פשיטת המשטרה הלילה על מתחם ביתו של הרב ברלנד, הרב אליעזר ברלנד (צילום: דוברות המשטרה)
פשיטת המשטרה הלילה על מתחם ביתו של הרב ברלנד, הרב אליעזר ברלנד (צילום: דוברות המשטרה)

הפשיטה הלילית במאה שערים – הרב אליעזר ברלנד נעצר; שוטרים נפצעו בעימותים

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' נעצר יחד עם בכירים נוספים בקהילה, בחשד לעבירות של ניצול ועושק; במהלך הפשיטה פרצו עימותים אלימים קשים - חברי הקהילה השליכו אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, שני שוטרים נפצעו. צפו בתיעוד

פורסם בתאריך: 9.2.20 08:04

כוחות משטרת ירושלים פשטו הלילה על מתחם ביתו של הרב אליעזר ברלנד במאה שערים ועצרו אותו וכמה בכירים בקהילת "שובו בנים". ברלנד נעצר בחשד לעבירות של ניצול ועושק. הרב ברלנד, כידוע, מנהיג הפלג הקיצוני שפועל ברחוב החומה השלישית במאה שערים, הורשע בעבר בעבירות מין – הודה בעבירות וריצה עונש מאסר בכלא.

במהלך הפשיטה פרצו עימותים אלימים קשים – חברי הקהילה השליכו אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לעשות שימוש ברימוני הלם, שני שוטרים נפצעו.

ברלנד ובכירים חשודים כי גרפו לכיס מיליוני שקלים לאורך שנים, לאחר שהבטיחו לאנשים חולים ברכות ומרפא.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ממשטרת ירושלים נמסר הבוקר כי "בתום חקירה סמויה, פשטו בשעות הבוקר המוקדמות כוחות המשטרה על בתיהם של שישה חשודים, שנעצרו בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים. עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים על פי החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי (שנות ה-80)".


סנ"צ דורון בן אמו, קצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב ציון


במשטרת ירושלים מדגישים כי "החקירה התמקדה בשני מישורים עיקריים: המישור הפלילי, איסוף ראיות ועדויות נגד החשודים, שפעלו על פי החשד תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא; המישור הכלכלי, בו הצליחו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, לחשוף תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים, שעל פי החשד הלבינו החשודים באמצעות שימוש בעשרות חשבונות בנק ששימשו להם כפלטפורמה".


צפו בעימותים הקשים הלילה במתחם ביתו של הרב ברלנד: 



במשטרה מבהירים כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים (שנות 80-20, ירושלים). במהלך המעצרים החלו מפרי סדר ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו שני שוטרים. אנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם".

במשטרה קוראים "לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו".

בהמשך היום יובאו מי מהחשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

עורכי הדין רותם טובול ועדי כרמלי המייצגים את החשודים מסר בתגובה: "כפי הנראה המדובר בחשדות שכבר נחקרו לפני מספר חודשים , אנו סבורים שהתמונה תתבהר בדיון שייערך היום בבית המשפט".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. Boon

    עבריינים פושעים פחדנים נמושות תהיו גברים תעמדו ליד המשטרה מה אתם בורחים

  2. הדסה

    מי שנאשם פעם אחת וקופת שרצים תלויה על גבו בוא יבוא יומו בכלל למה שיחררו אותו

  3. נוקד

    מענין למה רבים מחסידיו הם תימנים. מה גורם להם לבצע תרמיות בזויות וחילול שם שמיים ?

  4. יהונתן בן לולו

    הרב ברלנד צדיק יסוד עולם והזהרן בלשונכם כמו שכתוב בגמרא על כבודם שתלמידי חכמים נשיכתן נשיכת נחש ועקיצתן עקיצת עקרבויכוא יום האמת שידעו כולם את פשעי משטרת ישראל

  5. נחמן

    סופסוף עצרו את החיידק האמיתי, הזקן הסוטה הזה יותר מסוכן מקורונה. הוא מריח בך כסף והורב כל שקל שיש לך.
    עדיין לא נמצאה תרופה
    .

  6. שגי

    על סמך מה אתם מכפישים את שמו של הרב ברלנד או איך שלא תרצו לקרוא לו? אני לא נגדו וגם לא בעדו אבל האם אתם עושים זאת כי זה מה שראיתם ושמעתם בתקשורת? אם כן אתם לא חושבים שזה יכול להיות סתם הכפשה?
    כל עוד לא שמעתם ממקור ראשון או ראיתם בעיניים אינכם יכולים לדעת.
    בתפילה לביאת המשיח

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המנייק הציוני רודף אחרי כל הרבנים המשפיעים ואחרי כל מה שקשןר לדת ולאלוקים ולא יכולים לראות אנשים חוזרים בתשובה ושהמדינה מתחרדת יבוא סופם משיח ירוק אותם לכל הרוחות

  8. נחמן..

    המנייק רודפים אחרי רבנים וצדיקים ודתיים והם יקבלו מנה אחת אפיים ויאבדו מן העולם

  9. גולדינג

    שבו בשקט כל עוד שאתם לא ניזקתם ממנו!!
    למה כל שנאת חינם הזו ???
    רק בגלל זה לא מגיע משיח!!

  10. שׁוֹטִים אלו שרודפים אותו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין

    לא יאומן כי יסופר – שוב העלילו עליו עלילות שווא – תופרים לו תיק – והמבין יבין. המשטרה הציונית העכזרי כמו שהיה בגרמניה עוצרת אותו, והאדמה לא רועשת? מי יכול להראות לנו עוד צדיק כזה שמוסר נפשו עבור בעלי תשובה, עבור העם, עבור השכינה הקדושה, ובעבור נשים צנועות וצדקניות וכו' וכו' וכו' ומעלה אותם דרך המלך, ועוזר להם להקים בית נאמן בישראל, מי כמו הגאון הגדול הצדיק המקובל מרנו ורבנן הרב שליטא? ? ?? ? ???? ?? ? וידוע מי שמקנא משמיץ – ומי שמשמיץ מקנה בו!!! וְשׁוֹטִים אלו שרודפים אותו עֲתִידִין לִתֵּן אֶת הַדִּין, כדכתיב קל נקמות השם. והאות הזה יהיה ישר מהשמים בקרוב ממש.

  11. גל

    אם יש לכם מלא חומר נגד הקדוש והטהור הצדיק הנשגב הגדול ביותר בכל הדורות מאז משה רבינו הרב ברלנד זכותו תשמור עלינו, אז למה אתה מבקש כמו מסכן מכל מי שיש לו מה לספר לבוא למשטרה??? למה? כי אין לך כלום ביד חוץ מהביצים הקטנות שלך! שוטר מסריח ומנווול כמו כל אלה שמגיבים פה ימח שמכם ארורים

  12. אבי

    הרב ברלנד הוא אדם צדיק אני ההייתי אצלו התיקשורת מוציאה אותן רע כי הם יכולים להוציא לשון הרע על חרדים יש לרב את חזקת החפות האמונה בצדיק היתה מזמן הבעל שם טב אמונה בטוב או ברע אין דבר כזה להחזיר כסף מברכה לא תמיד הצדיק יכול לבטל את הגזרה זה בית משפט חילוני לא יכול להבין את האנשים שהרב ריפא הם לא מביאים הם חורצים את דינו בתיקשורת כפושע מישפט שדה נוסח 2020 זה לא עובד ככה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר