המכשיר החדשני לשיקום ההליכה (צילום: דוברות הדסה)
(צילום: דוברות הדסה)

נאס"א בהדסה: מכשיר חדשני לשיקום פציעות הליכה

המכשיר, המדמה סביבה באפס משקל, מאפשר שיקום הדרגתי מפציעות הליכה. אחד המטופלים הראשונים שזכו להשתמש במכשיר - חייל, בן 20, שעקב פציעה לא דרך על שני רגליו במשך שנה. עד היום

פורסם בתאריך: 31.7.17 15:58

תוספת טכנולוגית משמעותית למחלקת השיקום בבית החולים הדסה הר הצופים: מכשיר ה'אנטי גרביטי' (Anti-Gravity) לשיקום פצועים אשר לא מסוגלים לדרוך על רגליהם.

בין הפצועים הראשונים שזכו להשתמש במכשיר הוא אביעד, צעיר בן 20, שנפגע באופן קשה במפרק הירך במהלך שירותו הצבאי. במשך שמונה חודשים הוא עבר טיפולים שונים, עד שהחל להשתקם בעזרת מכונת ה'אנטי גרביטי' החדשה. "סיפרו לי שאוכל לרוץ לראשונה זה שמונה חודשים בעזרת המכשיר, ומיהרתי לעלות עליו", מספר אביעד. "הצוות במחלקה הגדיר במחשב שהעומס יהיה חצי ממשקל הגוף שלי – כי זה מה שהתאים לרגל הפגועה – ופשוט התחלתי לרוץ".

"זה לא פיקניק, העבודה היא קשה", מוסיף אביעד. "אבל המכשיר מאפשר לי לרוץ כמו קודם, רק עם עומס מוקטן, ולאט לאט אנחנו מעלים אותו העומס. יש שיפור קבוע והדרגתי במצב הרגל שלי ובמצב הרוח שלי. מכאן, אין עוד גבולות".

 

המכשיר החדשני לשיקום ההליכה (צילום: דוברות הדסה)

(צילום: דוברות הדסה)

 

נירית רותם לרר, מנהלת שירות הפיזיותרפיה בהדסה, מגדירה את המכשיר החדש כמשנה סדרי עולם: "המכשיר, היחיד והראשון מסוגו בירושלים, שהגיע אלינו הישר מארה"ב, נותן לנו אופציות טיפוליות מדהימות. הוא מאפשר לנו להפחית כמעט לאפס את משקל גופו של המטופל וכך מאפשר לו לדרוך על הרגל כמעט מיד לאחר ניתוח. כך נהנה המנותח מהתקדמות שיקומית מהירה בהרבה מזו שהכרנו עד כה".

"המטופל מוקף מכל צדדיו במבנה המגן עליו ומציב אותו על מסלול הליכה", מתארת רותם לרר, "ואט-אט אנו מעלים את המשקל. ההדרגתיות הזו מאפשרת שיקום יעיל ונכון יותר".

המכשיר, שנרכש בתרומה של הדסה אינטרנשיונל ישראל, משמש לשיקום מסוגים שונים של פגיעות המגבילות או מונעות הליכה, כמו חולשת שרירים או בעיות בשיווי המשקל. גם פציעות ספורט נכללות כאן כמובן: כוכבי קבוצת הכדורגל ריאל מדריד, וכן טניסאים מהשורה הראשונה, עושים בו שימוש. "כעת הטיפול הזה, ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר, זמין גם לתושבי ירושלים והסביבה והמענה הטיפולי של המתקן הוא מצוין", מציינת רותם לרר ומוסיפה: "לא סתם כולנו קוראים לטכנולוגיה הזו 'הנאס"א של המכשירים'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    אביעד הזה הוא גבר שבגברים.
    מכיר אותו מהצבא. נועד לגדולות , לא הופתע
    לראות אותו ביום מן הימים בראש מפלגה או אפילו
    ראש ממשלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר