עדן ממן (צילום: יח"צ)
עדן ממן (צילום: יח"צ)

מגלגל"צ לרדיו י-ם: "מרגישה מאוד בנוח להגיד שאני מזרחית"

עדן, משדרת חודשיים תכנית יומית ברדיו ירושלים, בוגרת גלג"צ וגל"צ, בראיון ל"כל העיר": "היום מאזין לי קהל קצת יותר בוגר, מאשר בגלגל"צ, אבל זה מעשיר אותי"

פורסם בתאריך: 16.5.17 13:51

"אף פעם לא נשאתי את הדגל המזרחי, לא ידעתי שיש דבר כזה הדגל המזרחי עד שהגעתי לגל"צ", אומרת ל"כל העיר" עדן ממן, מרדיו ירושלים המשדרת מדי יום את התכנית "הפסקת עשר" בין השעות 12:00-10:00. "הייתי בטוחה שאני חיה בחברה אוטופית ולא ייחסתי לזה משמעות. אני נולדתי לדור שכבר הרבה יותר קל להגיד שאתה מזרחי ולא להתבייש בזה, דבר שלא היה קיים בדורות הקודמים. כל המאבק המזרחי היום נותן למזרחים לגיטימציה להפסיק להתבייש במי שהם. אני אף פעם לא חוויתי את הבושה ואני מרגישה מאוד בנוח להגיד שאני מזרחית. בנוסף עבדתי עם לבנת בן חמו שם כן נתתי במה למוזיקה המזרחית".

 

עדן ממן (צילום: יח"צ)

עדן ממן (צילום: יח"צ)

ממן, בת 22, מתגוררת בשכונת קרית משה, בוגרת תיכון רנה קסין, סיימה את שירותה הצבאי בגלי צה"ל וגלגל"צ והצטרפה לרדיו ירושלים ממש לפני כחודשיים. היא החליפה את מוטי פרנסיס, שעבר לתאגיד השידור הציבורי "כאן". ממן משדרת בתכנית שלה מוזיקת של שנות ה-'80-'90, בנוסף, יש לה רצועה נוספת ביום שישי שבה רוב המוזיקה היא מזרחית.

 

עדן ממן (צילום: מהאלבום הפרטי)

עדן ממן בגלגל"צ (צילום: מהאלבום הפרטי)

ממן מתייחסת לפרשה שבה אבי שושן, עורך מוזיקלי שפוטר מגלגל"צ ותקף את התחנה הצבאית על כך שהיא אליטיסטית שממשיכה להדיר שירים מזרחיים מהפלייליסט. "אני מכירה את אבי שושן באופן די בסיסי", אומרת ממן, "לא יצא לי לעבוד איתו באופן ישיר. אני לא אבקר את גלגל"צ באופן ישיר, מפני שגל"צ וגם גלגל"צ לימדו אותי את כל רזי המקצוע. יחד עם זאת מאז שירון דקל בתמונה ישנו שינוי מבורך. באופן טבעי כולם מנסים להתנהל פוליטיקלי קורקט בחברה בכלל ובמיוחד בתקשורת. כשהגעתי לגל"צ אחד הקריינים היה המדריך שלי, ואני הגעתי מהצד כשאני לא ממש מבינה עדיין מה מתנהל כאן, ואמרתי לו שלא מכניסים את כל סוגי המוזיקה, וההוא הציג בפני נתונים שנמצאים במחשבים ובהם הוא הראה לי שגל"צ וגלגל"צ משמיעים את כל סוגי המוזיקה. שם נודעתי באמת שלא קיימת אפליה. כמובן שישנו עניין של מינון ורייטינג, למשל, היום גל"צ מרבה להשמיע מוזיקת פופ, מפני שיש לזה דרישה גבוהה יותר מפעם.

"אבי הגיע לתחנה במטרה להכניס את המוזיקה המזרחית", מדגישה ממן, "הוא לא הצליח ב-100 אחוז וזה בסדר, אני לא הגעתי עם המטרה הזאת. בחלק מהדברים אני יכולה להסכים עם אבי שושן, אבל ישנם לא מעט דברים שהם פחות נכונים".

מה את חושבת על ההתערבות של שרת התרבות מירי רגב בגל"צ וגלגל"צ?

"מירי רגב עושה דברים מצויינים בתחום התרבות, למרות שהדעות שלי שונות מאוד מדעותיה בנושאים הפוליטי, הכלכלי והחברתי, אבל היא שברה את ההגמוניה האשכנזית ויצרה משהו שלא הכרנו".

 

משרדי רדיו ירושלים בתלפיות

משרדי רדיו ירושלים בתלפיות

מה ההבדל בין המאזינים ברדיו ירושלים לבין מאזיני גלגל"צ?

"צריך להבין שהרצועה אותה אני משדרת היא של מוזיקת 80'-90' ולכן כנראה היום מאזין לי קהל קצת יותר בוגר, מאשר בגלגל"צ, אבל זה מעשיר אותי, מבחינתי זה אותו דבר. בגל"צ הייתי עורכת מוזיקה בלילות ושם באמת הייתי עורכת את המוזיקה כאוות נפשי, הרבה מוזיקה מזרחית ובגלל שגדלתי אצל לבנת בן חמו ועומר בן רובי אז למדתי המון על המוזיקה המזרחית. ברדיו ירושלים בגלל שהקונספט של התוכנית הוא 80'-90' אני משמיעה בעיקר מוזיקה לועזית.

"ביום שישי יש לי תוכנית שבה מושמעת רק מוזיקה מזרחית", היא מבהירה, "ולפי תגובות הקהל שמאזין לי, מדובר בקהל קצת יותר מבוגר 40+. יחד עם זאת אני מנסה לכוון עכשיו לקהל הסטודנטיאלי ולהכניס תכנים צעירים יותר בתקווה שהם יאזינו לי".

 

עדן ממן (צילום: יח"צ)

עדן ממן (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר