דיור להשכרה במגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)

תוכניות הדיור להשכרה בירושלים תופסות תאוצה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה השבוע שתי תוכניות חדשות עבור דיור להשכרה - כ-325 דירות חדשות ייבנו במרכז העיר

פורסם בתאריך: 9.5.20 11:52

התוכניות לדיור להשכרה בירושלים תופסות תאוצה. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה השבוע שתי תוכניות להפקדה במרכז העיר. הדיונים, יש לציין, התקיימו באמצעות וידאו מרחוק (ZOOM) בהתאם לנוהל עבודת מוסדות התכנון בעת משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות.

בוועדה המחוזית מציינים כי אחת התוכניות אושרה בין רחוב קינג ג'ורג' לבין רחוב מבוא המתמיד על שטח של כשלושה דונמים הכוללת מגדל ייחודי בצורת משושה, בן 30 קומות, שישלב 250 יחידות דיור להשכרה בקומות העליונות, ותעסוקה ומסחר בקומות התחתונות. סך הכל מדובר בכ-800 מ"ר עבור שטחי מסחר ובכ-6,500 מ"ר עבור שטחי תעסוקה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המגדל החדש יחליף בניין משרדים בן ארבע קומות ששימש בעבר את חברת "פזגז". בנוסף, התוכנית כוללת תוספת של 7 קומות למבנה היסטורי הפונה כלפי רחוב המלך ג'ורג'. "התוכנית שמה דגש מיוחד גם על שיפור המרחב הציבורי", מדגישים בוועדה. "מגרשי החניה המצויים במתחם היום יהפכו להיות תת-קרקעיים, ובמקומם יוקמו מרחבים ציבוריים פתוחים לציבור וכן יוקם חיבור של המתחם עם מדרחוב ש"ץ ועם תחנות הרכבת הסמוכות של הקו הכחול של הרכבת הקלה. התכנית הינה ביוזמת חברת מרומי כנען בע"מ וחברת סברגית אחזקות, ונערכה על ידי אדריכל איאן באדר ממשרד האדריכלים הבין-לאומי פיי-קוב-פריד אדריכלים".


החבצלת 6 (הדמיה: אדריכלית מיכל כהן מגן)

החבצלת 6 (הדמיה: אדריכלית מיכל כהן מגן)


תוכנית נוספת לדיור להשכרה, שאושרה להפקדה, ממוקמת ברחוב החבצלת 6, והיא מתפרסת על שטח של כחצי דונם. הדירות יוקמו במבנה היסטורי משולב בנייה חדשה של 10 קומות. בתחום התוכנית מצוי כיום מבנה לשימור בגובה 3 קומות הכולל שימושי מסחר בקומת הקרקע. התכנית מציעה תוספת של 7 קומות על גבי המבנה עבור 75 יחידות דיור קטנות להשכרה. בנוסף, "התכנית כוללת חללי שהייה משותפים ויצירת חלל עבודה משותף בקומת הקרקע. זאת, על מנת לעודד קהילה עירונית פעילה", מוסיפים בוועדה. "סך הכל מוצעים כ-4000 מ"ר למגורים וכ-660 מ"ר למסחר בקומת בקרקע. התכנית הינה ביוזמת הקדש על שם נתן ברוך, ונערכה על ידי האדריכלית מיכל כהן מגן".


המלון בחבצלת (הדמיה: משרד פייגין אדריכלים)

המלון בחבצלת (הדמיה: משרד פייגין אדריכלים)


בתוך כך, תוכנית נוספת שאושרה השבוע בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה היא תוספת למלון סמוך לתחנת הרכבת הקלה, בפינת הרחובות יפו-החבצלת. בתחום התוכנית קיימים כיום שני בניינים היסטוריים על שטח של כשני דונמים, בגובה 4-3 קומות במגרשים נפרדים כשבאמצע עובר רחוב פרומקין. "לפני כחמש שנים אישרה הוועדה תוספת של 5 קומות למבנים לשם הקמת מלון בגובה 8 קומות, וחיבורם על ידי גשר מעל הרחוב, תוך שימור המבנים הקיימים שהם בעלי ערך שימורי גבוה. לאחרונה אושר ההיתר להקמת המלון ועבודות הבניה החלו", מוסרים בוועדה המחוזית. "כעת אישרה הוועדה תוספת של 2 קומות נוספות לשם הגדלת בית המלון וכן שינוי במיקום הגשר המחבר בין המבנים לקומה העשירית, ליצירת קומה ציבורית גדולה אשר בה ימוקמו דלפקי הקבלה למלון, חדר האוכל, מקומות שהייה ובית קפה. סה"כ מוצעים כ-7,300 מ"ר עבור כ-300 יח"ד וכ-600 מ"ר למסחר וחנויות בקומת הקרקע הפונה אל רחובות יפו, החבצלת ויצחק אלישר. התכנית ביוזמת חברת פאי סיאם בע"מ, ונערכה ע"י משרד פייגין אדריכלים. מפעיל המלון העתידי היא חברת ישרוטל".

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי מציינת כי "התוכניות מהוות תרומה משמעותית לחיזוק מרכז העיר והמשך פיתוחו, ומהוות מימוש הלכה מעשה של מדיניות הוועדה לתוספת שטחי מלונאות ודיור להשכרה לאזור שייתנו מענה לתושבי העיר הצעירים ולמשפחות לחיות, לעבוד ולבלות במרכז העיר ירושלים. שלוש התכניות מיישמות הלכה למעשה את עקרונות הוועדה לבינוי אינטנסיבי ומעורב שימושים לאורך צירי הרכבת הקלה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר