איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)
איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

דעה | סוף לחוזים הכבדים: בהפועל מבינים שתקציב העונה הבאה יהיה נמוך יותר

ההכנסות, בעיקר מספונסרים, יירדו, גם מכירת הכרטיסים והמנויים צפויה להיפגע. אם גם השחקנים יפנימו את המצב, ניתן יהיה להעמיד פה קבוצה טובה גם בעונה הבאה | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.4.20 18:18

ימים קשים עוברים על העולם. ימים של פחד, של חוסר ודאות, של תפילה ושל תקווה, שכל מה שאנו חווים ייעלם במהרה ונוכל לאט-לאט לחזור לחיים נורמליים. חיים שבהם נוכל ללכת לעבודה, נוכל לצאת לקניות, נוכל ללכת לסרטים או הצגות ונוכל לחזור ליהנות מהאהבה הגדולה ביותר שלנו – אירועי הספורט שנגדעו לנו באופן פתאומי לפני כחודש, כאשר אף אחד לא יודע מתי הם יחזרו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפסקת הפעילות הובילה את ראשי הקבוצות בכל הענפים ובכל הליגות להיערך למצב החדש. מצב שבו הם מצד אחד מחויבים בחוזים לשחקנים ומצד שני הם מאבדים הכנסות מזכויות שידור, ממכירת כרטיסים, מספונסרים ומגופים כמו פיב"א.

כמו כולם, גם ראשי הפועל הבינו שהם חייבים לעשות משהו כדי להציל את הספינה לפני שהיא שוקעת. הבעלים איל חומסקי והמנכ"ל גיא הראל הזדרזו לבצע צעדים מיידים כדי להתמודד עם המצב – הם הודיעו על סיום החוזים עם השחקנים הזרים, הוציאו את עובדי המטה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ועוד.

ועדיין – הפועל, שרוצה על פי חומסקי, לחזור מפגרת הקורונה עם אותו סגל ועם אותו כוח אש שהיה להם השנה, תתקשה לעמוד בחוזים הקיימים או להגדיל משמעותית חוזים מסתיימים (ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס), אבל נדמה לי שגם השחקנים עצמם יבינו שהעולם השתנה ואי אפשר לבקש ולקבל את אותם הסכומים.


רמי מנדל

רמי מנדל


הנחת העבודה שרווחת בעולם הספורט היא שבעקבות המשבר הנוכחי, ההכנסות של העונה הבאה יירדו משמעותית – כך שגם החוזים שיקבלו השחקנים יהיו נמוכים יותר מאשר בשנים האחרונות. ואם לומר את האמת – לא בטוח שזה רע.

בינתיים, בבית וגן – משה חוגג ואלי אוחנה ניצלו את הבידוד בביתם כדי לנסות ולהיערך למצב החדש. חוגג היה הוגן מאוד כלפי השחקנים והעובדים בקבוצה – והגיע עם כולם לסיכום על הפחתת אחוזים קבועים מהשכר עד לסוף העונה. מרבית שחקני בית"ר קיבלו את התנאים החדשים, למעט שניים – אנטואן קונטה ופרדי פלומיין – שהביעו התנגדות נחרצת לקיצוץ כלשהו.

בבית"ר לא התרגשו (בצדק, כמובן) והמשיכו עם הקו הנחרץ. כרגע זה עומד על הפחתה של 30 אחוזים, שכנראה יגלוש גם לשכר בעונה הבאה – עם תובנה שבית"ר לא תממש את האופציות על שני הצרפתים. חוגג, שכידוע חולה בקורונה, מבין שהחיים אחרי סיום המשבר כבר לא יהיו אותו הדבר. הוא רואה את אלונה ברקת בורחת מבאר שבע, וגם רואה את השקט במכבי חיפה ובמכבי תל אביב, והוא רוצה להיות ביום שאחרי הקורונה עם אותו סגל למרות הפחתת עלויות התפעול בשליש.

כדאי שכולם יפנימו, שחקנים ואוהדים, שבית"ר תצטרך לרוץ בשנה הבאה עם קבוצה רזה וצעירה יותר, ובעיקר כזו שלא סוחבת על גבה חוזים יקרים. חוגג, כפי שזה נראה כרגע, לא מנסה לנצל את הסיטואציה כדי לפגוע בשחקנים אבל אני כן חושב שצפוי מהלך דרסטי מול בעלי החוזים הכבדים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר