אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)
אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

להתעלף: נתנאל אלקובי סדנאות בשר בירושלים

נתחי בשר מגוונים על המעשנת, ערב של הסברים פיקנטיים על אופן הכנת הבשר ונתחיו השונים, ובעיקר מנות משובחות וטעימות ללא הגבלה. נתנאל אלקובי מקיים סדנאות בשר בירושלים ונהנה מכל רגע

פורסם בתאריך: 28.11.19 18:19

את תוכנית הריאלטי "מאסטר שף" אין ממש צורך להציג, במיוחד לחובבי בישול. מי שעוקב אחרי התוכנית באדיקות בוודאי מכיר את השם נתנאל אלקובי שהשתתף בעונה האחרונה של התוכנית בהצלחה רבה. אלקובי בן ה-34 נשוי וגר בבית שמש, הוא חובב בשר מושבע שהפך את התחביב למקצוע ומקיים סדנאות בשר בירושלים, מלהיבות ומרתקות.

את הכשרון יוצא הדופן שלו גילה לפני ארבע שנים בסך הכל, אבל מאז יצר לעצמו שם דבר כשהרשים את שופטי מאסטר שף שם הגיע עד למחנה האימונים וקיבל ארבעה סכינים מכל השופטים ואת הסינר הידוע. "זו הייתה חוויה מאוד מהנה ומאתגרת", מספר אלקובי על התוכנית בהשתתפותו, "שמחתי מאוד שהגעתי לשלב מתקדם, אבל לתוכנית ריאלטי יש לדעת קצת יותר מלהכין אוכל ולתוכניות כאלה יש חוקים משלהם. אני לוקח איתי את המחמאות הגדולות שקיבלתי מהשופטים וממריא איתן הלאה לחלומות שלי". אלקובי כאמור מקיים ערבים סגורים של סדנאות בשר שם הוא מפרט על אופן הכנת בשר לסוגיו השונים, כשבמהלך הסדנה נהנים המשתתפים מארוחת בשרים משובחת באמצעות מעשנת גריל מקצועית אותה רכש אלקובי. "אני מספק להם הסברים על אופן העשייה, איזה נתחים מומלצים לכל סוג בישול, מדבר איתם על צורות הכנה שמתאימה לכל נתח, והכל מלווה בטעימות של בשר, בשר ושוב בשר", מסביר אלקובי.

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

איפה מתקיימות הסדנאות? 

"אני מקיים אותן בעיקר במקום מגוריי בבית, אצלי בבית על הגג, שם יש את כל הפסיליטיס הדרושים. בסדנאות האוכל חופשי ללא הגבלה וכך גם השתיה, כשמוגשים 6-7 סוגים שונים של בשרים מהמעשנות הגדולות שלי. מדובר בחוויה מאוד כיפית וייחודית למי שאוהב בשר, חוויה שכולה סובבת סביב התענוג הזה. יש לקוחות שמזמינים אותי אליהם הביתה, זה אפשרי ובלבד שיהיו שם את התנאים המתאימים לכך".

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

מי הוא קהל היעד לסדנאות? 

"אני אדם דתי ופונה לאנשים שומרי כשרות בעיקר, בני כל הגילאים מצעיר ועד בוגר. אני קונה בשרים בכשרות מהודרת, למעט מוצרי אווז שאותם ניתן להשיג בכשרות מהודרת רק ברבנות. מגיעים אליי אנשים חובבי אוכל  שרוצים חוויה משמעותית של התנסות בכל מיני סגנונות של אוכל מודרני. הבשר המעושן תפס חזק מאוד בשנים האחרונות ואני מרגיש זאת בביקוש ההולך וגובר".

את הידע בענף רכש אלקובי באופן עצמאי ולא למד במקום מסודר. הוא צפה בסרטונים רבים ברשת ומשם דרך ניסויי וטעייה הגיע לתוצאות הגבוהות ולידע העצום שלו בנושא הבשרים המעושנים. "יש מנעד של טעמים שאפשר להשיג רק במעשנת", מציין אלקובי ומוסיף: 95 אחוז מהאנשים אוהבים מאוד ומתחברים לדרך העשייה של הבשר במעשנת. זהו טעם שאי אפשר לרכוש שמכינים סטייק בתהליך ארוך. מדובר בחוויה מומלצת לכל קרניבור חובב בשר וביום הסדנה נהנים האורחים ממנעד טעמים מיוחד. בסיומו של הערב אנשים יוצאים מחייכים וזה סיפוק עצום".

נתנאל אלקובי אמנם מתמחה בבשר, אבל יש לו ידע נרחב גם במטבח בכלל. בתוכנית "מאסטר שף" קיבל מחמאה גדולה מאייל שני,  אחד השופטים המוכרים והססגוניים בתוכנית, כשאלקובי הכין את מנת ספוליאטלה, מאפה איטלקי נפוליטני  ממולא בסולת וריקוטה בהצלחה רבה שסחטה משני התפעלות לאחר שבעצמו ניסה להכין את המנה ולא בהצלחה יתרה באחת התוכניות שהגיש. "זו מחמאה גדולה להכין מנה שהתעלתה על מנה שהכין אייל שני", משחזר אלקובי בחיוך.

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

אלקובי סדנאות בשר (צילום: אלרואי אסרף)

היית רוצה לעסוק בזה כעבודה עיקרית?

"אני אוהב את העובדה שכרגע מדובר בתחביב. ברגע שאהפוך את זה לעבודה עיקרית יהיה לי קשה לשמור על הנאה ולכן אני מעדיף לשמר את המינון הזה וליהנות מכל רגע. אני אוהב את הפורמט ןטוב לי איתו".

 

נייד נתנאל אלקובי: 054-62325521 (להזמנות)

לדף הפייסבוק: Nati's smoked & grilled food

לאינסטגרם: alkoby_netanel


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר