מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

נתון מעודד: רק 40 חולי קורונה חדשים התגלו בירושלים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, שלישי, מספר החולים החדשים שהתגלו בירושלים הוא הנמוך ביותר מזה ימים רבים. סך כל חולי הקורונה בעיר עומד על 1,464. האם הנתון משקף את המציאות או שמספר הבדיקות ירד משמעותית?

פורסם בתאריך: 7.4.20 11:18

בדיקובצל העוצר המוחלט שצפויה הממשלה לאשר לקראת ליל הסדר, הבוקר, שלישי, מתקבלים נתונים מעודדים מבחינת מספר חולי הקורונה בירושלים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה נוספו 40 חולים חדשים – הנתון הנמוך ביותר מזה למעלה מעשרה ימים.

על פי הנתונים, בירושלים ישנם 1,464 חולים. אתמול, שני, עמד מספר החולים בירושלים, כך על פי נתוני משרד הבריאות, על 1,424 – עלייה של כ-3 אחוזים בלבד בתוך 24 שעות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי מדובר בנתון מעודד מאוד. כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שישי לפני עשרה ימים עמד מספר החולים בירושלים על 352 – מאז, התגלו למעלה מ-100 חולים חדשים בכל יום. יחד עם זאת, יש לסייג ולבחון את הנתונים לאורך זמן. כמו כן, לא ברור עדיין האם סך הדגימות שנבדקו לאיתור חולים חדשים לא ירד בצורה משמעותית וזאת לאור המחסור בריאגנטים (החומר הכימי) של בדיקות הקורונה.

ירושלים עדיין מדורגת בראש רשימת הערים שבהם מספר החולים הגבוה ביותר. אחרי ניצבת בני ברק, שגם בה עלה מספר החולים באופן קטן משמעותית מאשר בימים האחרונים. סך החולים בבני ברק עומד הבוקר, שלישי, על 1,386 – 63 חולים יותר מאשר דווחו אתמול בבוקר (1,323).

הרחק מאחורי ירושלים ובני ברק ניצבת תל אביב, שבה 393 חולים – רק 6 יותר מאשר הנתון שדווח אתמול על ידי משרד הבריאות.

כך או כך, היום (שלישי), כפי שפורסם, צפויה הממשלה לאשר תקנות חדשות ומחמירות לקראת ליל הסדר אשר כוללות עוצר מלא בשעות שלפני ליל הסדר. על פי ההצעה שמובאת לאישור הממשלה, מגבלות התנועה יוחמרו החל מהיום (שלישי) מהשעה 16:00 ועד להטלת עוצר מלא שעות ספורות לפני ליל הסדר. על פי הצעת ההחלטה, שתעלה לאישור הממשלה בישיבה טלפונית שתחל בשעה 10:00, החל מהשעה 16:00 תיאסר תנועה בין עירונית, כשהמשמעות היא שהכניסות והיציאות לירושלים ייחסמו. כמו כן, תנועת התחבורה הציבורית תופסק לחלוטין למעט מוניות עד ליום ראשון בבוקר.

הצעת ההחלטה שתובא לאישור הממשלה מחריגה מספר שכונות בירושלים – כאשר על 16 שכונות, שיחולקו לארבעה אזורים, יוטל למעשה סגר מלא ותושביהן לא יוכלו לצאת מהשטח של אותו אזור. מדובר בשכונות הר נוף, גבעת שאול וקרית משה (אזור א'), בית וגן וגבעת מרדכי (אזור ב'), רמות ורמת שלמה (אזור ג'), סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, רוממה והשכונות הצפוניות (אזור ד').




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר