אירה גרינברג, אחות במתחם המבודד לחולי קורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
אירה גרינברג, אחות במתחם המבודד לחולי קורונה בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

בחזית המלחמה נגד הקורונה | האחות שעובדת במתחם המבודד בהדסה: "אני רואה בזה שליחות"

אירה גרינברג, אחות שעובדת במתחם המבודד לחולי קורונה בהדסה עין כרם, מדברת עם "כל העיר" על החשש מהידבקות בנגיף: "אם הצוות יעבוד לפי הכללים והנהלים הסיכוי להידבק הוא קטן"

פורסם בתאריך: 24.3.20 08:10

בחזית המלחמה נגד הקורונה: הצוותים הרפואיים בבתי החולים בירושלים עובדים בימים אלה סביב השעון, רגעי המנוחה מעטים. אירה גרינברג, 42, אחות במתחם המבודד לחולי קורונה בהדסה עין כרם, מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "ברגע שהתפרץ נגיף הקורונה היתה התגייסות רחבה בבית החולים, זה היה מרגע לרגע. המון צוותי רפואה – אחים ואחיות מכל אגף, כל המשק של בית החולים התגייס לפיתוח המתחם המיועד לחולי קורונה, זה אומר הבאת ציוד, כוח אדם ופעולות נוספות על מנת לקבל את המטופלים הראשונים להדסה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אתמול בלילה פנה מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לעובדי בית החולים וביקש מהם להקפיד על ההנחיות, על מנת למנוע מקרי הידבקויות נוספים. כפי שפורסם ב"כל העיר" פרופ' רוטשטיין ציין כי עד כה 9 אנשי רפואה נדבקו בקורונה וכ-300 אנשי צוות נמצאים בבידוד. מדובר במחסור משמעותי בכוח האדם הרפואי, במיוחד בימים שבהם העבודה הרפואית הפכה להיות מורכבת ומתוחה יותר.

עד כמה החשש שלך להידבק מקורונה הוא גדול?
"יש חשש להידבקות, אך מצד אחד אני רואה בזה שליחות ורצון לעזור. וגם אני רואה את המחויבות של הצוותים, כי אני חושבת שבתור אנשי רפואה אנחנו מחויבים לעבוד עם כל מטופל בכל מצב", מציינת גרינברג. "מצד שני, אני יודעת שהצוות הרפואי שעובד במחלקה הייעודית לחולי קורונה יודע לקראת מה הוא בא כל יום. יש נהלים מאוד ברורים – ברמה של איך לשים את אמצעי המיגון, איך להוריד, כיצד להתנהל, והאחיות מהמחלקה לזיהומים מלוות אותנו בכל המשמרות הן עוקבות, עוזרות ומדריכות אותנו. אם הצוות יעבוד לפי הכללים והנהלים הסיכוי להידבק הוא קטן".

בשבוע שעבר התרגשו אנשי הרפואה ברחבי הארץ מהכרת התודה הארצית במפגן מחיאות הכפיים מהמרפסות ומהחלונות. "זה מחמם את הלב ונותן תחושה טובה", מתייחסת גרינברג למחווה ואומרת: "כשהציבור יצא למרפסות ומחא לנו כפיים – הרגשתי שיש הזדהות והעם תומך ומעריך את עבודתינו". לצד ההערכה מהציבור, הדבר שהכי חסר כיום לצוותים הרפואיים הוא ציוד מגן – חליפות, מסכות וכפפות. בניגוד לטענות שעולות מצד אנשי רפואה בבתי החולים ברחבי הארץ, לטענת גרינברג, "בהדסה יש לנו את כל הציוד הדרוש וכל מה שצריך, ההנהלה דואגת לאספקת ציוד לכל הצוותים. יש מסכות, כפפות וחליפות מיגון – אנחנו מקבלים כל יום אספקה מהמחסנים".


חדר מבודד בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

חדר מבודד לחולה קורונה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


גרינברג, שמתגוררת בהר גילה, מספרת כי למרות העבודה האינטנסיבית, היא עדיין מצליחה לראות את משפחתה. "למרות הימים העמוסים, יש לי זמן למשפחה, אני רואה אותה. בנוסף, המשפחה שלי מבינה את המצב, הילדים שלי מבינים שזו העבודה שלי וחובתי האישית והמקצועית – אני עובדת יותר קשה זה נכון, אבל יש גיוס של כוח אדם בהתאם, ואין מצב שאחות או אח יהיו בעבודה ללא הפסקה למשך יממה שלמה. בנוסף, עיריית ירושלים, התעוררות, ארגון לב אחד ומשאבי האנוש בהדסה פתחו לצוותים החיוניים גני ילדים", מוסיפה גרינברג. "אני חושבת שזה מאוד עוזר וחשוב מכיוון שזה מאפשר לכל הצוותים לעבוד ברוגע ובשקט כי יש סידור לילדים שלהם, וכך הם לא דואגים להם שהם בבית לבד".

"הצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית יעשו הכל על מנת לטפל בחולים המאושפזים", מסכמת גרינברג, "אבל חשוב שהציבור יישב בבית, כך הוא ישמור עלינו. אני חושבת שהדבר הראשון של כל אזרח להקשיב להנחיות. כל אחד מחויב לשמור על הזולת על השכן, הסבא, הדודה וכו'. ולכן, הציבור מחויב לעשות מה שנדרש ממנו ובכך אנחנו נצליח".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ג'ני

    כל הכבוד. יישר כוח לכל האנשים שעובדים כדי להגן על כולנו מנגיף הקורונה! תבורכו מהשמיים. אמן ואמן!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר