המחאה בירושלים נגד תופעת מסורבות הגט (צילום: דוברות מבוי סתום)
(צילום: דוברות מבוי סתום)

כיכר ציון וסמוך לתחנה המרכזית בירושלים: מיצגי מחאה נגד סרבנות גט

"סרבנות גט היא אלימות": לרגל יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים ערכה עמותת "מבוי סתום" מיצגים בכיכר ציון וברחבת התחנה המרכזית להעלאת המודעות לסרבנות גט

פורסם בתאריך: 24.11.19 18:11

לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים יצאו היום, ראשון, נשים לבושות בשמלות כלה כשהן אזוקות באזיק רגל לכיכר ציון ולרחבת התחנה המרכזית – המטרה היא להעלות את המודעות לתופעת סרבנות הגט.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

המחאה בירושלים נגד תופעת מסורבות הגט (צילום: דוברות מבוי סתום)

סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: דוברות מבוי סתום)


"סרבנות גט היא אלימות" – זה המסר שיצא מהמיצג היום בירושלים, שמאחוריו עומדת עמותת "מבוי סתום", המסייעת לנשים מסורבות גט ועגונות. "אלימות נגד נשים, על כל גווניה, מתרחשת כל הזמן במרחב הציבורי וכן במרחב הפרטי", מציינים בעמותה. "1 מתוך 5 נשים, שנמצאת בתהליך גירושין, חווה סרבנות גט. נתונים אלו הם מספר קטן מתוך מגוון דוגמאות של אלימות שחוות נשים במציאות היום".


המחאה בירושלים נגד תופעת מסורבות הגט (צילום: דוברות מבוי סתום)

סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: דוברות מבוי סתום)


בעזרת חניכות תוכנית שנה ב' של ארגון "החלוץ" יצאו היום ,הכלות האזוקות" והסתובבו בכיכר ציון וברחבת התחנה המרכזית. המיצג דימה את תחושת חוסר האונים והכבילות שחוות נשים מסורבות גט ועגונות, אשר ניצבות בפני מבוי סתום ללא תחושת מוצא תחת חסותה של המדינה.

המציגות היו לבושות בשמלות כלה שנתרמו עבור המיצג על ידי תיאטרון 'משו משו' – תיאטרון קהילתי לשינוי חברתי. לצד הכלות עמדו חניכים משנה ב' שתפקידם יהיה לדבר עם הציבור במקום, להסביר את התופעה, להעלות שיח ומודעות לנושא.

אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" מוסרת כי "סרבנות גט היא אלימות לכל דבר והיא מתרחשת בחסות המדינה ובתי הדין הרבניים. דרוש שינוי אמיתי ברבנות על מנת למגר באופן גורף את התופעה. הגיע הזמן להפסיק את האלימות הממוסדת הזו כלפי נשים. זה בר ביצוע ויפה שעה אחת קודם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר