הסגר בירושלים במהלך ליל הסדר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

המשך צעדי הסגר בירושלים – חלוקת השכונות ל'אדומות' ול'ירוקות'

לאחר דיונים קדחתניים ומחלוקות קשות בין שרי הממשלה לבין ראש העיר משה ליאון שמתנגד להמשך הסגר - מסתמן כי ירושלים תחולק לשני אזורים: בשכונות האדומות, בעיקר החרדיות, בהן התחלואה גבוהה, יישמרו הגבלות הסגר; ההכרעה תתקבל הערב, מוצ"ש

פורסם בתאריך: 11.4.20 20:01

אחרי מחלוקות קשות על המשך הסגר בירושלים – הערב הממשלה צפויה להחליט על חלוקת שכונות העיר ל'ירוקות' ול'אדומות', כאשר בשכונות הירוקות יוסרו חלקית מגבלות הסגר, ולעומת זאת בשכונות האדומות, בהן ישנן התפרצויות חמורות של מחלת הקורונה וכמות נדבקים גבוהה – הגבלות הסגר יימשכו גם בחול המועד פסח.

לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים להיום, שבת, 11.4, ישנם בירושלים 1,821 חולי קורונה – העיר שבה שוהים מספר חולי הקורונה הכי גבוה בארץ. השכונות 'הנגועות' בקורונה הן הר נוף, גבעת שאול וקרית משה (אזור א'), בית וגן וגבעת מרדכי (אזור ב'), רמות ורמת שלמה (אזור ג'), סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, רוממה והשכונות הצפוניות (אזור ד').


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעקבות מחלוקת קשה בין שרי הממשלה וגורמי המקצוע לבין ראש העיר משה ליאון – ההחלטה להמשיך את הסגר על השכונות החרדיות בירושלים התעכבה, וההכרעה בעניין נדחתה למוצ"ש. ליאון, שמתנגד לסגר, דרש להסיר את המגבלות ברוב השכונות, אולם בממשלה התעקשו להטיל סגר על השכונות החרדיות – מוקדי ההתפרצויות בירושלים. גורמים בממשלה טענו כי עמדתו של ליאון נובעת משיקולים פוליטיים.



למעשה, כבר במהלך יום שישי בבוקר התקיים דיון של שרי הבריאות, הביטחון, הפנים, ראשי פיקוד העורף וראשי הערים בכל הנוגע לצעדים הבאים שיש לנקוט במאבק בהתפשטות הקורונה. במהלך הדיון עלתה סוגיית המדיניות שיש להנהיג במוקדי ההתפרצויות בארץ, בהם בני ברק, אלעד, מודיעין עילית. במוקד – ירושלים, אשר בה נרשמות התפרצויות בשכונות החרדיות. כאמור, ראש העיר לוחץ על שרי הממשלה לשחרר את הגבלות הסגר על ירושלים, מנגד הממשלה מעוניינת להמשיך את ההגבלות בעקבות התפרצויות קשות בשכונות החרדיות.

חובה על חבישת מסכות מחוץ לבית

בתוך כך, החל ממחר, ראשון בבוקר, ישנה חובה על חבישת מסכות מחוץ לבית. במשרד הבריאות מציינים כי חובה זו לא תחול במקרים הבאים: ילדים מתחת לגיל 6; מי שמחמת מגבלה מתקשה באופן משמעותי עם חבישת מסכה; במהלך נסיעה ברכב לבד או עם אנשים הגרים יחד; משתתף בשידור בכלי תקשורת; שני עובדים היושבים בחדר בקביעות ובלבד שנשמר ביניהם מרחק של 2 מטרים.

כמו כן, משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולהיות שותף למאמצים לבלום את התפשטות נגיף הקורונה ולהמשיך להישאר בבית.
עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:
– יציאה לעבודה למי שרשאי לכך לפי החוק.
– הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד.
– סיוע לאדם הנדרש לכך עקב מצב רפואי או מצוקה.
– העברת ילדים בין הורים גרושים.
– יציאה מהבית לטווח של עד 100 מטרים.
– יש להימנע מהתקהלויות.
– יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.
– יש להקפיד על כללי ההיגיינה.

במשרד הבריאות מדגישים כי נכון להיום, סכנת הקורונה טרם חלפה ולכן רק אם נקפיד כולנו על ההנחיות נוכל להערך ליציאה הדרגתית מהסגר.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    משה ליאון, מספיק כבר, תשחרר. בגלל ההתעקשות המטופשת שלך והחנופה שלך לחרדים, תגרום לכל ירושלים להפוך לאיזור אסון. כדאי קודם להתמודד עם מה שקורה בשכונות החרדיות בירושלים, ורק אח"כ לחשוב על הגועליציה שלך ועל הבחירות הבאות. פעם אחת לפחות תקבל החלטה שהיא לטובת תושבי כלל תושבי העיר, ולא רק לטובת מצביעיך ויחסי הציבור שלך !!!

  2. תושבת ארנונה

    מסכימה לגמרי עם הכותב הראשון. האוכלוסיה החרדית גרה בצפיפות, על פי רצונו להביא לעולם ילדים רבים, וגם הייתה האחרונה להיענות למגבלות הנועדות למנוע הדבקות בנגיף. באמצעותם, אפשר היה להדביק אנשים הרבה מעבר לגבולות שכונותיהם. אז במקום שכל תושבי העיר יסבלו, יש להיות כנים ולהגביל את אלה שיש בקרבם את האחוזים הגבוהים ביותר של נדבקים. אולי ילמדו מזה משהו לעתיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר