המוקד העירוני 106 (צילום: פרטי)
המוקד העירוני 106 (צילום: פרטי)

המאבק באלימות כלפי נשים – עיריית ירושלים משיקה מוקד חדש

מוקד 106 שלוחה 5 - עיריית ירושלים משיקה מוקד עירוני חדש, שיטפל בתלונות על אלימות בתוך המשפחה. ראש העיר משה ליאון: "אל תישארו לבד עם האלימות, אנחנו כאן למענכם"

פורסם בתאריך: 21.11.19 18:55

"למה מי את בכלל?"; "את יודעת מה קורה כשאני משתגע"; למה את תמיד חייבת להרוס" – יש לא מעט נשים ברחבי העיר שהמציאות היומיומית שלהן בבית היא לספוג אלימות מילולית ופיזית.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעקבות מקרי הרצח של נשים, שהתרחשו בשבועות האחרונים, החליט ראש העיר משה ליאון לפתוח קו עירוני חם חדש – עבור תמיכה ותלונות על אלימות בתוך המשפחה. מדובר בקו שיפעל עבור נשים שנקלעו לתוך מעגל אלימות, ואמור להוות כתובת לכל אישה שמתמודדת עם אלימות בבית. כמו כן, מדובר בקו שמיועד לדיווחים על מקרי אלימות בתוך המשפחה.

"אני גאה להוביל ולעלות לסדר היום נושא כל כך חשוב", אומר ראש העיר משה ליאון. "המלחמה באלימות היא של כולנו, יחד. אני קורא לכל תושבי ירושלים להפיץ את הבשורה ולדווח למוקד. אל תשארו לבד עם האלימות, אנחנו כאן למענכם".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


הקו החדש – שלוחה 5 במוקד 106, שמיועד לקלוט תלונות נגד אלימות במשפחה, יחל לפעול ביום ראשון, 24.11 – 24 שעות ביממה וייתן מענה בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית.

לקראת פתיחת הקו יצאה העירייה בקמפיין פרסומי ברחבי העיר. בעירייה מציינים כי השלוחה החדשה תנוהל על ידי מוקד 106, כאשר עם קבלת הפנייה המוקדנים יתווכו בין הנפגעים/ המדווחים לבין מרכזי הסיוע והטיפול העירוניים להמשך טיפול.

חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) מוסיפה ואומרת: "אני גאה שעיריית ירושלים לוקחת אחריות ומושיטה יד למי שזקוק לעזרה. האלימות בחברה בדרך כלל פוגעת ראשונה בנשים ועלינו לסייע בכל דרך. העלאת המודעות היא צעד ראשון במאבק באלימות וחשוב שכל אחת ואחד יידע להיות ערני וקשוב לסובבים כדי להתריע".


מתוך הקמפיין הפרסומי לקו העירוני החדש


מתחילת השנה נרצחו בארץ 14 נשים על ידי בני זוגן – אחד ממקרי הרצח שזעזע את ירושלים הוא של מיכל סלה ז"ל, שנרצחה באכזריות לפי כתב האישום על ידי בעלה אלירן מלול. 11 דקירות סכין נמצאו על גופתה של סלה ז"ל, כפי פורסם ב"כל העיר", שניסתה להיאבק ולהתגונן בשארית כוחותיה מפניו.

לקראת יום המאבק באלימות כלפי נשים – ביום ראשון הקרוב תתקיים הרצאה של לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, בכיכר ספרא עבור עובדי ועובדות עיריית ירושלים. בנוסף, גשר המיתרים ובניין עיריית ירושלים יוארו באדום – למען העלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים.


מתוך הקמפיין הפרסומי לקו העירוני החדש


מתוך הקמפיין הפרסומי לקו העירוני החדש



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר