מייסדי שבוס בימים הראשונים של הפעילות (ציילום: מאיה גרין)
מייסדי שבוס בימים הראשונים של הפעילות (ציילום: מאיה גרין)

הסוף לתחבורה הציבורית בשבת בירושלים? שבוס מקפיאה פעילות

הנהלת האגודה לתחבורה שיתופית בעיר החליטה על הקפאת פעילות לתקופת החורף. חברת המועצה לורה ורטון, ממייסדות שבוס: "במקום לפזר את המשאבים שגייסנו במסלול ובשרות הקיים, נעדיף לעשות ארגון מחדש"

פורסם בתאריך: 11.11.19 07:51

שבוס – האגודה לתחבורה שיתופית בשבת – מפסיקה את פעילותה בירושלים. ל"כל העיר" נודע כי אחת הסיבות המרכזיות להפסקת הפעילות היא היעדר תקציבים מספקים.

בהודעה רשמית שפורסמה על ידי שבוס נכתב בין השאר כי "אנו פועלים חמש שנים ברציפות בירושלים ובערים אחרות ושירתנו אלפי נוסעים. כעת, הנהלת האגודה החליטה אחרי הקיץ המוצלח לנצל את חודשי החורף, שבדרך כלל יותר חלשים, לחדש ולשפר את השרות יחד עם גיוס משאבים משמעותית. ברצוננו, גם לאחר ההתארגנות החדשה בתל אביב ולאחר שהתברר שהבטחות למוניות שרות בשבת לא מתממשות, להיערך בצורה טובה יותר להגדלת נפח הפעילות בקיץ הבא. הוחלט שיש לגייס משאבים וכוחות חדשים ולא להשקיע את משאבי האגודה במתכונת הנוכחית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שבוס, יש לציין, נוסד בירושלים. זה קרה לפני למעלה מארבע שנים – בחודש מאי 2015. השירות ידע ימים יפים, כשאחד ההישגים הגדולים של האגודה השיתופית היה בכך שגם בערים אחרות חיקו את היוזמה. כמו כן, בעקבות הפעילות העקבית של שבוס, החליטו באחרונה עירות שונות בגוש דן, בהן רמת גן ותל אביב, על השקת תחבורה ציבורית ממוסדת בסופי שבוע.

למרות הפריחה הזו מחוץ לירושלים, נראה שבעיר הבירה המצב קשה יותר. בשיחה עם "כל העיר" מנסה חברת המועצה לורה ורטון (מרצ), ממייסדות שבוס, להסביר את הסיבות שהובילו להקפאת שירות התחבורה הציבורית.

"השרות שלנו פועל יפה וכבר תקופה ארוכה", אומרת ורטון ומוסיפה: "אבל דווקא בגלל התנופה בתל אביב וההבנה הגוברת בציבור בכל הארץ ששרות בשבת חייבת להינתן מדרבנת אותנו לחשוב יותר בגדול. אנחנו רוצים לבצע שדרוג ואולי להתחבר לתל אביב, בהמשך להסעות שלנו לחוף הים בקיץ".



ורטון מוסיפה ומדברת על היעדים של שבוס: "ישנם שלושה תחומים מרכזיים שאותם אנו רוצים לשדרג – הראשון, להנגיש את השרות – הרבה אנשים מכירים את השם שבוס ותומכים בנו, אבל לא מכירים את האתר שלנו; שנית, עשינו לא מכבר שינוי במסלול, אבל אנחנו לא עובדים בתדירות שהיינו רוצים לעבוד; הדבר השלישי הוא שאנחנו לא ממצים את הפוטנציאל – יחסית לפוטנציאל של עשרות אלפי ירושלמים, שאנחנו גם רואים אותם במרכז העיר בשישי בלילה, אנחנו עדיין פועלים בצורה מינורית".


לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום מולי גולדברג)


איך עושים את זה בלי הרבה כסף?
"לשם כך אנחנו זקוקים לתקציב פרסום ויחסי ציבור. על כן, במקום לפזר את המשאבים שגייסנו במסלול ובשרות הקיים, נעדיף לעשות ארגון וחשיבה מחדש. אנחנו מאמינים שהנוסעים שלנו ייסלחו לנו על הפסקה קצרה בפעילות, אחרי חמש שנים של עבודה מטורפת, כמעט כולה בהתנדבות, כדי לגייס כוחות ולצאת עם השרות הטוב ביותר שנוכל לתת".



אבל למה לעשות את זה בחורף – דווקא בתקופה שבה אנשים הכי זקוקים לתחבורה?
"אנחנו יודעים שבחור,ף זקוקים לתחבורה שיתופית, אבל לטעמנו זקוקים לשרות הזה כל השנה. אנחנו נותנים שירות למגוון רחב של אוכלוסיות, ואנחנו בטוחים שהאנשים הללו יירתמו ויעזרו לנו לשפר את השירות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה בקיצור – אף אחד לא נוסע אצלם.

    נראה שהם לא הצליחו בירושלים, ברוך השם העיר יותר מסורתית ומחוברת לדת ממה שהם חושבים.

  2. אבי

    מילא את לא שומרת שבת אפשר עוד לתקן אבל לגרום לאחרים לחלל שבת חמור מאד ועוד בירושלים שבוחרת מי יגור בה ( ולא חהיפך כמו שחושבים)

  3. בני לנדק

    כמה חבל שלא ידעתי על השירות. ולתגובות השנאה שלפניי, אני מתנחם בידיעה על האינטלקט הנמוך של כותביהן. אילו ידעו לקרוא, היו מבינים שהפעילות דווקא נפסקת…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחכ מתפלאים על הגזרות והשיגטרים בירושלים ובמרכז
    חברה תתעוררו ועוד בהתנדבות רוע וטיפשיות גם יחד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר