שוק מחנה יהודה, מתחם התחנה, מדרחוב בן יהודה (צילומים: ארנון בוסאני, רננה, יחצ מתחם התחנה)
שוק מחנה יהודה, מתחם התחנה, מדרחוב בן יהודה (צילומים: ארנון בוסאני, רננה, יחצ מתחם התחנה)

בלון החמצן שיקבלו בעלי העסקים בעיר: פטור מארנונה ל-3 חודשים

תוכנית הסיוע הכלכלית למשק: על פי המתווה, שגובש על ידי משרדי הפנים והאוצר ומרכז השלטון המקומי, תינתן הנחה חודשית בגובה 25 אחוזים בתשלום הארנונה לעסקים אשר מצטברת לפטור של 3 חודשים

פורסם בתאריך: 10.4.20 07:51

בשורה משמעותית לבעלי העסקים בירושלים (ובכלל): הנחה של 25 אחוזים בתשלום הארנונה עד לסוף 2020. כך סוכם על ידי משרד האוצר, משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה ומרכז השלטון המקומי במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נקיף הקורונה. ההנחה משקפת מתן פטור מארנונה לעסקים למשך 3 חודשים.

הנחת הארנונה תינתן, כאמור, למגזר העסקי, בין היתר, למשרדים, שירותים ומסחר, לתעשייה, לבתי מלאכה, לבתי מלון, לחניונים ועוד. בהודעה משותפת שנשלחה על ידי כלל הגורמים המעורבים נכתב: "לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב גבוה במיוחד על סך 2.8 מיליארד שקלים לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב – 1.7 מיליארד שקלים – יועבר לרשויות המקומיות כבר במהלך חודש אפריל. שר הפנים אריה דרעי יחתום על התקנות לאחר שאלה יופצו להערות הציבור".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פרט להנחה, הוחלט לאפשר לבעלי העסקים לדחות את תשלום הארנונה לחצי השני של 2020. במסגרת המתווה, יתבקשו הרשויות המקומיות לגבי הסדרי תשלום מקלים לבעלי העסקים על הארונה אשר יעלו בהדרגה מה-1.7 ועד לסוף השנה האזרחית.

בהודעה משותפת של הגורמים המעורבים נכתב, בין השאר, כי "ההסכם שהובילו שרי הפנים והאוצר עם יו"ר מרכז השלטון המקומי משקף את רצונה של הממשלה ושל ראשי הרשויות המקומיות לסייע לעסקים בהתמודדות עם הקשיים התקציביים אליהם נקלעו בתקופה האחרונה. מתוך תחושת שליחות ציבורית ובשל הרצון לסייע לממשלה בפתרון המשבר, התגייסו ראשי הרשויות האיתנות ונטולות המענק והסכימו לשאת על עצמם בממוצע כ-5 אחוזים מתוך סך השיפוי לעסקים בעוד יתרת הסכום תועבר לרשויות המקומיות על ידי משרד הפנים".

נושא נוסף אליו נדרשו משרדי הממשלה הוא של הטיפול בפסולת, אשר מהווה נושא תקציבי מרכזי בהוצאות הרשויות המקומיות. בהודעה המשותפת מצוין כי "בנוסף לעלייה בהיקפי הפסולת הביתית ביחס לשגרה, ברשויות מקומיות רבות חל גם גידול בהוצאות השוטפות בנושא הפסולת – הן בעלויות ההובלה, הן בעלויות האיסוף והטיפול והן בעלויות מנהליות שונות. המגבלות שהוטלו על כלל ענפי המשק והירידה בפעילות המשקית, הובילו להתייקרות בעלות הטיפול בפסולת ביתית. לשם כך, יקצה המשרד להגנת הסביבה כ-150 מיליון שקל לכ-200 רשויות מקומיות הזכאיות לקבל מענקי איזון ושהכנסתן נפגעה".

שר האוצר משה כחלון: "צעד זה מצטרף למספר רב של צעדים שגובשו במשרד האוצר במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית, זאת במטרה להקל על העסקים ולסייע בידם לצלוח את המשבר הנוכחי. בתקופה זו, תפקידנו לתת מענה רחב ככל הניתן לסייע בידם במטרה שהמשק הישראלי ישוב לאיתנותו מיד עם תום המשבר".

שר הפנים אריה דרעי: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאד ועשינו כל מאמץ לסייע לרשויות המקומיות ובעיקר לבעלי העסקים, ערב חג הפסח. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית שלהם ויבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים לתושבים בשעת משבר זו. אני מאחל פסח כשר ושמח לכל עם ישראל, המתגלה במלוא תפארתו ומפגין ערבות הדדית בימים קשים אלה".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה לא נשאר אדיש בשעה שהרשויות המקומיות נתקלות בקשיים משמעותיים. במהלך זה, המשרד מחזיר לרשויות היקף הדומה להיקף המשולם על-ידי הרשויות לקרן לשמירת הניקיון במסגרת היטל ההטמנה. בצורה זו, כלל הרשויות ימשיכו לתת שירות חיוני של פינוי פסולת לציבור, ברמה ובאיכות המקובלת היום בישראל – זאת, על אף הגידול היומי בכמויות הפסולת המטופלות על-ידן. המשרד ימשיך ויבחן דרכים נוספות לסייע לרשויות המקומיות"

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אני מברך על המתווה שהושג יחד עם שר הפנים ושר האוצר לתמיכה בעסקים ותוך שמירה על היציבות הכלכלית של הרשויות. העסקים הם מנוע צמיחה משמעותי ברשויות ואנחנו פועלים לסייע להם ככל שניתן. ההנחות המצטברות לפטור של 3 חודשים מארנונה משמעותיות מאוד לבעלי עסקים בתקופה זו והשיפוי שניתן לרשויות מהמדינה יאפשר לנו להמשיך לתת את השירותים הטובים ביותר לתושבים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה איתנו התושבים לנו לא מגיע פטור לשלושה חודשים גם אנחנו לא עובדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר