים. זהו שילוב מנצח אשר יביא תוצאות טובות מאוד בכל הפרמטרים".

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אני מברך את חברת ׳דרך אגד׳ על תחילת פעילותה המבורכת בירושלים, ממנה ואליה. פעילות זו נעשית בהתאם לחזון שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תת אלוף (במיל׳) מירי רגב, לקישוריות בין כל חלקי הארץ ויישום מהפכת ׳צדק תחבורתי׳. העיר ירושלים היא מודל לתחבורה ציבורית חדשנית, נוחה, זולה ויעילה ואני מזמין את כולם, בדגש על צעירים, משוחררי צה״ל ומסיימי השירות הלאומי, להשתמש באפשרויות האלו".

ראש העיר משה ליאון: "פעילותה של 'דרך אגד' תאפשר לכולנו לבצע עוד קפיצת מדרגה, באיכות השירות שיקבלו משתמשי התחבורה הציבורית, בעיר ובסביבתה. אני בטוח כי 'דרך אגד' תהווה מכפיל כוח חשוב, באופן שבו יופעלו קווי השירות – אל ירושלים וממנה, ותסייע לממש את ההתחייבות שלי לתושבי העיר, ולפיה ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    נקווה שיהיה אנשים טובים ! עדיף בנות
    ולא צעירים ערבים . לא מכלילה

  2. איך

    איך אוטובוסים שמונעים בגז יורשו להיכנס לחניון של התחנה המרכזית בירושלים? אשמח להסבר

  3. ג.כהן

    אני פונה למשרד התחבורה להביא את החברה החדשה לבית שמש להחליף את החברה הכושלת תנופה,שיש בה אין ספור איחורים,דילוגים בזמני הנסיעות יחס עלוב לנוסעים,ונהגים עויינים שנוסעים בצורה מסוכנת.

  4. אסי

    בהתאם למשכורות העלובות שמשלמים בתחבורה הציבורית לא לצפות לנהגים ברמה גבוהה.
    שלא לדבר על הישמעלים עד שיקרה אסון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר