אילוסטרציה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

איתור נזילות מחוץ למבנים

איך לאתר נזילות במבנים, נזילות סמויות, נזילות מחוץ לבית או במערכת הביוב - הציוד המתקדם שנמצא היום בשימוש אנשי המקצוע מאפשר לא רק לאתר את קיומה של נזילה אלא גם את מיקומה המדויק, לאתר ולטפל בבעיה באופן נקודתי

פורסם בתאריך: 12.2.20 17:11

נזילת מים היא בעיה שחשוב לאתר מוקדם ככל האפשר, הן בשל בזבוז הכסף בעבור המים שלא נעשה בהם שימוש וכלה בטחב ובעובש המתפתחים בסביבה הלחה ועלולים לפגוע בבריאותנו. אלא שבמקרים מסוימים, כמו למשל כאשר הנזילה נמצאת מחוץ למבנה, יתכן שמשימה תהיה מורכבת למדי.

(אינפוגרפיקה: אדסייט)

(אינפוגרפיקה: אדסייט)

איתור נזילות במבנים

כאשר מקור הנזילה נמצא בתוך המבנה, הסימנים החיצוניים בולטים יחסית: רטיבות בקירות, התנפחות, טיח מתקלף וכדומה. אלה סימנים שממש אפשר לזהות בעין, ובדרך כלל הם אלה שמעלים חשד לנזילה שבעקבותיה יש להזמין איש מקצוע מיומן לאיתור וטיפול מהיר.

במקרים דחופים וחשד לנזילה התקשרו:  050-6300065

איתור נזילות סמויות

פעמים רבות נזילת מים מחושבת על ידי הרשות המקומית כצריכה, בעוד שבעלי המבנה או הדיירים בו לא משנים את הרגלי צריכת המים שלה. אם חשבון המים מזנק מעלה ללא הגדלה משמעותית בצריכת המים, יתכן מאוד שמדובר בנזילה סמויה ומורכבת יותר לאיתור.

נזילה סמויה – איתור נזילה סמויה בחניה של הבית (סדק בצינור) .איתור ע"י מערכת לאיתור בגז – חשיפת הכשל באספקת המים המוליכה לבניין .

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק)

איתור נזילות מחוץ לבית

המצב עוד סביר כאשר הנזילה מתרחשת בתוך מבנה, שכן אז מדובר בשטח מוגבל שניתן לסרוק באופן פשוט יחסית עד לאיתור הנזילה והסימנים החיצוניים לקיומה בולטים. מאידך כאשר הנזילה נמצאת מחוץ לבית, כמו בחצר, בגג או בשטח פתוח, מדובר באיזור המצריך שימוש בכלים טכניים וטכנולוגיים מורכבים.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק)

בתמונה: פיצוץ צינור מחוץ למבנה גרם הצפה וחדירת המים פנימה למבנה.

איתור נזילות במערכת ביוב

מערכת הביוב היא צנרת שעלולה להישחק ולהתבלות במרוצת הזמן, ולפיכך היא מקור לנזילות תכופות. החשיבות הטמונה באיתור מהיר של נזילה במערכת הביוב היא שהמים שנפלטים לסביבה הם מי שופכין שעלולים ליצור מפגעים נוספים, מניחוחות לא נעימים ועד זיהומים סביבתיים.

(צילום: ע"י דרור ישראלי, תרמיטק)

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק)

בתמונות: צינור המתחבר לצינור שהיה סתום במגבונים בצידו הימני מתחבר אליו צינור ניקוז מזגנים פתוח, כך שבכול שימוש באסלה או בכיורים זרמו מי ביוב החוצה אל הרצפה.

איתור נזילות מתחת לריצוף

נזילה מתחת לריצוף היא כמעט בלתי מורגשת, שכן המים יוצאים אל מחוץ לטווח הראייה שלנו ונוזלים מטה, הרחק מאיתנו. לרוב הריצוף של אחד הוא התקרה של אחר ולכן חשוב למהר ולטפל בבעיה בטרם תחמיר באופן משמעותי.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק)

בתמונה: צמחיה הגודלת בין אריחי הרצפה מעידה על מים במצע מתחת לריצוף . הדבר קורה כאשר יש חוסר איטום בריצוף המרפסת במימשקים.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק)

בהדמיה אינפרה אדום: נראה נימיות מים על קירות מעל שיפולי פנלים, עובש, טיח וצבע מתקלף, מה שמעיד על ערך רטיבות גבוה מהרגיל במצע מתחת לאריחי הריצוף .

לסיכום

הציוד המתקדם שנמצא היום בשימוש אנשי המקצוע מאפשר לא רק לאתר את קיומה של נזילה אלא גם את מיקומה המדויק. בכך ניתן לגשת ישירות אל מקור הנזילה מבלי להרוס קיר שלם, לחפור את כל הגינה או החצר או לפרק את כל הריצוף בחדר, לאתר ולטפל בבעיה באופן נקודתי.

למידע נוסף אודות איתור נזילות מים >>

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Ahnaf Sanal

    קיבלתי מידע רב מהכתבה. אבל הבעיה היא שקשה למצוא אינסטלטור מקצועי ומאורגן. יש כאלה שיודעים לעשות את העבודה היטב, כמו meaterms.com. ראיתי את האתר שלהם יש להם המון עבודות מקצועיות מוצלחות. בקר באתר שלהם לפרטים נוספים. https://www.meaterms.com/

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר